Zwangerschaps wat?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door TessNL, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ik heb nog steeds geen flauw idee wat ik wil gaan doen!

Zwangerschapsgym
    Zwangerschapsyoga
    Zwangerschapspilates
    Zwangerschapsaerobics
    Zwangerschapszwemmen

Wat doen jullie/ gaan jullie doen/ hebben jullie gedaan?
    En met hoeveel weken zijn jullie begonnen?

Liefs,

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik doe helemaal niks....

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik ook niet...

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik weet ook niet wat ik wil gaan en óf ik iets wil doen, maar nu vroeg de verloskundige er laatst bij de intake naar en toen ik aangaf dat ik nog niet wist of ik op een cursus wilde zei ze dat het geen kwestie van willen was 8-[ .. Hmm ze kan me toch moeilijk dwingen dacht ik..

5. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ze kunnen het volgens mij niet dwingen, maar ik wil het zelf wel..
    Gezellig naar Puf curses..

Ik wil gewoon niet in m'n eentje ergens heen.. das bij mij het geval.. maja.. moet niet zeuren.. want ben eigenlijk helemaal niet alleen;)

Heb met mijn vriend afgesproken dat ik als goede voornemens in januari ga beginnen met Zwangerschaps pilates..

Maja.. het blijven VOORNEMENS..

:(

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Je bent helemaal niet verplicht om zo'n cursus te doen, hoor. Maar ik hoor van sommige mensen we dat er cursussen zijn die geen toegevoegde waarde hebben. Zelf doe ik de cursus zwangerschapsgym van mensendieck. Een klein groepje van 5 zwangeren en je krijgt een heleboel tips over je houding tijdens de zwangerschap en tijdens en na de bevalling. Omdat ik een beetje last van mijn bekken en mijn rug had, heb ik veel baat bij deze cursus. (Maar ook dat is voor iedereen verschillend).

Wanneer je begint met een cursus hangt af van het soort cursus en hoeveel lessen er voor de bevalling gegeven worden.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ga zwanger&fit doen bij icare, ik weet alleen niet of dat nog doorgaat, ik heb er na mijn inschrijving niks meer van gehoord, als ik er niks meer van hoor, doe ik niks, is namelijk de enige cursus (op zwemmen na) in dit dorp :(

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    bij me vorige zwangerschappen niks gedaan
    nu weer niet ook

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik doe zwangerschapsgym, maar vind het tot nu toe redelijk suf. Wel vind ik het erg leuk dat je nieuwe contacten opdoet en met de andere meiden kan kletsen over de zwangerschap.

10. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Je moet niks. En wat je doet hangt er vooral van af wat je doel is. Wil je sporten? Wil je voorlichting en voorbereiding op de bevalling? Wil je contact met andere zwangeren?

Omdat wij zwanger zijn van onze eerste hebben wij gekozen voor een cursus die je min of meer voorbereid op de bevalling. Voor zo ver dat kan natuurlijk. Mijn huisarts (die ons begeleid) zei heel nuchter dat je je eigenlijk niet voor kunt bereiden op een bevalling maar dat het wel handig is als ik wat weet van ademtechnieken zodat ik zijn aanwijzingen begrijp :). Omdat ik de zwangerschap echt samen met mijn partner wil beleven hebben we gekozen voor de cursus Samen Bevallen. Er wordt weinig gepuft en veel info gegeven waaruit je zelf de bruikbare dingen kunt plukken. Gym komt er niet aan te pas trouwens.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    De cursus Samen Bevallen werd inderdaad ook aangeraden door mijn vk. Meneer Puppy had vooraf gezegd dat hij niet veel zin had in een cursus, maar toen hij bij de Vk zat zei hij braaf "Goh interessant, leuk :D ". Ik denk dat het op zich wel nuttig is om vooraf te weten wat je kunt verwachten van de bevalling, dat maakt het ook wel wat minder eng :rolleyes: .

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Heb zwangerschapsyoga gedaan. Heerlijk! Vooral voor iemand zoals ik die niet stil kan zitten is het een heerlijke ontspanning. Ik kreeg er veel energie van en werd er lekker rustig en mentaal sterk van.

Oh, trouwens er niets aan gehad tijdens de bevalling hoor. Maar tijdens de zwangerschap was het echt top. Volgende keer weer dus.

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    met 20 weken begonnen met yoga. Vond er eigenlijk niks aan. Was mij te zweverig. (lag ook wel een beetje aan de lerares hoor)

En rond de 30 weken oid. begonnen met zwanger & fit van Icare. Was erg leuk.

MyMiracle, ik hoorde ook steeds maar niks. Uiteindelijk kreeg ik een week voor start cursus pas een uitnodiging.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zwangerschapsyoga, -fitness en -zwemmen.
    Met zwemmen ga ik stoppen; krijg daar last van mijn bekken en buik van.
    En dan doe ik alle boodschappen op de fiets en wandel zeker een uur per dag met de honden.

15. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ik heb vorige zwangerschap yoga gedaan. Was er erg over te spreken. Was bang dat het erg zweverig zou zijn, maar dat was het helemaal niet. We waren met zijn tienen en er was genoeg ruimte voor eigen vragen en verhalen. Verder werd er veel verteld over de zwangerschap, de bevalling en wat je daarna kunt verwachten. De oefeningen waren erg ontspannend. Vond het heerlijk om 1x in de week zo'n anderhalf uur lekker met mijn kindje bezig te zijn en andere zwangeren te ontmoeten. Twee daarvan zie ik nu nog steeds. Ik ben trouwens met 24 of 25 weken begonnen.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mijn dochtertje heb ik zwangerschapsgym gedaan maar vond er nix aan

bij dice heb ik niks gedaan ja ging gewoon zwemmen geen zwangerschaps zwemmen ofzo

17. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Heb een paar keer gezwommen, maar daar leer je niets wat nuttig is voor je bevalling. Bij ons was het op een rottig tijdstip, dus ik ben ermee gestopt.

Bij VK zeiden ze dat de gym lessen meer een gezelligheidsclubje zijn. Zij hadden goede ervaringen met stelletjes die een cursus weeënbegeleiding hadden gevolgd. Dus die heb ik samen met manlief gevolgd, 3 avonden. Hier waren we maar met 4 stelletjes, waardoor we genoeg aandacht kregen en goed vragen konden stellen. Deze was ook heel erg gericht op wat je man kan doen om je te ondersteunen tijdens de bevalling. Ook werd er verteld wat je een beetje kan verwachten. Ik vond het prettige lessen, maar ik weet natuurlijk nog niet of ik er tijdens de bevalling wat aan ga hebben. :)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daar doe ik het ook niet voor! ;)
    Op yoga leer je wel goed ontspannen zowel lichamelijk als mentaal.

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik las net bij iemand over zwangerschaps gym, dat zij het redelijk suf vind.. Daar ben ik straks zelf ook bang voor... dat ik t gewoon niets vind..

Zo weet ik van mn tante dat ze na die cursus en de geboorte te babyshowen gingen bij elkaar.. Iets wat me al niet aanspreekt..

Op zich lijkt t me wel handig om iets te weten over houding en technieken, maar t met zn allen liggen puffen.. nee Als t niets voor me is.. blijf ik dan ook lekker thuis.. Tegen de tijd dat ik er aan toe ben is t mooi weer en doe ik liever eits heel anders... hahaha

20. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Samen Bevallen is in ieder geval geen cursus waar je elke avond puffen oefend (verre van),maar t is ook de enige cursus waar ik ervaring mee heb. Dr zijn er vast wel meer die uit meer dan puffen bestaan.

Wellicht is het handig om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je zoekt in een cursus (en wat niet) . Via internet kun je een hoop info vinden over bevallingscursussen en er dan een uitzoeken die bij jouw wensen past.

Deel Deze Pagina