zwangerschaps verlof ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Steff, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steff

Steff Lid

29 jul 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames !

ik had een vraagje ik ben nu 19 weken zwanger
    en ben 30 augustus uitgeteld ik neem in deze periode tot de zomervakantie geen verlof van school maar als de kleine er is ga even uit van de uitgerekende datum dan moet ik weer beginnen met school weet iemand dan hoeveel weken je dan verlof krijgt? kan het zelf niet echt vinden als je gewoon werk hebt dan is het ongeveer 6 weken maar hoe dat met school is heb ik geen flauw idee

liefs

2. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Volgens mij krijg je geen officieel verlof als je op school zit.
    Bij mij in de klas zit ook een meisje die zwanger was (ondertussen bevallen) en die was een week of 3 na de bevalling weer op school ;)

Ik ga ook zo snel mogelijk weer naar school na mn bevalling.

3. biebietje

biebietje Lid

20 dec 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Ik denk 3 maanden na bevalling en 5 maanden indien je borstvoeding zal geven.
    Sta je in het lagere of kleuter of secundaire?
    Groetjes

4. biebietje

biebietje Lid

20 dec 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah oei ik denk dat ik mis begrepen had. Je gaat zelf nog naar school. Je geeft geen les. Dan weet ik het niet en kan ik je niet echt helpen snorry!

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Als je leerplichtig bent (sorry geen idee hoe oud je bent) dan overleg je met leerplicht en meestal heb je dan gewoon de 10 of 12 weken na bevalling verlof.
    Wanneer je niet leerplichtig bent en studeert dan neem ik aan dat je dit zelf moet bepalen. Of je dus studievertraging gaat oplopen door bijvoorbeeld half jaar er tussen uit te gaan en in februari weer in te stromen als jullie een 'februari-klas' hebben.

Studie is belangrijk, maar de eerste maanden met je kindje krijg je maar één keer en zijn o zo belangrijk voor een baby en ook voor jezelf. Hopelijk kun je een goede afspraak met je studiebegeleider maken.

Veel succes!

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik heb eigenlijk nooit echt verlof gehad van school. Toevallig ben ik bevallen in de eerste week van de zomervakantie en zo'n 7-8 week na de bevalling ben ik weer 20 week volop naar stage gegaan. Ik vond het wel behoorlijk heavy maar het is gelukt! Nu ik weer zwanger ben (niet gepland want school en een baby is niet praktisch en al helemaal niet met twee kinderen) ben ik in oktober uitgerekend. IK heb al overlegd met school dat ik er een halfjaar uit kan als mijn mede klasgenoten op stage gaan. Ik weet niet of ik dit wel wil want dan zit ik een halfjaar thuis en dat voelt niet goed. Misschien dat ik ga bevallen en dan snel weer op stage maar goed je moet je natuurlijk wel goed voelen na de bevalling. Bij de eerste stond ik na 1,5 dag alweer gewoon in de stad en deed de gewone dingen alsof ik nooit bevallen was. Ik weet het eigenlijk niet hoe het gaat met het verlof met school. Gewoon goed overleg plegen met je school

Deel Deze Pagina