Zwangerschaps voedingssupplementen hoelang??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Memommy, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Tot welke week gebruikten jullie deze
    Ik heb davitamon met foliumzuur maar wilde nu davitamon plus halen met visolie. Gebruikten jullie deze of andere heel de zwangerschap of even

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.266
    17.299
    113
    Ik heb alleen foliumzuur geslikt tot 12 weken, daarna niks meer :)

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik gebruik nu nog steeds de Davitamon Plus met visolie.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Foliumzuur tot 12 weken daarna bleek ik een vitamine D tekort te hebben, dus dat slik ik nog steeds. Die waarde is inmiddels gewoon goed.
    De rest van mijn waarden zijn ook gewoon goed en heb nooit iets bijgeslikt. Gewoon gevarieerd eten met veel groenten, fruit en af en toe vette vis :)

5. Puppy01

Puppy01 Lid

31 aug 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb gravitamon geslikt (is 50% van de aan bevolen dagelijkse hoeveelheid) en heb gelet op regelmatig vis te eten. Eten stond me vaak tegen, vandaar aangevuld met vitamines.
    Ik zou in ieder geval vitamine d slikken en foliumzuur (eerste 12 weken), dat zijn de standaard adviezen. De rest is eigenlijk niet nodig bij goed, gevarieerd voedingspatroon.

6. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Foliumzuur tot 10 weken.
    Nu vitamine D druppels omdat het door de verloskundige wordt aangeraden.
    Omdat ik vegetariër ben neem ik nog extra ijzer in, in combinatie met vitamine C (sinaasappelsap) zodat het beter wordt opgenomen.

Extra vitamines zou ik altijd in overleg doen met de verloskundige. Zij weten vaak wel wat verstandig is om in te nemen of juist niet.

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Davitamon heb ik de vorige zwangerschap alle 37 weken geslikt voor mij was dit prettiger.

Deel Deze Pagina