ik ben nu 9 weken zwanger en heb al een paar dagen last van rugpijn. mijn verloskundige zij dat ik tillen moest vermijden, en heb deze raad niet opgevolgt en nu is me rugpijn heel hevig. het probleem is dat ik in mijn beroep als orderpicker nu eenmaal continu moet tillen, ik moet donderdag weer beginne met werken (nu een korte vakantie) maar als me rugpijn zo erg blijft wil ik het rustig aan doen en vragen om aangepast werk. moeten ze dit mij geven? heb een zalfje gehaald wat je mag gebruiken tijdens de zwangerschap maar ik heb het idee dat het niet echt werkt. hebben jullie tips die kunnen helpen tegen rugpijn :
Kijk even naar je rechten en plichten op www.arbo-advies.nl Daar staat echt heel nuttige info waar ikzelf veel aan heb gehad. Moet je alleen even naar het kopje zwangerschap gaan.
Bij mijn werk viel er geen aanpassingen. Ik was 10 weken zwanger en werkte op een babygroep dus de hele dag tillen en bukken. Dat hield echt niet meer vol en dus vanaf week 13 al 100% ziek. Helaas vanaf 1 december ook zonder werkgever ivm geen verlenging van mijn kontrakt. Gewoon overleggen met je manager en zeggen dat je het niet meer trekt. Luister naar je lichaam en ga niet forceren want daar schiet niemand wat mee op.
je moet echt uitkijken met tillen, je wilt niet de rest van je zwangerschap pijn hebben, ik zou ten eerste vertellen datje zwanger bent en of er niet wat te regelen is van mijn part hebben ze iets anders voor je (tijdelijk) praten is weten
ik zit dus met het probleem dat me contract ook nog afloopt in april. ik wil staks naar me verlof toch stoppen met werken maar nu schild het nog wel veel inkomen want vind maar is ander werk als je al op de helft zit van je zwangerschap die nu al heel goed zichtbaar is. ik ga even de site van de arbo door nemen en hoop dat ik daar alle informatie kan vinden.
ik zit dus met het probleem dat me contract ook nog afloopt in april. ik wil staks naar me verlof toch stoppen met werken maar nu schild het nog wel veel inkomen want vind maar is ander werk als je al op de helft zit van je zwangerschap die nu al heel goed zichtbaar is. ik ga even de site van de arbo door nemen en hoop dat ik daar alle informatie kan vinden.
Als je zeker weet dat je contract niet verlengd wordt en je vermoedelijke bevallingsdatum ligt meer dan 10 weken na je einde dienstverband, ga dan wel langs het CWI om een WW uitkering aan te vragen voor de tussenliggende periode, anders heb je geen recht op wazo van het UWV (tenzij je wel weer een baan hebt natuurlijk...). Je kunt je maximaal 3 week voor einde dienstverband inschrijven bij www.werk.nl als werkzoekende om een WW uitkering aan te vragen. Wacht hier niet mee tot de laatste dag, je hebt niet binnen een week meteen geld nl... Als je geen werk kunt krijgen wat passend is in jouw situatie, meld je dan inderdaad ziek. De Arbo zal dan ook gaan beoordelen of er ECHT geen passend werk is voor jou. Als je ziek thuis zit vanwege je zwnagerschap, dan hoef je uiteraard geen WW aan te vragen...