Bij wie ook eierstokken inwendig gevoeld?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Klavertje444, Jul 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klavertje444

Jun 30, 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik had vandaag een afspraak bij de gynaecoloog en zij heeft met haar vingers mijn eierstokken gevoeld. Ze heeft me verteld dat mijn ei een paar dagen geleden is gesprongen. Kan zij ook zien of het eventueel bevrucht is en zo ja heeft de inwendige onderzoek van mijn eierstokken geen nadelige gevolgen gehad voor de bevruchte ei...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit lijkt me onmogelijk. Met vingers inwendig voelen of je ei gesprongen is? Dat bestaat niet. Daar heb je een echo - apparaat voor nodig of een bloedtest om te zien of je ei gesprongen is! Eierstokken zijn heel klein namelijk! En je ei is zelfs microscopisch klein. Hoe wil je dat voelen dan?

:(

En voelen of zien dat je ei bevrucht is? Dat kun je zelfs met een echo niet zien!

Onmogelijk! Sorry.

3. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Nog nooit van gehoord!
    Ik geloof ik echt niet dat dat kan eerlijk gezegd.
    Heeft ze jouw dat verteld?

4. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Ik vind het een heel raar verhaal... Ik geloof er echt niks van dat zij dat zou kunnen voelen.. Onmogelijk... Daarvoor zijn er echo apparaten en bloed onderzoeken

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Nee dat kan echt niet.. hoe heeft ze dat dan gevoeld?!

Heb je niet een echo gehad? Daarop kan je wel het een en ander zien..

6. Klavertje444

Jun 30, 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest. De gesprongen ei heeft ze me verteld na een inwendige echo. Voordat ze de echo deed heeft ze mijn eierstokken gevoeld. Nu is mijn vraag, stel dat mijn ei bevrucht is en aan het rondzwerven was voor een innesteling, heeft ze dan door met haar hand mijn eierstokken te voelen niet per ongeluk mijn bevruchte ei beschadigd.. hoop dat het nu duidelijker is :)

7. happymom3

happymom3 Lid

Jun 7, 2016
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Feit blijft dat ze jou eierstokken niet kan voelen....zij moet dan met der hand door jou eileiders en dan zou ze idd jou eitje hebben geraakt maar dat is echt onmogelijk!!!

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Het is onmogelijk om je eierstokken te bevoelen. Niet uitwendig en zeker niet inwendig. Het is vanuit je vagina geen 'gapend gat'. Ze zou dan door je baarmoeder en eileiders moeten gaan en dat kán stomweg niet.

9. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
  10. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Durf alleen wat betreft je vraag trouwens niet te zeggen of een vaginaal toucher invloed heeft op je eitje of evt. innesteling.

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Je kan idd wel de eierstokken voelen door met 1 hand te toucheren en met de andere in de buik te duwen, vergt wel enige oefening. Beschadiging van een eventueel bevrucht ei zou ik mij geen zorgen maken, dat ei zit inmiddels ergens halverwege je eierstok en is miniscuul dus heeft geen last daarvan...
    Hopelijk over een paar dagen goed nieuws!

12. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Haha ben blij dat het mijn gyn niet is hahaha

13. Be Happy

Eierstokken voelen, dat zou eventueel kunnen.

Maar je kunt dan nevernooitniet de follikels voelen of überhaupt voelen dat er zo'n microscopisch klein eicelletje gesprongen is! De eicellen zelf kun je namelijk NIET voelen. Je kunt NIET voelen of en hoeveel follikels er nog zitten en of die follikels een eicel hebben laten springen. Daar heb je toch echt een echoapparaat voor nodig!

14. Be Happy

Nee, dat kan niet. Dat ze het beschadigd heeft of iets tegengehouden heeft. Het is zo miniscuul klein en het wordt goed beschermd door oa je buikwand enzo. Dan zou ze al rechtstreeks met haar hand in je eierstok moeten gaan wroeten.

Bedankt trouwens voor je extra toelichting/uitleg.

EDIT: vergelijk het eens met heftige sex. Sommigen gaan enorm wild tekeer, maar desondanks worden ze gewoon zwanger. Ondanks het wilde gebonkt van (bier)buik op vrouwenbuik en penis in vaginacontact. Ook na eisprong.

15. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Eierstok voelen kan inderdaad wel. Is best lastig maar je voelt het duidelijk! Ze zal idd geen bevruchting ermee tegenhouden, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik hoop dat je gesprongen eitje bevrucht is ;)

16. Klavertje444

Jun 30, 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor jullie reacties. Ik ben opgelucht dat het geen kwaad kan voor een eventuele bevruchting. Nu maar hopen dat ie bevrucht is 😙😙😙😙

Share This Page