5 maand zwanger en alleen maar eetbuien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door safian78, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Voordat ik zwanger was had ik erg last van BED (een eetbuienstoornis). Hiervoor was ik in therapie geweest omdat ik eerst beter wilde zijn voordat ik zwanger zou worden. Het ging een aantal maanden heel goed, ik had er wel moeite mee maar ik had mezelf onder controle. Nu sinds een week of 2 ben ik weer helemaal de weg kwijt wat betreft mijn eetgewoontes. Ik heb elke dag enorme eetbuien, ik eet veel chocolade en zoetigheid en ik heb geen idee hoe ik mijn patroon nu moet doorbreken. Ik weet niet wat voor schade het aan kan brengen aan mijn ongeboren kindje, misschien kan jij me iets vertellen waardoor ik ermee op kan houden en verder kan gaan met mijn gezonde eetpatroon. IK hoop dat jij tips hebt want ik wordt hier heel ongelukkig van!
    Hartlijk dank voor je antwoord!
    Groetjes Safian

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Safian,

Ik zou proberen om eens contact op te nemen met diegene die je toentertijd bij de therapie ook hebt begeleidt. Mocht dit niet mogelijk zijn, overleg het dan eens met de huisarts. ik kan em goed voorstellen dat je hier heel ongelukkig van wordt. Ook vind ik het hartstikke goed dat je het patroon wil doorbreken. Met het bespreken en de situatie zelf willen veranderen, heb je de eerste stap al gezet. Je mag daar erg trots op jezelf zijn.

De zorgen omtrent het kindje, ik zou me daar niet zo heel veel zorgen over maken. Het kindje neemt wel wat hij/zij nodig heeft. Bespreek het wel met je eigen verloskundige, zodat hij/zij hier rekening mee kan houden.

Groetjes en sterkte,
    Japke

Deel Deze Pagina