Zwangerschaps-suiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bemy, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo,

Gisteren bij de VK kreeg ik de uitslag van mijn bloed en mijn suiker was te hoog. Nu moet ik voor het zekerste a.s. maandag een ontbijt-test op het ziekenhuis te doen om te kijken of mijn suiker echt te hoog is.

Nog meer mensen die zwangerschaps-suiker hebben? zoja, wat eten jullie zoal en hoe hoog is jullie suiker? mijne was 6,6. en wat zijn jullie kwaaltje''s ?

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou ik heb toevallig vanmiddag mijn urine laten checken bij de ha omdat ik een vermoeden had dat ik een blaasontsteking had maar ik bleek suiker in de urine te hebben. Een waarde van 4 terwijl dat 0 moet zijn.
    Morgenochtend moet ik bloedprikken en ochtendurine inleveren en dan moet ik waarschijnlijk naar de internist.

ik neem aan dat jij ook naar de internist moet?

ik had verder weinig symptomen alleen dronk ik 's avonds meer als normaal maar ja daar zocht ik niks achter, want tja je bent toch zwanger

3. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Wanneer was je bloed geprikt? Was dat in nuchtere toestand of na een maaltijd?
    6,6 is namelijk geen hoge waarde en ik zou me zeker niet al te druk maken. Per regio is de grens weer anders vastgesteld, en hier in Zeeland ligt de grens op 7,1. Met een lunchtest kan de verloskundige wel precies nagaan wat je lijf doet met de verkregen suikers. Hopelijk voor jou zijn de suikers laag!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    gisteren hebben ze getest met urine en vanmorgen moest ik nuchter bloedprikken en ochtendurine inleveren.
    de ha zou vandaag bellen met de uitslag, dus ik ben benieuwd.

ik hoop dat het meevalt....

5. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi

ik ben vorige week ook geprikt op suiker. en heb het ook.
    ik mag vandaag naar de gynaecoloog. en die gaat bepalen wat ik moet doen. maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand naar een internist moest.

groetjes sandra

6. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    wat was de reden waarom ze jullie bloed afnemen, gewoon routine of was er aanleiding naar. Vraag me gewoon af of er bepaalde symptomen zijn waaruit kan blijken dat je teveel suiker hebt.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hoi,

Mijn baby is 1340 gram voor 26 weken, dus te groot en ik ben binnen een maandje 5.5 kilo aangekomen, dus ik was naar het dieetist geweest en ik moet een zwangerschapsdieet volgen, dus ik mag geen suiker meer. Het is nog niet vastgesteld, omdat ik een 3 uurse suikertest heb gehad, maar die was na een uurtje niet doorgegaan. Ik moet 1 maandje dieeten, als het kindje en ik te zwaar wegen, gaan we weer een testje doen en als het geval is dat ik suiker heb, dan gaan ze me medicatie geven.

groetjes Nazli

8. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @Liesje - Ik heb niks vernomen dat ik naar een internist moest ofzo?
    ikzelf dronk eigenlijk niet echt veel meer dan normaal maar ik had heel de dag ontzettend veel zin in frisdrank! terwijl ik dat normaal niet drink?
    ik hoop dat je uitslag meevalt.

@Kims - Rond 4 uur smiddag's hebben ze mijn bloed geprikt. Dus dat is eigenlijk niet nuchter. Maar de VK zei dat als de waarde boven de 6,3 lag ze iedereen doorstuurd voor een ontbijt-test. Maar het al een aantal weken geleden dat ze mijn bloed geprikt hebben en voor mij gevoel is de dorst alleen maar erger geworden? dus ben benieuwd ?

@sanniee - ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat bepalen? ben zelf helemaal niet op de hoogte van zwangerschaps-suiker alhoewel ik er nu wel meer over opzoek op het internet.

@Edne - bij mij is uit gewoon uit standaardbloedonderzoek gekomen! maar ik geloof dat in de meeste gevallen dit pas later in de zwangerschap voorkomt?

@Nazli21 - Dat is vervelend dat je op dieet moet. Maarja het is voor een goed doel. Maar ik zou er ook niet echt blij mee zijn hoor. (ik snap 't wel)

Verders is het misschien heel raar maar ik heb nu sinds 2 dagen de frisdrank laten staan en een beetje op mijn eten gelet. (niet snoepen etc.) En ik moet zeggen dat ik me stukken beter voel. Ben tot afgelopen week echt ziek geweest. ik weet nu natuurlijk niet of het aan de suikers ligt ofdat ik nu EINDELIJK 'n stadium bereikt heb dat mijn zwangerschapkwaaltje's aan het overgaan zijn ? Maar voor het zekerste let ik toch maar een beetje op de suikertje's!

Deel Deze Pagina