zwangerschapszwemmen ben ik mee begonnen in week 12 en in week 29 begint mn zwangerschapscursus. ik ga ook nog een borstvoedingscursus volgen.
Ik heb geinformeerd bij de yoga, maar vond die dame zelf wat zweverig.. Dat lag aan haar, niet aan yoga in het algemeen. Toen ben ik bnaar de gewone zw. gym gegaan, maar ik vind het wel erg suf.. als ik het over zou doen zou ik meer doorvragen over wat er behandeld wordt en hoe de lessen eruit zien. Ik vind het erg leuk om met andere zwangeren te kletsen, dus ik heb er geen spijt van!
Ik doe met mijn vriend een zwangerschapscursus, ik wou ook niet alleen, en daar word niet alleen maar gepuft. Ook oefeningen voor je bekken enzo en massage. Veel informatie krijg je. Ik vind het toch wel spannend dat ik niet weet wat er straks gaat gebeuren dus vind het wel fijn dat ik alles kan vragen zonder raar aangekeken te worden. Als alle babytjes geboren zijn hebben we nog een terugkom avond met de kleintjes. Lijkt me erg leuk!
Wij hadden de cursus samenbevallen gedaan. Erg leuk voor bij de eerste en erg leerzaam voor beide. Bij een eventueel tweede zou ik gaan zwemmen.
De zwangerschapscursus van mensendieck is in ieder geval geen pufclub. We hebben het er 5 minuten over gehad en dat is alles wat je over puffen krijgt. Maar wel verschillende bevallingshoudingen "uitgeprobeerd" en natuurlijk de theorie over een bevalling. Verder veel spier oefeningen voor tijdens de zwangerschap om alles zo gemakkelijk mogelijk te maken.
ik heb me aangemeld voor zwangerschapscursus. 29 dec. de eerste keer. in totaal 7x voor de bevalling en 4x na de bevalling. je moet trainingsbroek(lekker zittende broek) en handdoek meenemen. dus geen idee wat we moeten doen. liefs
Ik doe zwangerschapsfitness en dat ik hartstikke leuk! Je krijgt een beetje theorie en dan 45 minuten fitness. Hele gezellige groep meiden en goede begeleiding van een fysiotherapeut. Groetjes Judith
Ik doe sinds 4 weken zwangerschapsyoga, maar ben van de 4 lessen maar 2 geweest, ik vind het een beetje te zweverig en best wel saai eerlijk gezegt, en denk ook niet dat ik er wat aan heb tijdens mn bevalling
ik ga 13-1 beginnen met gym. vriendinnetje is daar ook geweest, en zij vond het wel fijn. yoga hier ook zweverig, en bovendien redelijk ver weg. verder ga ik dikke-buiken-zwemmen doen. is 1/2upw en schijnt nog aardig intensief te zien. zie wel! 7-1 ga ik voor 't eerst. en ik wandel met de hond, en met mijn paard. dus beweg nog wel!
bij eerste zwangerschap yoga v.a. 15 weken tot aan het einde, echt een aanrader en een 'normale' pufclub via kraamzorgcentrum, ook wel aardig maar niet voor herhaling vatbaar. Ook nog 2 bijeenkomsten over borstvoeding, ook echt een aanrader, als je wilt gaan borstvoeden dan tenminste! Gewoon je gevoel volgen, als je er geen zin in hebt niet doen, ik had wel behoefte aan info, tips, ontmoeten van andere zwangeren.
ik ben 29 dec voor het eerst geweest en vanavond ga ik weer naar zwangerschapscursus. het is praten over ervaringen en wat je prettig en niet prettig ervaart. en paar oefeningen voor je houding. en als je bv last van je rug ofzo hebt hoe je je het beste kan ontspannen. ik vind het wel heel erg gezellig. 7 meiden dus een echt kippenhok haha