Ik voelde zo sterk het verdriet van mijn zoontje die adhd heeft. Door zijn verdriet had ik binnen paar tellen een mooi gedicht op papier gezet en wilde dit aan jullie lezen want de school gaat dit waarschijnlijk in de schoolkrant zetten maar ik ben te onzeker of ik dat toch zou laten doen. Dus wat vinden jullie? Groetjes Lover Ik ben een jongen van 10 jaar en heb pdd-nos en adhd, En kan je zeggen dat valt soms echt niet mee. Sinds kort wordt ik hiermee voor het eerst gepest, En moet zeggen voel mij hier door ook erg gekwetst. S`avonds lig ik vaak in bed te huilen, En denk dan kan ik maar is met die pestkop ruilen. Hij moest is weten hoe ik mij nu voel, Hij moest is in mijn schoenen staan dat wist hij precies wat ik nu bedoel. Ik ben misschien dan ook een beetje anders dan andere, Al zou ik het graag willen maar kan mij zelf ook niet veranderen. Veel mensen weten niet wat het woord respect betekent, Maar kan jullie wel vertellen door al dat pesten ben ik wel voor mijn hele leven getekend. We moeten eens allemaal leren, Hoe een mens ook leeft of zich gedraagt dat wij dat allemaal is accepteren. Donker of blank, Ziek of gezond, arm of rijk, OP DEZE WERELD ZIJN WIJ ALLEMAAL GELIJK
Wow! Wat een mooi gedicht! Je slaat de spijker op zijn kop hiermee. Heel veel sterkte aan je dappere boy en aan jou!
Wat een prachtig gedicht, inderdaad de spijker op de kop, en t zal ouders en kinderen wel aan t denken zetten als t in de schoolkrant komt, lijkt mij geen slecht idee. Liefs Danny
Wat mooi meis! Gewoon in de sk zetten, dan gaan de kinderen vast heel anders naar je zoontje kijken. Het is de nachtmerrie van iedere ouder als je kind gepest word! Ik praat daar wel eens over met mijn kids, gepest worden is niet leuk en zelf pesten al helemaal niet. Gelukkig hebben ze bij ons een heel goed anti pesten beleid op school. En er word heel vaak aandacht aan besteed. Ik hoop dat de ogen van sommige kinderen open gaan door het lezen van dit gedicht. Sterkte meis! Liefs Nies
Idd iedereen is gelijk. Heel mooi gedicht. Zeker plaatsen in de schoolkrant, hopelijk kijken de pestkoppen strax met andere ogen naar je zoontje en zullen ze hem normaal behandelen.
Hartstikke mooi hoor! Ik zou wel even wat veranderen: En denk dan kan ik maar EENS met die pestkop ruilen. Hij moest EENS weten hoe ik mij nu voel, Hij moest EENS in mijn schoenen staan dat wist hij precies wat ik nu bedoel.
Ik vind het ook een heel mooi gedicht...... Heb ook een neefje met ADHD.....hij zit op speciaal onderwijs en hij wordt daar niet gepest omdat iedereen daar wel eens druk is of wat anders heeft....dat scheelt enorm....maar in het gewone basis onderwijs als je anders bent dan wordt je gepest en dat is heel erg!....en het valt mij op dat de ouders van de pest koppen daar soms net zo hard aan meewerken... dus dit gedicht is een goede zet! Veel sterkte x
Echt een heel mooi gedicht. Maar ik ben vroeger ook veel gepest en nu hebben de pestkoppen precies zover dat zei het willen als zei dit lezen. Ik vind het nogal riskant als ze dit in de schoolkrant zetten ik ben bang dat het pesten alleen maar erger word.
Bedankt voor de reacties. Het gedicht ligt nu op school en de leerkracht zou het in de groep gooien. Jullie horen nog van mij hoe het afgelopen is. Groetjes Lover
heel mooi! hoop voor jullie dat het in de klas ook zo gewaardeerd wordt en dat die pestkop (pestkoppen) eens op hun nummer worden gezet, ze hebben geen idee wat ze andere kinderen daarmee aandoen!
Prachtig gedicht opgetekend door zo'n klein ventje. Wat een pracht kind! Tijd dat de wereld ziet dat er pracht kinderen bestaan, te beginnen bij school. Uiteindelijk wordt daar het begin van de toekomstige wereld gevormd. Een beetje goede leerkracht maakt het bespreekbaar in de klas en hopelijk vloeit hieruit voort dat andere kinderen begrip krijgen voor kids die een beetje anders zijn dan zijzelf. En wat ontzettend sterk en dapper van je zoontje! Plaatsing in die schoolkrant is dan denk ik wel een bekroning op zijn werk en een boost voor zijn zelfvertrouwen! Ik denk wel dat het gedicht een hoop losmaakt en stevige begeleiding is volgens mij nodig maar dat gaat lukken, dat weet ik zeker. Ben benieuwd hoe het afloopt! Aoife
Nou het gedicht komt in de schoolkrant en gaat begin november verschijnen. Mijn naam of die van mijn zoontje komt er niet onder. Dus anoniem. Dus ben benieuwd. Wordt vervolgt Lover
het is echt een heel mooi gedicht en wat goed dat het in de school krant komt hoop dat de pesters hier wat van leren, heel veel liefs mariska
Ik hoop dat het helpt. Al hou ik eerlijk gezegd me hart vast kinderen komen er al snel genoeg achter vanwie het komt.