Opnieuw zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marlieke, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Vanaf wanneer is het verantwoord om weer zwanger te worden na een bevalling?

    Groetjes!
     
  2. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    o, daar kunnen jullie niet echt wat mee zo he?

    Even meer vertellen...

    Moeiteloze zwangerschap met alleen een heel klein beetje bandenpijn in de 1e 3 maanden. En op het eind weer. Op het eind kon ik dus geen afstanden lopen van meer dan 200 meter aan 1 stuk.

    Superbevalling. de vliezen braken, 1 uur later rugweeen, half uurtje later weeen om de 3 minuten. Nog een half uurtje later persweeen (dat wist ik toen niet, dat dat persweeen waren :) )
    3 uur later de kleine geboren. Half uur meegeperst, niet noemenswaardig uitgescheurd, geen knip, alleen blauw en slap kindje. Maar dat heeft met mijn vraag denk ik niets te maken.

    Kunnen jullie hier wat mee?

    Het is namelijk zo dat wij ruim 1,5 jaar "geknutseld" :) hebben voor er resultaat was.
    Dus willen wij graag zo snel mogelijk na Marciano weer "bezig".

    Groetjes!
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marlieke,

    als je lang bezig bent geweest om zwanger te worden kan ik me voorstellen dat je nu op tijd wilt proberen om weer zwanger te worden. Vaka wordt gezegd, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Dit is niet voor iedereen nodig, maar sommige vrouwen hebben die tijd wel nodig om hun energie weer teurg te krijgen.
    Als jullie eraan toe zijn om weer zwanger te worden mag je het weer proberen. Denk wel aan foliumzuur, stop met alcohol en medicijnen (als je dat al deed hoor) en eet gezond. Het is wel handig om een multivitamine te slikken omdat je ijzervoorraad nog niet helemaal aangevuld zal zijn na de vorige zwangerschap.

    Mirjam
     
  4. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Mirjam,

    dank je, Ik slik nog steeds zwangerschapsvitamine's van vsm. Ik had namelijk nog een grote pot staan waar nog behoorlijk veel tabletten inzaten dus die maak ik op. Eventueel kan ik natuurlijk weer een nieuwe pot kopen. Er zit ook foliumzuur en ijzer in dus dat tekort zal er niet zijn en foliumzuur slik ik dus nog steeds. Wel zal ik als ik besluit om opnieuw zwanger te worden eerst een maand extra foliumzuur erbij slikken.

    Maar goed, ik wacht denk ik dan tot Marciano een half jaar oud is.
    Als ik me dan nog zo goed voel als nu. :)

    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina