Hoe herken je het verschil tussen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tanja20, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ... groei krampjes en leven ?

Ik heb af en toe groei krampjes maar kom al snel in de buurt van het leven.
    (aangezien het aantal weken)
    Maar hoe ken ik het verschil?
    Zit er een verschil tussen ?

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Euhm, het eerste leven voelde bij mij echt als een kriebeltje, en heel anders als de groeipijn. Bij groeipijn heb ik nog nooit beweging gevoeld, en bij het kriebeltje dus wel.
    Best moeilijk om antwoord op je vraag te geven.

Het aantal weken wil trouwens ook niet altijd wat zeggen. Sommigen voelen pas na 20 weken voor het eerst leven, en anderen zoals ik weer met 13 weken.

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Groeikrampen voelen vervelend aan (soms zelfs misschien wat pijnlijk/zeurderig gevoel) en bewegingen van de baby kunnen aanvoelen als plopjes, vlindertje, muizenvoetjes (verschilt per persoon) Net als Sandra voelde ik het met 13 weken al, maar sommige idd pas met 20 weken of zelfs nog later....

4. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik weet nog dat het toen voelde als ploppende zeepbellen! :)
    maar dan in je buik.

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Heb af en toe een heel kort licht steekje in mn buik.
    Zal dat een schopje kunnen zijn?

6. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Pijn heeft het schoppen van de baby bij mij nog nooit gedaan. De bewegingen hebben nog zo weinig kracht dat het me sterk lijkt dat het pijn zou kunnen doen... Het is juist echt een geweldig gevoel en heel anders dan groeipijn/bandenpijn.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik vind 15 weken vrij vroeg hoor om beweging te voele. ja er zijn wel voorbeelden hier en daar maar je hoort het vaker later.

ik voel duidelijk verschil tussen krampjes en beweging.

de vergelijking van een ploppende zeepbel; wel een mooie.

ik zei dat het voelt alsof je een luchtbel door je darmen voelt gaan maar die er vervolgens niet uitkomt als een scheet ;)

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

owja wat je zelf kunt doen is het volgende:

leg je handpalm tegen je wang aan, prik daarna met je tong tegen de binnenkant van je wang. dat wat je voelt is vergelijkbaar met beweging. ennuh indd beweging doet geen pijn in ieder geval nu nog niet. later denk ik dat het wel vervelend kan zijn

9. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ikzelf voelde het vanaf 14 weken. Best vroeg dus. Ik weet nog precies hoe ik reageerde toen ik het voelde. Ik was op mijn werk en het was 's ochtends vroeg en ineens voelde ik iets wat ik nog nooit had gevoeld, het leek ook niet op rommelende darmen of zoiets. Echt een nieuw gevoel, een soort kriebeltje of trilling. In het begin twijfelde ik of dat het kindje was, maar ik begon het steeds vaker te voelen en toen wist ik het zeker!

10. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Tanja, ik heb de bewegingen van de kleine nooit als steekjes ervaren, ze doen geen pijn hoor. Meer kriebeltjes (de eerste bewegingen dan)
    Wel krijg ik nu porren tegen mijn ribben aan die best wel vervelend aanvoelen, maar echt pijnlijk is het nu ook niet.

Deel Deze Pagina