Q-koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Gisteren viel er bij ons een brief op de deurmat.
    De brief was van het Rijk en er stond in dat er binnen een straal van 5 kilometer van ons adres Q koorts is uitgebroken in een veehouderij. Deze is net over de grens in Belgie.

Nu was mijn vraag: Heeft iemand van jullie ook al eens zo'n brief ontvangen? Zijn er toen ook daadwerkelijk mensen ziek geworden? Hoe verliep dat?

Alvast bedankt!

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn schoonouders hebben ook zo'n brief gehad. je krijgt zo'n brief als je binnen een straal van 5 km woond. dat moet van de regering als je gewoon voorzichtig bent dan valt het wel me denk ik. ( gewoon standaardprocedure ) even de richtlijnen door lezen die erop staan.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben een tijd geleden die brief gehad, maar ik moet eerlijk bekennen, hier is die brief meteen bij het oud papier gegaan. Ik maak me er niet zo druk om moet ik zeggen.
    Ik wordt er een beetje popiejopie van, eerst de mexicaanse griep en nu dit weer, en dadelijk weer wat anders. (maar zo denk ik erover)
    Maar hier is nog niemand ziek geworden oid, en is er verder niks aan de hand.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier ook gekregen een paar maanden geleden, idd hup de papierbak in. Het enige waar ik hier wat van merk, is dat op de kinderboerderij de stal met geitjes dicht is, alleen de niet drachtige geiten mogen buiten.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier in het Noord Holland op een kinderboederij is er ook Q koorts al een tijdje maar ze zeiden niks er over. Af gelopen week stond er een stukje in de krant. Ik woon nog geen 1 km van deze kinderboederij vandaan

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    o ja.... wij hebben geen brief gehad hier over,
    de geiten staan wel apart,
    en wij gaan naar deze kinderboederij even niet heen, voor de veiligheid. Maar ze zeggen dat er niks aan de hand is en dat je gewoon langs kan komen

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij hebben al 2 keer zo'n brief gehad. Er zijn hier 2 bedrijven met Q koorts gevonden maar wij hebben nergens last van. 1 bedrijf is al ontruimd (was de eerste die ontruimd werd) en de 2e weet ik niet of die al ontruimd is.
    Ik weet wel dat een buurman van mijn zusje, die ook hier in de wijk woont, Q koorts heeft. Maar dit heeft hij niet opgelopen door binnen de straal van 5 kilometer te wonen. Hij heeft dit gekregen ivm zijn werk.

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    wij hebben nual 3x zo een brief gehad. heb alleen niemand gehoord die er ziek van is ofzo. boerderijen zijn helaas geruimt. dat vond ik wel heel erg! niet alleen voor de dieren maar ook voor de gezinnen die op de boerderijen wonen. we hebben hier in brabant al ellende gehad met vooral de varkenspest jaren geleden. en de mond en klauwzeer. en nu dit weer.......

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier ook een brief gehad, maar geen zieken geconstateerd!

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor de reacties meiden. Het zit namelijk zo: Ik ben zo beroerd en dan ga je natuurlijk gelijk denken dat je misschien wel Q koorts hebt. We gaan er dan maar uit van niet,hier in Brabant is het idd iedere keer iets met allerlei ziektes!

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Al 2x zo,n brief gehad maar meteen bij oud papier gedaan. Tevens werk ik in de thuiszorg en kom dus vaak op boerderijen, maar kan me er niet zo heel druk om maken.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben al 2x zo'n brief gehad omdat het 2x in een straal van 5 km ontdekt is. Geen idee of er echt iemand ziek van geworden is. Als het goed is staat er een woonplaats in die brief, daar iig niet naar de kinderboerderij gaan nu.

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja,er stond: een veehouderij in Belgie. (Wij wonen in een grensdorp)
    De symptomen staan er ook bij maar het belangrijkste: het is voor zover ik weet niet levensbedreigend voor mensen.

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook een brief gehad , en ook gewoon nog op de kinderboerderij geweest en van wat ik ervan begrepen heb zit die bacterie alleen in de moederkoek van de drachtige geiten ... Was een paar weken na die brief echt doodziek en ook mee naar de huisarts geweest maar hij stuurde me naar huis omdat ik ook last van keelpijn had en dus echt een griep had en geen q-koorts , dus als je het niet zeker weet toch even langs gaan voor de zekerheid ..

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je Nicole (en de rest ook natuurlijk)
    Ik heb ook keelpijn dus zal het wel niets zijn.:)

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier sluit ik me bij aan. Een kennis van mij heeft de Qkoorts gehad en was daar echt heel ernstig ziek van (heeft op IC gelegen). Een tijdje geleden was op het nieuws dat de Qkoorts onderschat werd doordat er zoveel te doen was over de Mexicaanse griep, dus mocht je verschijnselen hebben, dan toch beter even naar de huisarts.

Deel Deze Pagina