ziektewet na bevallingsverlof na beoordelingsgesprek weer hersteld verklaard

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door babyangel29, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyangel29

27 apr 2008
    53
    0
    0
    Ik heb vandaag een beoordelingsgesprek gehad bij het uwv.ik had mij na mijn bevallingsverlof met de zelfde klachte als in de zwangerschap ziek gemeld.bekkeninstabiliteit rug en buik klachten en psychische klachten.nou gaat de arts mij per volgende week weer beter melden en vind dat ik dan weer de zelfde werkzaamheden kan hervatten als bij mijn laatste werkgever.
    Ik ben het hier niet mee eens heb veel last.ik was produktiemedewerker met heel de dag zware dozen tillen inpakken ompakken en hele dag staan,dus eigenlijk veels te zwaar want heb ook nog een keizersnede erbij gehad.wat kan ik nou hieraan doen behalve in bezwaar gaan en ww aanvragen wat ik dus van haar moest doen.kan ik mij weer ziekmelden of wat anders want kom ook in een klap zonder geld te zitten.ja ik krijg een week de tijd om alles te regelen,wat natuurlijk niet mogelijk is.
    Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven want zit helemaal in de knoop nu

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo babyangel,

Wat akelig dat je nog steeds deze klachten hebt.

Je geeft aan dat de arts je hersteld wil melden per volgende week.
    - Is dit een een herstel verklaring met daarin de eventuele datum van herstel die je van de arts hebt meegekregen, en ben je nog ziek op deze datum? Dan moet je een afspraak maken voor een nieuwe medische beoordeling. Je kunt hiervoor bellen met de klantenservice.
    - Heb je een beslissing gekregen? Dan heb je inderdaad de mogelijkheid tegen deze beslissing in beroep te gaan. Ik raad je in dit geval aan om, in afwachting van dit bezwaar, al wel je WW-uitkering aan te vragen. Als het bezwaar wordt afgewezen, hoef je niet alsnog de aanvraag te doen.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je je snel weer beter voelt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. babyangel29

27 apr 2008
    53
    0
    0
    Dank voor het antwoord.ww heb ik al aangevraagd gisteren.
    De uwv arts heeft dit zelf besloten zonder advies van mijn arts.
    Mijn vraag is kan ik mij in de ww weer ziek melden voor deze zelfde klachten.bezwaar ga ik ook indienen.maar zit toch echt zonder inkomen vnaf volgende week daar ik het geld per week kreeg.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo babyangel,

Het is niet mogelijk om je vanuit de WW opnieuw ziek te melden met dezelfde klachten. Ik raad je aan de beslissing op je bezwaar af te wachten.

Met vriendelijke groet,
    Yvonne

Deel Deze Pagina