Ik heb sinds vorige week vrijdag wel een paar keer per uur harde buiken. Soms heb ik s'avonds als ik in mijn bed lig om de 10 min een harde buik Ik heb ook soms menstruatiepijn en veel krampen. Is dat normaal of kan ik beter eens naar de gynaecoloog bellen? Ik moet pas terug over 4 weken naar de gynaecoloog en nu is het weer weekend dus moet ik tot maandag wachten
Ik zou toch even bellen, want zo vaak harde buiken dat klinkt niet goed. Vaak harde buiken hebben is een teken dat je het rustiger aan moet doen. Sterkte!
Je mag maximaal 10 harde buiken per dag hebben, zijn het er meer gelijk je VK of in jou geval de gyn bellen.
Even bellen meid naar de gyn, dan leggen ze je even aan de CTG om te kijken of het allemaal rustig is. Ik had het ook en ze hebben me op het hart gedrukt dat ik te allen tijde moet bellen mochten de harde buiken weer regelmatig worden. Beter te vaak bellen dan 1 keer te weinig! En weekend maakt niet uit, er zijn altijd verpleegkundigen die dienst hebben en even met je gaan kijken.
Toch ff bellen indd! heb het ook gehad (krampen veel harde buiken ongie pijn) en bleek toen toch al 3 cm ontsluiting te hebben (met 26 weken :S) Beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig!
Als er regelmaat komt in die harde buiken, is het tijd om je zorgen te gaan maken en toch maar ff te bellen... En veel rust nemen meid
Wat je vertelt had ik ook ik had het een hele nacht. De volgende dag had ik opgebelt en mocht ik meteen langs komen. Ik loop in het ziekenhuis dus er werdt meteen van binnen in gecheckt maar dat was allemaal in orde. Toen werd er meteen naar het hartje geluistert van ons kleine meisje en dat was ook allemaal goed. De dokter zei dat ik het rustiger aan moest doen. Ik heb wel een spoed nummer gehad voor de zekerheid. Groetjes
Loeki2: nee hoor,jullie hebben me niet bang gemaakt Maar ik ga wel morgen bellen,ik loop zo al een week rond... En dan ga ik het ook maar eens rustiger aan doen,ik wil geen risico's nemen Bedankt voor jullie antwoorden!
Probeer nu al de hele voormiddag naar mijn gyn te telefoneren maar het is altijd bezet! Zal dan toch moeten wachten tot maandag en gewoon wat platte rust nemen want heb echt veel krampen en pijn.
Ik weet niet hoe het in Belgie zit maar hier in Nederland bel je dus niet persoonlijk naar de gyn maar naar het ziekenhuis, verloskamers of afdeling gynaecologie. De verpleegkundigen daar kunnen kijken of er weeënactiviteit is en mocht dat zo zijn schakelen zij jouw (of een andere dienstdoende) gynaecoloog in. Je hebt toch iig wel een noodnummer oid dat je kunt bellen? Zul je toch moeten weten voor het geval het straks écht raak is!
Ik was vorige week nog bij mijn gyn en heb haar gevraagd wat ik moet doen als het echt zou beginnen of als ik zoals nu problemen zou hebben, Ze zei dat ik dan eerst naar haar moest bellen en tot bij haar moest gaan(ze heeft bij haar thuis ook een eigen praktijk) (Maar kan ze niet bereiken ) Natuurlijk als het over 2 maanden zover is ga ik meteen naar het ziekenhuis!
Als je zoveel pijn en kramp hebt zou ik niet wachten to maandag, gewoon bij de gyn langs rijden en is ze neit thuis, dan doorrijden naar het ziekenhuis.
Denk dat je best gewoon naar het ziekenhuis kan gaan waar je wil gaan bevallen. Gewoon even langs spoed of de kraamafdeling. Ben ook van Belgie en zo moest ik het doen ingeval van twijfel. Groetjes