Buikpijn rechts boven 28w zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annamama, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik heb sinds gisterenavond last van bovenbuikpijn. Het zit aan de rechterkant (vanuit mezelf gezien) en wordt erger zodra ik beweeg. Het is een soort trekkende pijn. Beginnend bij de navel en dan naar boven en naar rechts. Bukken kan ik echt niet, dat doet erg veel pijn, strekken of omdraaien is ook pijnlijk.

Kan het zijn dat ik een spier of iets dergelijks verrekt of overbelast heb? Ik heb geen idee hoe dat zou kunnen. Want ik heb niets bijzonders gedaan. Het begon gisterenavond en werd in de loop van de nacht erger.

Alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Kinkt als beknelling inderdaad, maar het is ook belangrijk om te weten of het niets met je bloeddruk te maken heeft. Als je klachten erger worden of je krijgt ook hoofdpijn, misselijkheid/ braken, lichtflitsen zien.....dan moet je even de verloskundige bellen

Groeten Evelien

3. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Bedankt voor het antwoord. De verloskundige is geweest om de bloeddruk te meten omdat ik ook erg last van hoofdpijn had. De bloeddruk was goed, laag zelfs (onderdruk van 56, zoals ik de hele zwangerschap al heb).

Maar kun je toch pre eclampsie of Helpp aan het ontwikkelen zijn? Dus dat de bloeddruk sterk wisselt? Of is de bloeddruk dan constant hoog?

Ik houd namelijk geregeld bovenbuikpijn, hoofdpijn en vocht/tintelingen. Geen van de klachten is constant en het is ook niet steeds allemaal tegelijk.

Mijn vraag is eigenlijk kan ik gerust gesteld zijn door een bloeddrukmeting die 'goed' aangeeft, of is een incidentele meting daarvoor niet genoeg?

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dit is echt een prachtige bloeddruk, dus ik zou mee geen zorgen maken. Als je je slechter gaat voelen en de klachten worden erger moet je wel aan de bel trekken, maar het lijkt me nu onwaarschijnlijk dat het PE of HELLP is.

Groeten evelien

Deel Deze Pagina