2 vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by fempje, Jan 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fempje

fempje Bekend lid

Sep 27, 2006
    504
    0
    0
    hallo

ik heb afgelopen dinsdag 9 januari mijn eerste echo gehad bij de verloskundige.ze zij dat ik nog maar 3 weken zwanger ben :confused: dat vind ik raar want met de 3 weken kun je toch nog niks zien? of bedoelde ze nou dat ik echt 3 weken zwanger ben maar die 2 weken extra er niet bij heeft gerekend?

en nog een vraagje

ik heb af entoe wat lichte steekjes in mijn buik is dat normaal?

alvast bedankt groetjes femke

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Fempje,

Vraag het nog een keertje goed na! Want ik heb geleerd dat de zwangerschapsring (eerste teken van zwangerschap zichtbaar met echo) pas te zien is met 4 weken en 2 dagen en een hartje is pas zichtbaar bij 5 weken en 3 dagen met een vaginale echo..........
    Hoever denk je zelf zwanger te zijn?
    De steekjes in je buik zijn je banden en je baarmoeder. Je baarmoeder is aan het groeien en word steeds iets zwaarder waardoor je banden harder moeten werken. Dit komt gedurende je hele zwangerschap terug. Ook moeten je darmen een nieuw plekje gaan zoeken omdat je baarmoeder ze wegduwt.

Fijne zwangerschap! Imke

3. fempje

fempje Bekend lid

Sep 27, 2006
    504
    0
    0
    dankje wel immie voor je snelle reactie.ik dacht zelf dat ik al 12 weken was want mijn laatste menstruatie was op 9 okt en ik heb 16 - nov 2 daagjes licht gevloeid.vandaar dat ik dat dacht.dus dat is dan wel heel iets anders 12 weken of 4 weken toch?maar op de echo was wel al duidelijke een vruchje te zien ze heeft wel op zijn max ingezoemd maar het was duidelijke tezien.ze zij dat ik over 3 weken terug moest komen om te kijken als er leven in zat (als het dus gegroeid is en het hartje klopt) ik ben nu bloed nervues nu want ten eerste ik heb eigenlijk geen duidelijkheid over het fijt hoe ver ik nu ben,en ik weet dat ik het had moeten vragen maar ik was zo in shock toen ze zij dat ik nog maar 3 weken was terwijl ik dus van uitging dat ik al 12 weken was.en ik hoop zo dat het allemaal goed gaat beneden in mijn buikje.maar iniedergeval ik ben al lang blij dat ik lekker ZWANGER ben!

groetjes femke

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi fempje,

Ja dat is wel een heel verschil.
    Laat je niet gek maken, geniet en wacht af.

sterkte, IMke

Share This Page