Aller eerst, morgen ga ik sowieso bellen naar het ziekenhuis. Ik heb van de week een suiker test moeten doen. Super spannend, uit de test kwam geen zwangerschapssuiker.(glucose was 6.2) Super fijn gevoel en vooral opluchting! Maar dan nu mijn vraag, ik mocht dus zoveel water drinken als ik wilde en lopen, blijkbaar is dat het protocol in het AMC. Maar voeren ze die gehele test dan niet ontzettend fout uit? Aangezien er overal op internet staat dat je niet mag lopen en drinken. Als 1 van jullie die test ook in het AMC heeft laten doen mocht jij dat ook allemaal?
ik heb hem niet in het amc gedaan gewoon bij ons streekziekenhuis maar ik mocht wel wat water drinken niet te veel en bewegen mocht eigenlijk helemaal niet. zo min mogelijk. daarom heb ik ook 2 uur daar in de wachtkamer gezeten.
Hier gedaan in het Spaarne Gasthuis. Ik mocht niet drinken en inderdaad hooguit plassen. Verder rustig stil blijven zitten... Misschien heeft het AMC andere inzichten?! Bellen en info vragen kan natuurlijk nooit kwaad. Denk je zelf wel dat je suiker hebt?
Gek he die verschillen? Ik mocht net het stukje van het prik-hokje naar de wachtkamer lopen, meer absoluut niet. En ik heb gesmeekt om wat water, toen mocht ik als uitzondering een bekertje (maar ze gaf het zuchtend, want nu wist ze niet of het invloed zou gaan hebben).
ik heb een bekertje water gekregen om de vieze smaak van het drankje weg te kunnen spoelen maar dat was gelijk nadat ik die zooi op gedronken had.
Ik reageer even zo op jullie berichtjes. De des betreffende vrouw had een A4tje naast haar liggen en daar stond volgens haar op dat ik het mocht verlengen met water dus dat heb ik met alle liefde toen gedaan! Ik mocht ook gewoon lekker lopen en zelfs naar huis! Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van, het kindje is naar schatting 1335 gram met 27.5 weken. Dat is toch best groot... Dus ik was nogal blij dat de test goed was, maar nu schiet ik in de stres want iedereen moet blijkbaar verplicht blijven zitten.
Ik kreeg een heel klein beetje water. Dat was ook alleen omdat ik begon te kokhalzen. De eerste keer ging het zonder problemen naar binnen en kreeg ik dus ook niks. En idd 2 uur in de wachtkamer zitten en alleen naar de wc mogen lopen
dat is inderdaad wel aan de grote kant. het gewicht zou je kindje rond de 30/31 weken plaatsen. Dit hoeft nog niet te betekenen dat je suiker hebt je kan ook gewoon een groot kindje hebben. mijn zoon liep ook zo'n 2/3 weken voor op groei en ik had geen suiker. Is meerdere keren gecontroleerd gedurende de gehele zwangerschap.
Ja ik vind het ook aardig groot en maak mij er nu weer stiekem zorgen om doordat die test zo "raar" is uitgevoerd. Misschien dat het een nieuwe methode is, maar ik vind het helemaal niks dat iedereen helemaal niks mocht en ik wel.
Ik loop in het ziekenhuis dus moet daar morgen dan sowieso naartoe bellen ik heb ook geen vaste verloskundige daardoor. Nuchtere waarde was precies 5.0 en met 13.4 weken was het wel lager 4.6 ik weet alleen niet of ik daarvoor al gegeten had ja of nee.
Mijn waardes waren trouwens op het randje, maar gyn vond het totaal niet zorgwekkend. Vooral omdat de nuchtere waarde - dus echt voor het eerste drankje - dikke prima was, die na de drankjes waren dus op het randje. Ik heb 2 grote dochters gekregen - allebei p98.
nuchter is prima die moet onder de 6.1 blijven. niet nuchter onder de 7.8 (uit mijn hoofd gezegd). bij ons mogen we ook wel eventueel naar huis maar dan moeten we thuis rustig aan doen. aangezien ik ook een dochter heb van 16 maanden was dat voor mij geen optie . Ik heb op een gegeven moment in de zwangerschap ook nog een dagcurve moeten doen. dat was nuchter prikken (5.3) anderhalf uur na het ontbijt (5.2) en anderhalf uur na de lunch (7.2). en toen mocht ik ook gewoon drinken en bewegen zoals altijd. Mijn zoon zat ook op P98. En mijn dochter was voor haar doen ook goed aan de maat. Dus nog niet teveel zorgen maken. mochten ze vanuit het ziekenhuis willen dat je de test opnieuw doet kan je altijd vragen om een dagcurve te doen. dat kan dan gewoon thuis met zo'n apparaat wat diabetici ook gebruiken. is goed zelf te doen.
Ja nuchter was de waarde inderdaad gewoon goed gelukkig. Persoonlijk vond ik hem wat hoog. Vroeger toen ik die waarde moest prikken door mijn medicijnen was de waarde altijd 4.2. Hihi ja dan gaat dat wel een beetje lastig met nog een kindje thuis! Ik heb denk ik 30 minuten door het ziekenhuis gewandeld mijn vriend heeft ergens nog wat gedronken dus daar hebben we gezeten en daarna nog 50 minuten in de wachtkamer gezeten als ik mij niet in de tijd vergis. Wel heb ik het verdund met water 0.75 liter om precies te zijn. Vroeger mochten ze zelfs daar thee drinken maar dat mocht nu alleen nog maar water zijn. Super fijn trouwens dat je een dag dan op die manier thuis mocht prikken. Lijkt mij zenuwslopend elke keer hopen dat de waarde goed zijn etc. Ik vond het al een verschrikking 2 uur na dat drankje haha.
doordat je alles gewoon mag doen denk je er eigenlijk niet aan heb ook echt een wekker moeten zetten zodat ik het niet vergat . Ik had zelf de sterke overtuiging dat ik geen suiker had en dat bleek ook waar te zijn
Wij mogen in ons ziekenhuis ook gewoon thee zonder suiker en onbeperkt water drinken. Wat betreft lopen geen idee, bij one kun je weing kanten op namelijk. We mochten niet naar buiten in ieder geval. Je waardes zijn heel mooi vind ik. Bij mijn zoon na het drankje 7.4 ofzo en was ook nog keurig.
Ik heb deze test ook in het AMC gedaan. Wel al ruim 6 jaar geleden. Ik mocht het drankje niet mengen met water. Maar mocht daarna wel water drinken. Maar mocht niet onbeperkt bewegen. Ze wilden eigenlijk dat ik bleef zitten of liggen. Ik mocht alleen een stukje lopen als ik heel langzaam zou wandelen.
Bij mij ook alleen in wachtkamer zitten. Wou nog even naar de gamma die op de hoek lag maar dat mocht ook niet. Drinken heb ik wel 1 bekertje water gedaan.
Ik mag morgen weer voor de gtt. In mijn vorige zwangerschap, zwangerschapdiabetes gehad, dus moet ik nu al eerderde test doen. Als hij morgen goed is, moet hem opnieuw doen bij 24 weken. Dit is het lijstje wat hier geldt over de test. Puntje 6 is alleen bij een uitslag die niet op diabetes wijst, anders heb je dezelfde of uiterlijk de volgende dag de uitslag al.
Ik heb vandaag mijn antwoord van de gyn. ( ik had pijnlijke harde buiken dus moest langs komen) hij vertelde mij dat water drinken de suikertest niet beïnvloed omdat het gaat om de hoeveelheid suiker die je binnen krijgt. Al verleng je het met 2 liter water als je 300 ml glucose drinkt blijft dat natuurlijk 300 ml. Ook vertelde hij mij dat als ik niet de marathon had gelopen er niks aan het handje is. Daarbij zei hij ook nog dat ik zo veel onder de 7.7 zat dat ik mij echt geen zorgen hoefde te maken.