Hier een tegen topic voor het topic voor zwangeren die meer begrip op moeten brengen voor mensen die niet snel zwanger worden. Er zullen nu wel weer veel mensen boos worden maar ik wil het toch even zeggen. Ik vind dat er vaak gezegd wordt dat iedereen rekening moet houden met mensen die niet vlug zwanger worden. Maar ik vind dat dat andersom ook wel eens mag. Mensen die vlug zwanger worden durven onderhand niet eens meer blije berichten neer te zetten, want er wordt soms gedaan alsof je alleen maar blij mag zijn met een zwangerschap als je er minstens een jaar over gedaan hebt. Ik ben zelf trouwens de eerste keer in ronde 3 zwanger geworden, en deze keer heb ik pas een half jaar na het stoppen van de prikpil een eisprong gehad. Nu gaan we ronde 2 in. Maar ik ben dus al wel 7 maanden bezig. Niet dat er nu weer gezegd wordt dat het lekker makkelijk zeggen is voor iemand die makkelijk zwanger wordt. Zo, dat moest ik even kwijt.
tja, begrip is een groot woord, maar je blijdschap mogen uiten zou fijn zijn. nu vind ik het hier nog wel meevallen, tis meer in mijn directe omgeving dat ik er tegenaan loop. ik raak dus verschrikkelijk makkelijk zwanger, 1 vrijpartij zonder condoom is beide keren genoeg geweest. na de bevalling durfde de ha mij geen minipil voor te schrijven omdat die minder zwaar is dan de gewone pil.. dus ja, ik heb mazzel. helaas worden mijn zwangerschappen me niet door iedereen gegund, ondanks het begrip dat ik wél voor hen opbreng. maar zoals ik al zei, ik heb het hier op het forum nog nooit meegemaakt.
Ik snap wat je bedoel.. Ik ben zelf al lang bezig en bij mij in omgeving zijn mensen die het moeilijk vinden om zo'n nieuws te vertellen.. Ik ben altijd erg blij voor mensen waarbij het makkelijker gaat, doet het pijn van binnen? tuurlijk je hebt een grote wens en dat gaat moeilijk om die uit te laten komen MAAAR ik zelf ben niet ene waar iemand geen leuke berichten kan vertellen.. weet dat er meiden zijn die raar of moeilijk doen als hun lang bezig zijn en andere lukt het wel zo (ik ken een meid) maar ik heb nog niet op dit forum meegemaakt.. Ik zeg maar zo: wees blij dat sommige meiden/vrouwen wel makkelijk zwanger kunnen worden die hoeven niet die pijn mee te maken wat jij nu mee maakt.. En voor de meiden/vrouwen die ook lag bezig zijn: We gaan ervoor, kom allemaal goed (laten we hopen)
Ik heb het hier op t forum ook nog niet meegemaakt! Wel in mn omgeving. De eerste zwangerschap was in 1x raak nog voor we er "officieel" mee begonnen waren. Tweede zwangerschap in de eerste gerichte ronde, helaas werd t een miskraam. Ik heb letterlijk gehoord dat er iemand tegen me zei: nou, je wordt zo makkelijk zwanger, het zal vast weer snel raak zijn!! Vond ik zo rauw op mn dak vallen! Het is iedere keer een wonder als het lukt en ik ga er echt niet vanuit dat t weer zo snel gebeurt! Na mn miskraam is er nog geen eisprong in beeld en zie mn banner.... Gezegend zijn met een vruchtbare match tussen man en vrouw is 1, maar eerst maar eens een eisprong zien te krijgen!
Ik denk dat we met iedereen wel iets heeft, dat ze liever anders zien. De een raakt niet snel zwanger, de andere weer heel snel, maar krijgt steeds een miskraam. De ander heeft een hele zware bevalling, en andere raken een kindje kwijt. In elke zin over zwangerschap, kan je een andere kwetsen. Dat zou dus betekenen dat je niets meer kan zeggen. Ik had ooit geschreven, dat ik heel graag natuurlijk had willen bevallen, dat ik weeen en zelfs een knip wenste. Ook daar had ik een vrouw mee geraakt, want ze was volledig ingeknipt, vreselijk natuurlijk, ik had gewoon niet nagedacht, stom! Ik had laatste moeite met een topic dat vrouwen tips wilden om zo snel mogelijk te bevallen, ik begreep er niets van! Geniet toch van die buik, neem de pijntje voor lief. Later legde en vrouw uit dat het soms heel zwaar kan zijn, hoogzwanger, en toen kon ik het wel begrijpen. Zo kunnen we nog 150 dingen opschrijven, schrijf gewoon wat je schrijven wilt, dit is een site voor alle soorten, problemen en vreugde.
Heb respect voor iedereen zou ik zeggen... De meiden die in 1 ronde bijvoorbeeld zwanger zijn, zeker ben ik blij voor hun, hun is heel wat bespaard gebleven Geniet van je zwangerschap hoelang je er op hebt moeten wachten is niet altijd relevant... Ik weet uit ervaring dat toen ik net stopte met de pil die eerste paar ongi's net zo vervelend waren als dat ik het nu ervaar... Je hebt een wens, je baalt er iedere maand van dat die wens niet uit komt.. Zo kunnen 3 maanden al als een eeuwigheid lijken... en zo kunnen 18 maanden zo voorbij gegaan lijken (zo ervaar ik het een beetje) Tuurlijk heb ik verdriet, tuurlijk baal ik ongelooflijk dat het hier nog steeds niet raak is na 1,5 jaar wachten hopen en geloven... Vooral toen mijn zus voor de 2e keer zwanger raakte binnen de tijd dat wij bezig zijn. Maar dat haalt absoluut niet weg dat ik niet blij voor haar ben Toen ze het me kwam vertellen zei ze: Sorry ik ben zwanger... Waarom moet je sorry zeggen vroeg ik aan haar Ze moet blij zijn en proberen gelukkig te zijn dat het haar zo makkelijk lukt, dat ze weer kan genieten van een net zon mooie zwangerschap als dat ze bij haar zoontje heeft gehad! Onze tijd komt vroeg of laat nog wel, of helemaal niet... dat kan natuurlijk ook nog, maar dan vergaat de wereld ook niet. Je zal wel een tijd verdrietig zijn, je moet afscheid nemen van een grote diepe wens, maar er komen vast andere mooie dingen voor in de plaats terug, althans daar geloof ik wel in. Er is overal wel wat voor te zeggen, maar heb respect voor elkaars gevoelens, je wilt zelf ook graag gerespecteerd worden in je blijdschap en verdriet
@Foxter: er is een verschil tussen meiden niet niet vlug zwanger raken en meiden die er jaren over doen Meiden die niet vlug zwanger zijn kunnen toch nog binnen een jaar zwanger zijn ... Meiden die jaren moeten wachten lopen vaak in het ziekenhuis en doorstaan zo onvoorstelbaar meer... dat is voor iemand die "vlug" zwanger raakt niet in te denken. Maar wat ik ier boven ook al zei.... men moet elkaar respecteren dus daar blijf ik bij Snel zwanger of niet, respect verdient iedereen die een ander ook met respect behandeld.
flippo je had het niet beter kunnen verwoorden. het is zo simpel,behandel iemand zoals jij ook graag behandeld wil worden!!!
Het is voor beide vervelend. Wij hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden en het was wel eens slikken hoor als iemand snel zwanger word in je omgeving. Maar goed deze vrouwen kunnen er helemaal niks maar dan ook niks aan doen dat het bij mij langer duurt. Ik heb daarom ook altijd met blijdschap gereageerd als iemand anders zwanger was. Voor iemand die snel zwanger word is dat gewoon fijn, het bespaart diegene zoveel ellende en verdriet. Het is alleen jammer dat je hier soms leest dat mensen die snel zwanger worden het soms niet eens durven te vertellen. Dat is gewoon belachelijk want je kunt er niks aan doen dat je snel zwanger word.
Precies Flippo Maar ik vind het soms wel eens irritant dat een topic zoals van eh.. Sissy geloof ik, dan zo de grond in wordt getrapt. Zij wordt snel zwanger en heeft haar ideeen hoe dat kan. Dat zet ze hier neer, en dan vliegen mensen haar zowat naar de keel, want zij heeft makkelijk praten. Dan denk ik echt, pffffffffff......... Zij gunt het anderen ook, en geeft wat tips. (of die nou echt werken of niet) Waarom dan weer dat gedoe van pfff, jij hebt het maar makkelijk, want jij hebt wel een eisprong. Je kan dan toch ook gewoon zeggen, bedankt, zodra ik een eisprong heb probeer ik deze tips ook uit, of iets dergelijks? Het schoot me vanochtend echt even in het verkeerde keelgat.
nou ik doe er ook best lang over en eerlijk gezegd vind k wel dat je tegen een stootje moet kunnen als je beslist lid te worden van een openbaar forum genaamd; "zwangerschapspagina". en als je dat niet kan bestaan er ook nog andere sites waar alleen vrouwen komen met een kinderwens die nog bezig zijn. en trouwens, iemand anders zn zwangerschap doet me wachttijd niet verlengen hoor en ik word ni zwanger van anderen hun mislukte pogingen dus ik vind dat je als mens gewoon blij moet kunnen zijn voor je medemens en wanneer deze t moeilijk heeft moet je kunnen meeleven.. net zoals jij behandeld zou willen worden eigenlijk.
Hey!! Ik ben nu ook eindelijk zwanger na bijna 2 jaar na de eerste keer IUI en in de tussentijd werden vrienden van mij en mijn man ook zwanger, eigenlijk meteen na het stoppen met de pil en ze durfden het mij niet te vertellen!! Ik moest het ze echt duidelijk maken dat ik dus echt niet boos zou zijn, waarom zou ik?? ik heb ze altijd gezegd dat het een natuurlijk iets is voor de mens om zwanger te worden en dat ik hartstikke blij voor ze was!!!
Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt op dit forum dat er geen begrip was voor iemand die snel zwanger was. Het lijkt me ook te gek voor woorden als er iemand boos wordt op iemand omdat deze persoon binnen een paar maanden zwanger is geraakt. Wel kan ik me voorstellen dat er minder enthousiast gereageerd wordt op meiden die zonder ooit meegeschreven te hebben in een topic (bijvoorbeeld NOD) komen melden "ik ben zwanger" en dan weer weg zijn.. maar dan doet het er niet toe hoe lang je er over gedaan hebt.. @Foxter, wat betreft dat topic van Sissie, ik kan me de reacties wel voorstellen, ik werd ook niet blij bij het lezen van de tips, maar ik moet zeggen dat ik dit soort topics meestal ook niet open (nu dus wel nadat ik dit topic had gelezen waarin je er naar verwees) en sowieso niet reageer. Ik denk dat dit iets is waar veel mensen mee gebaat zouden kunnen zijn.. als je al verdrietig/boos wordt bij het lezen van het topic-onderwerp.. open het topic dan niet en bespaar jezelf en de TS (die niet bedoeld heeft jou te kwetsen!) een hoop frustraties! Verder ben ik heel erg eens met Flippo en Bitchje.. respect voor iedereen.. wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet..
Ik sluit me helemaal aan bij de meiden die zeggen dat je respect voor elkaar moet hebben. Natuurlijk kun jij er verdrietig van worden dat n ander meteen zwanger is en jij niet. Maar je kunt ook blij zijn voor de ander; zij kunnen er niets aan doen dat jijzelf niet zwanger raakt. Merk dat de mensen om me heen dat hebben. Bij ons lukt t maar niet en ik spuit nu hormonen. Vriendinnetjes raken zwanger en vinden dat lastig voor mij. Ze doen wel allemaal aan Moeders voor Moeders mee. Super toch? Wie weet helpt dat mij weer! En anders wel n ander die graag zwanger wil raken! Ik heb trouwens wel moeite met meiden die na 2 maanden al roepen dat het zo lang duurt en waarom lukt t nou niet en ik ga de dokter bellen. Geef je lijf aub de tijd. Maar goed, die topics lees ik gewoon niet! Kan ook!
ik snap helemaal wat je bedoeld. Ook moet er altijd worden gezegt dat je kinderen krijgt en niet neemt pppffff.... ik weet best dat het bij iedereen niet even makkelijk gaat...en dat ik blij mag zijn dat het bij ons wel lukt. Maar please....leg niet op alle slakken zout!
Ik sluit me helemaal aan bij jouw reactie Eevie, vooral het laatste wat jij zegt. Ik kan en wil dan ook niet op die meiden reageren. Het doet me zeer dat ze gelijk roepen dat het niet lukt. Geef je lichaam in hemelsnaam de tijd om rijp te worden voor een zwangerschap en gil niet meteen dat je dan maar naar de dokter wil om geholpen te worden. Aan de andere kant ben ik in mijn omgeving wel blij voor de meiden die zwanger raken, al is het soms erg pijnlijk. Ik heb ervoor gekozen om niet iedereen te vertellen dat we in de mmm zitten en de zwangere meiden die gaan dan vragen stellen; is het voor jullie niet eens tijd voor een tweede. Ik kan dan wel door de grond gaan van verdriet. We zijn inmiddels al 3 jaar en 4 maanden bezig... Onze tijd komt nog wel meiden Dikke knuffffff.
Je wilt begrip voor mensen die niet snel zwanger worden? Dat begrijp ik uit je titel. Maar als ik de reactie's lees wil je begrip voor mensen die wel snel zwanger worden. Of snap ik het nu niet meer?? En ik heb begrip voor iedereen en gun iedereen een zwangerschap. Maar als ik lees dat mensen na 3 maanden al een verwijzing willen voor ivf, (bewijze van spreken), de moed al hebben opgegeven etc dan breekt mijn klomp. Er zijn hier :x heel veel meiden die met hun weet ik veel hoeveelste poging in de mmm bezig zijn. En daar wordt tegen gezegt: je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Jullie tijd komt nog wel etc. Als die het topic met tips lezen zouden ze willen dat dat zou werken bij hun. Begrip aan bijde kanten zou heel fijn zijn. En helaas voor alle anderen, ik heb net iets meer begrip voor de mmmmeisjes.
Helemaal mee eens! Ik heb dus de Medische Malle Molen mee moeten maken om zwanger te kunnen worden. Maar ik gun de pijn en het verdriet van de MMM niemand. Ik ben juist blij dat iemand snel zwanger wordt!