hallo iedereen, Ik ben vandaag precies 11 week zwanger. En sinds woensdagmorgen verlies ik ineens helderrood bloed. Ik ben me natuurlijk kapotgeschrokken en heb gelijk de vk gebeld, en mocht die morgen direct komen voor een echo. En op de echo was niets afwijkends te zien. Pukkie was springlevend met een kloppend hartje en bewoog op volle toeren. Dus de echoscopist zei dat ik me daar niet zo'n zorgen over hoefde te maken, Maar het is nu vrijdag en ik verlies nog steeds helderrood bloed ( zonder stolsels ) en heb ook geen buikkrampen of buikpijn, alleen af en toe een zeurderig gevoel. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet en voel me erg onzeker omdat ik de heletijd moet afwachten. Ik zou er even bij vermelden dat ik 4 maand geleden een missed abortion heb gehad en een miskraam moest laten opwekken. Mischien dat ik daarom extra onzeker word hiervan. De vk heeft mijn gegegevens nu doorgestuurt naar het zh en word dan uitgenodigd voor een onderzoek. Maar daar gaat ie weer.. weer wachten. Heeft Iemand mischien ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap ??
Geen ervaring, maar wil je wel sterkte wensen. Een zwangerschap is al zo onzeker na een miskraam, dus kan me goed voorstellen dat dit heel vervelend voor je is. Ik duim dat alles goed blijft gaan en het bloedverlies snel stopt!
Ik had in maart ook een missed abortion. Ik kwam er achter dat het hartje niet klopte met 8 weken. Heb al die weken geen druppel bloed gezien. Bij deze zwangerschap heb ik met 9 weken en met 10 weken gebloed. Maar zoals je ziet ben ik alweer bijna 16 weken zwanger. Het zegt echt niets! Je bent al 11 weken zwanger. De kans is heel erg klein dat het nog mis gaat. Bij mij wist ze ook niet waar het bloed vandaan kwam. Waarschijnlijk een adertje geknapt. Kan gebeuren. Blijf vertrouwen hebben! Je bent bijna de eerste 3 maanden voorbij. Ik was ook heeel erg onzeker. Maar het komt echt goed..
Ah wat vervelend meid! Ik heb er wel ervaring mee, maar mijn bloedverlies was niet helemaal spontaan (na een orgasme ). De eerste keer was ik 6 weken zwanger en ik heb veel helderrood bloed verloren met stolsels zo groot als mijn vuist. Ik dacht echt dat het fout is gegaan maar alles was ok op de echo. Bij 10 weken weer defzelfde situatie, helderrood maar bijna geen stolsels (de gyn heeft er een groot gevonden toen ze mij inwending aan het checken was), maar die tweede keer was ik al rustiger en ik wist dat er niks aan de hand was. Dus laat het maar altijd checken en bel iemand als je je zorgen maakt, maar het kan wel gewoon goed komen hoor! Succes!
Ik heb nu deze zwangerschap 3 keer helderrood bloedverlies gehad... rond de 7 weken 2 keer flink met stolsels en afgelopen donderdag ook maar die was lang niet zo erg als de eerste twee keer. Bij de eerste 2 was een hematoom de boosdoener en de laatste keer was er geen reden gevonden, dus waarschijnlijk een gesprongen adertje.... Als het vaker voorkomt moet ik voor een onderzoek naaf het ziekenhuis. Ik zie het wel maar leuk is het zeker niet! Als je het niet vertrouwd moet je gewoon weer de vk bellen
Vind het al prettig om jullie reacties te lezen! Het bloeden is inmiddels gestopt. Gisteravond nog een beetje roze en vandaag nog helemaal niks. Maar goed wel wachten op me Zh bericht en maar laten kijken. Voel me inmiddels al wel een stuk fijner. Bedankt
Hallo adrianaj, Wat spannend en onzeker maar vooral slopend dat wachten!! Voor welk onderzoek wordt je doorgestuurd? Momenteel bij 4e zwangerschap. Eerste zwangerschap geeindigd in MA. Hartactie en alles volgens groei. Met 7wk iets bloedverlies. Termijn echo was goed, met 14wk terug naar gyn en toen bleek met 13wk hartje gestopt te zijn. Na 8mnd weer zwanger, vanaf 6 wk op en af helder roid bloedverlies, rond de 10wk menstruatie krampen maar alles goed, placenta lag ervoor.nu gezonde dochter. 2e zwangerschap vanaf 8wk bloedverlies, dit is doorgegaan tot ruim 23-wk....met name bij lich. Activiteiten verloor ik bloed(helderrood) nooit oorzaak voor gevonden. Nu net 14wk zwanger en je raad het al, met 6,5 week heftige bloeding gehad, Weer naar gyn. gelukkig wel hartactie, alles lijkt goed.wel is er vocht op echo buiten baarmoeder te zien, maar hoeft niet wat te betekenen. Met 8wk en 4dg veel bloedverlies met grote stolsels, weer op zondag naar gyn, 't zet gelukkig niet door, echo's zijn goed, kleine doet het volgens groei. met 12wk echo gehad, goed, vocht al minder en maandag weer terug voor controle. voel nu ook af en toe gekriebel en herken dit, zal de beeb wel zijn. Kortom; bij mij geen zwangerschap zonder bloedverlies! Ja! De MA....maar dat was juist zonder bloedverlies.... Gyn legde uit, zolang het niet heftiger wordt icm veel/ toenemde buikpijn hoefde ik me geen zorgen te maken.. neemt niet je ongerustheid weg, maar wilde het toch delen. Ik hoop dat je gauw meer zekerheid hebt en de tijd voorbij vliegt voor jou! Helaas kun je/artsen nog niets doen op dit termijn.... Sterkte!!
Hallo bien, Jeetje jij hebt dus ook wel wat meegemaakt qua bloedverlies. Ik heb geen idee wat voor onderzoek.. de vk zei van ik stuur je door naar het zh zodat je inwendig kan worden onderzocht. Heb al een verwijsbrief gekregen naar polikliniek verloskunde. En krijg met 3 dagen bericht van wanneer/Hoelaat ( kreeg de verwijsbrief vrijdag ). Vind dit echt zenuwslopend maar probeer heel positief te blijven in alles ! Bedankt dat je je verhaal met me wil delen, doet me goed. En een fijne zwangerschap toegewenst !
Sorry voor evt typefouten, doe dit via mob. Ik ben nooit bij VLK onder controle geweest, maakt VLK geen inwendige echo's? Op dit termijn kun je inwendig vaak alles beter beoordelen dan uitwendig. Recent nog uitstrijkje gehad in het kader van bevolkingsonderzoek of medisch? ( sorry, weet je lft niet...) Evt afwijkingen aan de cervix kan ook oorzaak van bloedverlies zijn. Mocht je recent geen uitstrijkje hebben gehad en bloedverlies keert terug/ blijft aanhouden dan wil gyn. Ook nog wel eens een uitstrijkje maken. (Werk zelf in huisartsenpraktijk) Verder heb ik.nooit onderzoeken gegad behalve uitgebreide echo's zowel in,- als uitwendig. 2wk terug nog inwendig gehad. Hoop voor je dat je zsm daar terecht kan. Positief is iig dat het niet doorzet! Dat is het belangrijkste! Enja, bloedveries kan veeloorzaken hebben en soms okk geen oorzaak... Hematoom, placenta ervoor, soms bloedverlies door druk of gemeenschap (alles is veel beter doorbloed) Kan nog rest van innestelling zijn, daarnaast hebben.sommige vrouwen tetugkerende cyclus gedurende hun zwangerschap, en dus ook bloedverlies. Nogmaals sterkte en zal voor je duimen! Nb; eerste zwangerschap wat MA werd en 2e zwangerschap vond ik zenuwslopend, genoot er niet van, bevalling vond ik geweldig, wat een ervaring. 3e zwangerschap en nu de 4e ben.ik geruster, bloedverlies hoort blijkbaar bij mijn zwangerschappen...? In mijn geval is bloedverlies dus goed zou je bijna denken... Ik heb 2 gezonde kids en deze 4e zwangerschap gaat ondanks de extra bezoeken.bij gyn. ErgHengelo snel, geniet ervan en leef (nu) niet meer van controle tot controle of van evho tot echo. Dat deed ik voorheen wel, dus ik begrijp ook.precies hoe onzeker en wat voor onmacht je hebt.. Nogmaals hoop ik dat alles goed is en je straks ook volop kunt genieten!
Mijn eerste zwangerschap geen bloedverlies en alle symptomen die je maar kan hebben bij een zwangerschap en het was toch een missedabortion, de volgende zw geen symptomen en bloeden..resultaat word over paar dagen 1 jaar oud..het zegt niks. Het bloeden kwam bij mij door een hematoom, het is bij mij goedgekomen maar ik VOEL met je mee want die 'onbezorgdheid' die blijft en die is bij mij gebleven tot ik bevallen moest, de angst zat erin. Heel veel succes en kracht.
Bij mijn vorige zwangerschap ook bloedverlies en soms heel erg veel, ik was ook steeds bang dat het fout zou gaan maar op elke echo was er een actief kindje te zien. Ik bleek een hematoom te hebben. Dat hoor je de laatste tijd ook heel vaak. Ik had er tot 18 wkn last van.
Update : nou ik kom net uit het ziekenhuis na een uur te zijn onderzocht. Er is helemaal niks met de baby gelukkig! Maar het blijkt dat ik een kleine stolsel in Mn buik heb, het zit niet bij de baby maar een zakje ernaast en ze denken dat het vanzelf oplost. Of er nog vaginaal uitgaat. Ik ben in ieder geval gerust gesteld. En moet over 2 weken terugkomen om te kijken of het weg/minder is. Bedankt iedereen voor de reacties het heeft me heel erg door deze zenuwslopende dagen/uren heen geholpen.
Wat fijn dat alles goed is met de kleine! En uiteraard fijn dat je goed onderzocht bent. Nou nu toch maar proberen te genieten, ik hoop dat je dat gaat lukken!