Vandaag terugplaatsing gehad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mar75, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen maandag is de punctie geweest voor onze eerste IVF poging. Er zijn in het lab 15 eitjes gevonden.

Vanochtend werd ik gebeld dat we vanmiddag mochten komen voor een terugplaatsing. Spannend! Er werd telefonisch verder geen informatie gegeven. Bij de terugplaatsing hoorden we dat er in totaal 12 eitjes bevrucht zijn en dat ze vandaag een 8 cellig embryo terug geplaatst hebben. Binnen 2 weken horen we (per post) of de overige 11 goed genoeg zijn om ingevroren te worden.

We zijn ontzettend goed geholpen door het EMC Ze waren er zo lief. We zijn via een plaatselijk ziekenhuis bij het EMC terecht gekomen en ik was "bang" dat het er heel massaal zou zijn. Gelukkig viel het hartstikke mee.

Nu is de ellendige wachttijd aangebroken..... Pfff......

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel succes met wachten, das het vervelendste deel van de hele procedure! Hopelijk komt er wat moois uit, het klinkt iig alvast als een goede score!

3. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Spannend hoor meid! Eerste x IVF. Nu het moeilijkste deel het wachten verschrikkelijk.
    Bij mij zeiden ze int emc nooit hoeveel cellen de embryo was, nou moet ik ook zeggen dat ik daar ook nooit naar gevraagd heb hoor.
    Is de punctie je meegevallen?

4. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er wel naar gevraagd dus misschien is het niet standaard?
    De punctie vond plaats in een ander ziekenhuis en was erg pijnlijk. Ik ben daar maandag echt even ziek van geweest. Ik voel me nog beurs van binnen. Maar het is voor een goed doel ;)

5. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ohh ja vandaar ik wilde het ook niet weten want het zegt niks over de uitkomst. Ik heb de puncties ook in een ander ziekenhuis gehad.
    Puncties zijn minder maar idd het is voor een goed doel!
    Hopelijk voor jou gelijk een plakkertje!

6. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt... Het zegt ook niets. Ik ben ook wel benieuwd naar de overige 11 of die ingevroren kunnen worden.

Wij hopen ook op een plakker maar zijn wel realistisch ;)

7. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Ik had helaas beide keren maar 1 cryo ik hoop dat het er bij jou meer zullen zijn!
    En ik hoop natuurlijk ook dat je die helemaal niet nodig gaat hebben natuurlijk :)

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi Mar 75,
    Ik loop gelijk met je! Maandag punctie, gisteren tp. Spannend he? Maar tegelijkertijd ook realistisch over het verloop, ook een beetje uit zelfbescherming natuurlijk.
    Bij ons laten ze ook nog horen wat er met de 7 andere cellen gebeurd, maar de arts dacht gisteren dat ze zich niet goed genoeg zouden gaan ontwikkelen om te bewaren. Dat maakt me meteen ook weer onzeker over de kwaliteit van de teruggeplaatste, maar ja, ik kan mezelf overal mee gek maken.
    Ik ga je even volgen hoe het loopt, okee?

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat spannend!!! Ik ben 2x zwanger geraakt van een 8 cellige! Beide keren de 1e "verse" ICSI poging! Succes en ik duim voor je!

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Heb je trouwens ook nog last van je buik? Ik wordt een beetje onzeker over hoeveel en hoelang ik rust moet nemen. Bij de tp gisteren zagen ze flink opgezwollen eierstokken en wat los vocht. Zit natuurlijk niet te wachten op ohss, maar kan ondertussen ook niet niks doen want dan wordt ik gek.

11. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus we zijn lotgenoten ;) ik vind het ook wel heel spannend hoe deze poging zal verlopen. Dat wachten is killing!

12. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk! Dat is goed nieuws! Het kan dus wel. Ik durf er bijna niet op te hopen... Bang voor de teleurstelling.

13. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier nog steeds last! Wel minder dan eerder deze week. Ik heb ernaar gevraagd en het schijnt erbij te horen. Lastig met een kleine man en bijv. tillen maar het is niet anders. Ik heb het er voor over. Wat is ohss?

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Overstimulatie syndroom, dat kan optreden na de punctie. maar denk dat we inmiddels wel uit de gevaren zone zijn ;)
    Heb jij enig idee hoe de cyclus nu loopt? Ik ben altijd gewend stipt op tijd te gaan menstrueren maar nu is toch alles een anders natuurlijk.
    Wanneer is bijvoorbeeld pregnyl uit je lichaam? Wanneer kan je gaan testen? Ik moet 11 juli bloed laten prikken maar dat is nog zover weg als je in spanning zit.
    Ik zou normaal gesproken 6 juli ongesteld moeten worden, geloof ik.

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Spannend meiden!! Op naar een positive zwangerschapstest en een prachtig wondertje!

16. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt een stipte cyclus en mij NOD zou dus ook 6 juli zijn. Ik krijgsheren bloedtest maar mag 8 juli een zwangerschapstest doen. Ik hoop dat ik het volhou tot 8 juli :( het liefste zou ik zaterdag al testen...

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik weet eigenlijk niet wanneer ik zelf zou mogen testen. Denk dat ik zelf maar een dag kies? Misschien de zondag de 7e als ik nog niet ongesteld ben?? Is wel een fijne dag om samen te testen, geen werk dus samen blij zijn of verdrietig.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik testte altijd 6 dagen na de terugplaatsing voor het eerst (heel licht, echt tuurstreepje)) positief. Op dag 7 werd het altijd een streepje die goed zichtbaar was (maar natuurlijk nog steeds heel licht)

19. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Hoi Mar,

Ik loop net iets op je voor. Wat spannend he. Ik heb de eerste 10 wachtdagen gehad, ik weet hoe spannend dit is!!! Ik heb de 21e een tp gehad van twee volgens de gyn perfecte embriootjes. (Ik ben al 38, vandaar twee) De eerste week zaten we op een roze wolk, maar je hebt maar zo lang energie he... Nu slaat de twijfel toe, ik heb al twee fikse huilbuien gehad. Hebben jullie dat ook?? Gewoon omdat de angst dat het niet lukt me dan even teveel word. Sinds gisteren, dus dag 9 ben ik erg duizelig en heb lichte rugpijn. Meteen ga je dan zoeken of dat symptomen zijn, je wilt reden voor hoop! Maar misschien kan het ook van de parels zijn, waar ik overigens tot nu toe dan, geen last van bijwerkingen heb gehad. Ik mag 5 juli testen. Ik duim voor je Mar en Zuuske!

20. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh dan wordt het wel heel verleidelijk om eerder te gaan testen :) ik weet niet hoe lang ik het volhou...

Deel Deze Pagina