klacht tegen staking

Discussion in 'De lounge' started by Fleur1, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik vraag me af kan ik ergens een klacht indienen tegen de bussen omdat zei met hun lompe harsses andere mensen meer pesten dat hun baas?

Ik ben het zo beu kijk dat ze minder gaan reizen oke of gratis vervoer maar mensen opgesloten houden in hun huis / dorp omdat ze denken zo wel iets te bereiken vind ik met de dag te ver vinden.

Dus nu vroeg ik me af of ik een klacht kan indienen.

Ik kan nu gewoon helemaal nergens naartoe omdat ik geen rijbewijs heb. ik kan niet eens naar een huisarts of verloskundige leuk hoor die staking

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    In Nederland heeft iedereen het recht om te staken, dus ook de buschauffeurs. Dat is wettelijk vastgelegd.
    En tja, dat je geen vervoer hebt is (hoe lullig ook) niet hun probleem.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    aan de ene kant geef ik ze groot gelijk want waarom zouden hun niet mogen stemmen. het is wel jammer dat er zoveel mensen er de dupe van zijn maar als ze het niet doen kunen ze fluiten naar een andere cao. Ze hebben hun best egdaan om het klant vriendelijk te doen maar hier werd niet naar geluisterd en dus is dit de enige optie. ik ga gelukkig nooit met de bus en doe alles met de fiets of benenwagen ook al is het een eidnje weg maar een collega van mijn kan niet fietsen en de taxi hier rijdt niet tussen 7 en 9 en tussen 5 en 7 alleen voor mensen met een abbonement of deeltaxipas dus zij zit wel met problemen

4. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik heb er geen last van, want ik ga overal met de fiets naar toe. Maar ik vind het wel enorm dom dat ze zoveel mensen hiermee duperen. (Is het ook niet examen tijd? Hoe moet het dan met mensen die niet vlakbij hun school wonen en geen ander vervoer hebben?)
    Waarom niet gewoon mensen gratis vervoeren, dat voelt de overheid misschien wel.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

de examamen klassen hebben allemaal een brief gekregen met 4 opstap punten op de route naar school daar rijden 2 bussen om de leerlingen op te halen.maar het is wel zwaar irritant dat ze niet rijden.

6. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Oh gelukkig maar!

7. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb klanten die er van balen, als ze met openbaar vervoer komen. van het station naar ons kantoor is echt wel een end lopen! Als ze bij mij op cursus komen, moet ik ze laten ophalen door een junior sales. Niet echt praktisch

als ik langer dan een half uur moet fietsen pak ik ook de bus of de trein, maar gelukkig tot nu toe geen last gehad. Ik vind een stukje fietsen niet zo erg, maar doe het niet voor mijn lol

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,065
    2,203
    113
    Brabant
    tja, iedereen heeft het recht op staken., zo is het. Maar ben benieuwd hoe lang nog? vanaf morgen hebben we mis., geen auto meer en dan heb ik de bus écht nodig. (nouja, om naar de stad te gaan en voor de echo, de rest is op de fiets te doen). Maar lastig is het wel.
    Vond het beter toen ze gratis reden!:) maar snap ze ook wel, lastog hoor!
    Liefss, Taliaa

9. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn zwager heeft vorig jaar gesolliciteerd naar de baan van buschauffeur maar heeft er van afgezien omdat hij er in salaris vet op achteruit ging. zelfs met de toeslagen erbij!

10. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik vind het zeker irritant dat ze staken maar ja als je hun loon en cao eens bekijkt zou ik ook gaan staken. Jammer genoeg hebben de publieksvriendelijke acties geen resultaat opgeleverd waarschijnlijk omdat de grote maatschappijen toch niet verwachten dat hun chauffeurs er na verloop van tijd de bussen in de remise laten staan.

Ik snap wat ze doen steun ze er ook in, maar snap ook dat een hoop mensen hierdoor gedupeerd worden. Wellicht heel veel klachten indienen dat de maatschappijen wel actie moeten gaan ondernemen. Wij blij en als het goed is de chauffeurs ook.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Tuurlijk heeft iedereen recht om te staken en ik fiets normaal ook heel veel. Ik heb een zenuwbeklemming in me rug waarvoor ik naar de fisio moet Met de bus de vk is een uur fietsen het ziekenhuis ook de huisarts een half uur.

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Is het niet zo dat door bepaalde zorgverzekeringen vervoer van en naar een zorgverlener wordt vergoed in bepaalde gevallen? Ik meen ooit eens zoiets gelezen te hebben.

Misschien handig om de vergoedingen van je zorgverzekering erop na te kijken.

Groetjes, Wendy

13. acire

acire Fanatiek lid

14. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ik snap wel dat ze staken maar ik heb een abonnement van 125euro dus vnd he wel zonde van mn geld

15. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    denk dat ik ook ga staken... ik verdien ook niet genoeg in de zorg... ik ga staken en alle mensen in bed laten en niet verzorgen... kan nog leuk worden!

nee zonder gekheid!
    ik moest 2? weken geleden eigenlijk voor 1 keer met de bus gaan omdat me auto op keuring was! heb ik die *&!@*(#@)( bus 1 keer in het jaar nodig, dan rijdt dat ding niet! normaal heb ik die "rommel" niet nodig, we hebben niet voor niets 2 auto's

16. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Vind het belachelijk. Ik woon in Apeldoorn en werk in Velp...de bus is goed te doen...maar de trein, pfff via Zutphen en al die kleine dorpjes...Gelukkig als ik m'n proeftijd door kom, krijg ik een auto van de zaak :D

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    vraag me af of de mensen met een maand abonnement hun geld terug krijgen voor de dagen dt ze niet met de bus konden?

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

denk niet dat dat gaat op je geld terug te krijgen

@tunder voor jou is het een heel stuk lopen vanaf station velp.

19. Saaya

Saaya Niet meer actief

Er zijn inderdaad genoeg studenten die niet op school kunnen komen hier. Zoveel treinen rijden hier niet geloof ik, aangezien het veel kleine dorpjes zijn.

Ik geef ze wel groot gelijk dat ze staken, maar ja.. waar ik normaal dus 3 uur over doe kost mij nu 4 en half uur :confused:
    Vrijdag moet ik werken, en ik zou daarna naar mijn vriend gaan, mooi, om 11 uur daar normaal.. maar nu dus pas om half 2 snachts!

Gelukkig komt hij alsnog hierheen, hij heeft een auto en doet er dus anderhalf uur over :rolleyes:

Voor diegenen die er last van hebben: Is het een mogelijkheid om samen te werken met de buurtjes? Kun je regelen dat je met hun meerijdt met dingen die lastig zijn lopend/fietsend.

En dat omrijden met de trein is gewoon ff doorbijten, tis niet anders :)

20. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Nou, ik heb ook een maandabonnement. En ik EIS mn geld terug!
    :)

Share This Page