Zwangerschaps suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door popje, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij mijn eerste bezoek aan de VK (afgelopen vrijdag) kreeg ik te horen dat vanwege mijn BMI (30+) ik in de 20e week een controle krijg op zwangerschapssuiker.
    Ik heb geen suikerziekte en mijn bloeddruk is goed, dus het zal voorzorg zijn.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik las dat er een bloedonderzoek plaats moet vinden tussen week 26 en week 28 nu ben ik bij het volgende bezoek aan de VK al bijna 28 weken en nog niet op ZS gecontroleerd, terwijl zowel ZS als DM type 2 in mijn directe familie aanwezig is. Blijf vreemd vinden dat ik daar niet op gecontroleerd ben.

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Dushi, is idd voorzorg ik heb dit ook beide zwangerschappen gehad.

4. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik ben vandaag geprikt nuchter op suiker.

Ik had een verhoogde waarde van 5,9, de vk houdt 4,8 aan.

Ik moet dus voor een vervolg onderzoek.
    Moet een afspraak maken om zelf een dagcurve bij te gaan houden. 3 keer per dag prikken elke keer 1 uur na het eten.

Gelukkig mag het thuis gedaan worden.

Ben benieuwd hoe het verloopt.

Mocht ik verhoogd blijven dan moet ik eerst proberen via de dieetiste een dieet te volgen en als dit niet aanslaat dan word ik overgedragen aan de gyna...

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ook ik had suiker, helaas kwamen ze er pas met 27 weken achter, met 34 weken ben ik bevallen van een kindje van dik 6 pond. (wat dus met 40 weken wel 10 pond zou zijn geweest)
    Was er nooit uitgekomen, deze ging al "moeilijk"
    (van alle kanten uitgescheurd ;)

Gelukkig was hij wel helemaal gezond!
    Maar 7 weken zonder suiker moeten leven, maar dat was best afzien zeg! Maar toen mn zoon geboren was, was mn suiker bijna meteen weer normaal!

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Grappig dat ie net vandaag om hoog komt (dit topic)

Vanaf morgen moet ik insuline spuiten omdat alleen een dieet niet meer werkt voor mij. Dus toch nog ff die laatste 3 weken ff spuiten. Baby wordt nu geschat ergens tussen de 2780 gram een 3300gram.

7. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat het voor mij gaat brengen,

hoorde van een vriendin met suiker dat 5,9 niet echt heel hoog is...

even een dagcurce maken en daarna ga ik me verder zorgen maken...

8. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben ook benieuwd wat ze bij jou gaan doen Ninet...bij mij doen ze over deze waarde dus helemaal niet moeilijk...Ik geloof dat de nuchtere waarde in principe onder de 6 moet blijven. Zelf zit ik er altijd net boven, maar dat is ook goed (bij mij dan). Mijn waardes na het eten moeten onder de 7 blijven. Hebben ze daar al iets over gezegd?

9. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Zeeuwsmeisje,jammer dat je nu net die laatste paar weekjes toch nog moet gaan spuiten.Maar als dat het beste is dan moet het maar.
    @Ninetje,het is ook niet zo hoog maar tegen mij werd gezegd dat je het niet mag vergelijken met mensen die "gewoon suiker hebben"
    Want de mensen die suiker hebben zouden blij zijn met deze waarden!Ik lees hier nu steeds dat de vk niet overal dezelfde regels hanteren.Ik werd al doorgestuurd toen mijn suiker 4,9 was :confused: .het is bij mij gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Liefs Claudia

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zal je ook gelijk maar een tip geven qua dieet, mocht het nodig zijn. Zorg dat je iedere 2 uur iets tot je neemt. En dat je alles verspreid over de dag. Eet je normaal 2 boterhammen bij je ontbijt, neem er dan 1 als je net wakker bent en 2 uur later weer 1. Dit werkt bij mij het beste. Het gaat vooral om de verdeling van de koolhydraten, niet eens zozeer over geen suiker mogen. Ik hoop natuurlijk wel van harte dat het niet nodig hoeft te zijn, want het is echt rottig :( .

Wat nog grappig is, is dat ik absoluut weer niet onder de 4 mag komen. Anders noemen ze dit al een hypo en bij jou zou 4,8 een goede waarde zijn....geeft ook nog eens aan hoe verschillende artsen enz erover denken...

11. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Is dat waar Claudia? Ik dacht dat de laatste 20 weken wel een beetje gelijk waren aan gewone diabetespatiënten, maar dat heb ik dus fout. Ik zou idd heel blij zijn met zo'n nuchtere waarde, hoewel die van mij dus ook niet superhoog is nuchter. De ene diabetesverpleegkundige vind de nuchtere waarde ook belangrijker dan de waardes na het eten en visa versa. Dat is wel heel erg verwarrend allemaal...

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Angelinaatje,Dat is echt tegen mij gezegd!door de dietiste waar naar ik doorverwezen ben!Zo zie je maar dat er heel veel verschil in zit :rolleyes: .Ik heb ook een dieet gehad en moest ook ipv 3 maaltijden 6 maaltijden over de hele dag verdelen het gaat er dan om dat je suiker op een constantniveau blijft en niet te veel omhoog of omlaag gaat.

Liefs Claudia

13. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het een rotziekte. Ik heb het nog niet zo heel erg lang en ben vrij kort na de diagnose zwanger geworden, dus ben langer zwanger en diabeet dan alleen diabeet...

14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik weet dus niet hoe het is als je "suiker hebt"bij mij is het gelukkig beperkt gebleven tot zwangerschapssuiker en deze was ik na de bevalling helemaal kwijt maar mij is wel verteld dat ik op latere leeftijd een iets verhoogde risico op diabetes type 2 heb!?We zullen wel zien.
    Succes meid ik hoop dat je je zwangerschap goed door komt,geniet er van die maandjes zijn zo om en ze zijn zo weer groot! :rolleyes:

Liefs,Claudia

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk om te lezen. Dat verklaart waarom ik dus te vroeg ben geboren. Mijn moeder had ook zwangerschapssuiker en ik kwam 10 weken te vroeg. Haar vliezen waren daarvoor al gebroken.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben gecontroleerd op suiker had de waarde 4.4, dus was goed. Waarop mijn moeder gelijk riep, 'dan krijg je een meisje' zij had namelijk alleen zw-suiker bij de zwangerschappen van mijn broers. ;)

Deel Deze Pagina