Hoi dames, Gisteren een positieve zwangerschaps test gehad. Dus we zijn erg blij. Nu vraag ik me alleen af, 10 maart was mijn laatste menstruatie 1e dag 9 april had ik een positieve ovutest. Hoelang ben ik dan nu zwanger? Ik dacht dat ze rekenden van de 1e dag van de laatste menstruatie..
Als ik reken met je positieve ovulatietest dan ben je vier weken en drie of vier dagen. Gefeliciteerd!
dank je wel! Bij mijn dochter rekenden ze namelijk wel vanaf de laatste menstruatie.. Dus ik vroeg me af hoe dat nou zat. Jij ook gefeliciteerd 😊
Nee het klopt wel. Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Tot de termijnecho. Dus je bent nu 6 weken en 5 dagen uitgaande van 28 dagen cyclus (gemiddelde cyclus) Ik kan niet echt opmaken hoelang je cyclus was? (wat was de dag dat je ongesteld had moeten worden?) dan kun je het aanpassen. Kun je doen via bijv. deze site: Zwangerschapskalender: bereken nu jouw uitgerekende bevaldatum
Is toch hartstikke duidelijk? Ze weet toch wanneer der eisprong was? Daar tel je 14 dagen bij op Zonder regelmatige cyclus rekenen ze NIET vanaf laatste menstruatie dag
Precies. Hier had ik een fm en een langere cyclus. Dus voor mij gaat een berekening van de eerste dag van de laatste menstruatie ook niet op. Anders zou ik bijna drie weken verder moeten zijn.
Ik zou zeggen dat je nu 4 weken en 4 dagen bent. Als je een lange ronde hebt zoals jij had en je weet je ei dan 14 dagen ervoor rekenen. Met een echo weet je het straks zeker
4w3/4d. Bij een onregelmatige/lange cyclus vervalt het "regeltje" tellen vanaf je menstruatie! Dan is het gewoon je ovulatie + 2 weken. De ovulatie/eisprong is belangrijker want vanaf dan begin het vruchtje te ontstaan en te groeien.