Okay, het zit dus zo: Ik moest ovutesten gaan doen i.v.m een lange cyclus, aan mijn bloed hadden ze gezien dat mijn ovulatie eraan zat te komen. Ik temp er ook bij. Rond 21 januari was mijn temperatuur vrij hoog + een positieve ovulatietest na een paar dagen donkerder wordende streepjes. Daarna werden ze weer lichter. Maar we zitten nu op 12 februari en na een behoorlijk lage temperatuur te hebben gehad en enkel één dag spotting steeg mijn temperatuur vanochtend weer. Sowieso verschilt mijn temperatuur echt vaak. Nou ja, ik besloot dus maar een ovutest te doen. Mijn menstruatie zet nu toch niet door dus ik wilde weleens weten hoe het zat. Tot mijn verbazing een vrij donkere test. Nog net niet positief (iets donkerder dan op de foto) Ik heb geprobeerd dingen af te leiden uit mijn chart op FF maar waar die eerst een waarschijnlijke ovulatie aangaf, is er nu geen ovulatie meer vastgesteld. Wat nu? Je kunt toch geen dubbele ovulatie hebben en niet menstrueren? Ik snap er eerlijk waar niets meer van en ik word zo moedeloos van deze onduidelijkheid. Iemand ervaring? Ik voeg even foto's bij van mijn vorige reeks testen en mijn test van vandaag. (en sorry, mobiele kwaliteit!) 10 februari trouwens voor het laatst een zwangerschapstest gedaan en negatief.
Rond de 21e was mijn temperatuur 36.4/36.5 Daarna had ik een paar schommelingen en afgelopen 2 dagen was mijn temperatuur 36.1, vandaag schoot hij omhoog naar 36.6... En dat je ei dan niet hoeft te springen wist ik niet trouwens. Ik ben sowieso helemaal in de war nu haha.
Je test van de 21e ziet er inderdaad positief uit. Maar een hoge temp op de dag van je positieve ovu test zegt nog helemaal niets. Meestal springt je ei 24-48 uur na een positieve test en ook dan gaat je temp omhoog. Als je een eisprong hebt gehda moet je temp hoger blijven. Heb je misschien de link naar je FF kaartje? Vind ik zelf wat makkelijker beoordelen als ik het in een grafiek zie ipv dat de temp getypt staat.
Ja met tempen weet je natuurlijk wel echt meer.....maar puur een posi ovu test betekent niet da je ei springt. Maar dit zie je zeker aan je temp
Wat ongelooflijk irritant haha. Ik ging juist ovutesten gebruiken om zekerheid voor mezelf te krijgen Hier is m'n kaartje. Eerder nam ik nog geen temperatuur op.
Ja idd 2tempdalingen.... Gek hoor....maar ben geen expert in tempen. Heb je altijd op hetzelfde tijdstip getest? En misschien ziek h Geweest?
Posi ovutest hoeft niet altijd wat te zeggen. Ik krijg al posi ovutesten sinds 16 januari, Dit zijn de dagen dat ik getest heb : 16 januari posi 19 januari posi 21 januari posi 25 januari posi ( maar streepje wel iets lichter dan de dagen ervoor ) 29 januari posi 1 februari posi 2 februari posi 7 februari posi 11 februari posi maar ondanks dat ben ik gewoon ongesteld geworden van de week.( 09-02 ) Zelfs nu ik ongesteld ben krijg ik een dikke vette streep op de ovutest. Dus het zegt niet altijd even veel. Maar hoop tuurlijk voor je dat je gewoon zwanger bent.
Nee, niet ziek geweest. Gewoon helemaal niets afwijkends. Zo stom.. Ik wist niet dat het wat met zwangerschap te maken kon hebben, maar ik heb de 10e nog negatief getest terwijl de 5e volgens FF mijn NOD zou zijn en 9e de ideale testdatum. Dus daar ga ik sowieso geen hoop op vestigen. Hopelijk word ik wat wijzer bij de huisarts dan..
Op basis van dit kaartje kan ik nog geen ei ontdekken, maar vandaag is 'ie wel mooi gestegen. Als hij morgen weer zo hoog of hoger is, dan zou je op basis van je temp denken dat gisteren je ei is geweest. Voor de zekerheid nog even doortesten en tempen. Ben benieuwd!
Zal ik zeker doen. En dan is deze ronde sowieso wel weer verspild.. ben van de 21e uit gegaan en in de dagen van de temperatuurdip niet geklust. Vanochtend pas weer maar dat is dan te laat. Ervoor op de 9e.. Nou, op naar over 3 maanden dan maar weer :')
Hej meid, ik vind op die foto niet een van je testen positief. Zijn volgens mij de testen van zwanger en kids of niet? Als je een posi ovu hebt knalt ie er echt van af. De test streep is dan donkerder dan de controle streep. Ik zie ook dat je lange cyclussen hebt. Vandaag alweer op dag 126 aan je kaartje te zien. Als ik jou was zou ik een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog om PCOS uit te sluiten. Ik heb ook PCO en had ook hele lange cyclussen en ook altijd wel een streepje op mn ovu test, soms tegen het positieve aan. Ook van mijn temperatuur kon je niks wijs worden. Wil je niet bang maken hoor, PCO is goed te behandelen met medicijnen. Maar ik denk, je kunt het dan maar beter weten dan dat je nu niks weet en met de lange cyclussen zit...
Ik vind ook niet echt 1 van de testen positief.. ik test ook altijd met die testen en wanneer ik em donkerder zie worden test ik met clearblue met smiley.. lekker duidelijk.. wanneer die positief is.. knalt die andere test ook echt
Paniekertje, kunnen ze dat niet uitsluiten met een echo? Die heb ik wel gehad namelijk en daar was niets op te zien. Ik ga het sowieso even aankaarten, ik heb liever dat ze vaststellen dat het PCO is en het te behandelen is, dan dat ik aan blijf modderen zonder resultaat. Omdat ik nooit een donkerdere test heb gehad van deze (ook niet in de voorgaande cycli) ging ik er vanuit dat deze posi waren. Bedankt in ieder geval voor de reacties Edit: Het zijn inderdaad zwanger & kids testjes.
Bij mij begon het ook zo positieve ovulatie testen van clear bleu en werd pas 100dagen daarna pas ongi. toen naar de gyn en daar ondekte ik dat ik pcoc heb. Zou het toch effe laten onderzoeken.
Nooo Altijd al bang geweest dat er iets mis is met mijn lichaam. Mijn temperatuur is vandaag weer 36.3.. ik zal wel blijven tempen zodat ik het aan de huisarts/evt. gyn kan laten zien maar het steekt me zo tegen nu.
Ligt het niet ook aan het soort test? Als je nu eens een ander gaat gebruiken? Ik gebruikte die roze van de kruidvat voor de ovulatie. Die deed het wel goed bij mij.. Maarja, iedereen verschilt zo erg. Dus die testuitslagen dan ook..
In het begin heb ik die van de Kruidvat gebruikt en ik weet nog dat ik toen ook een niet echt positieve heb gehad (niet positiever dan die ik hier heb geplaatst in ieder geval) Maar ik heb ook al een paar keer wazige streepjes op zwangerschapstestjes geplast dus.. tja
Temp je wel iedere ochtend voordat je uit bed gaat? Kan zo 1 graad schelen als je tempt terwijl je al op stond. Bij mij scheelde het ook een halve graad als ik anderhalf uur later ging tempen terwijl ik nog in bed lag. Miss was dag 11 je eisprong en de dip erna een innstellingsdip?? Iig alles wat je tempt nadat je uit bed komt is niet meer betrouwbaar.. Met ovutesten heb ik geen ervaring maar de 12 e (de middelste test dus) is wel het donkerst van allemaal en daarna word die weer lichter. Ovu testen zijn ook pos als je zwanger ben toch?? Wie weet ik hoop het voor je succes!!