Misselijk, Iemand DE tip??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Booo, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booo

Booo Actief lid

28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Net als bij mijn eerste zwangerschap, ben ik wéér misselijk. Als ik net zolang misselijk mag zijn als bij de eerste heb ik nog 16 weken te gaan, alle tijd dus om verschillende tips uit te proberen.
    Dus vandaar mijn vraag, hebben jullie DE tip om van die beroerde misselijkheid af te komen?

Ik heb al van alles geprobeerd... Eten voordat ik opsta.. Maaltijden over de hele dag verdelen.. Probeer alles wat licht verteerbaar is te eten.. Kom vaak buiten voor frisse lucht.. en ga zo maar door.
    Als ik een boterham of cracker eet zit ik gewoon te kokhalzen totdat ie op is, en vaak ben ik dan nog steeds misselijk..

Iemand??

Liefs,
    Booo

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Als je echt niks binnen houd of kan eten zou ik toch even je huisarts bellen. Ik kreeg emesafene tabletjes, er zijn geloof ik ook zetpillen van. Sterkte met de misselijkheid en gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap :)

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Sorry, maar DE tip is er niet. Ik ben ook de hele zwangerschap al misselijk en nu soms wel eens. Eet elk uur iets kleins en dat helpt redelijk, maar voor jou kan weer iets heel anders helpen.
    In het begin at ik gewoon alles waar ik zin in had. Kwam het eruit? Dan hoefde ik dat niet meer. Ik was echt verslaafd aan pannenkoeken, omdat die tenminste in mn maag bleven.
    Ik zou willen dat ik DE tip voor je had :(.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er van te genieten, ondanks de misselijkheid.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ijs kan helpen, door de kou word je braakneiging geremd. Of een slok ijskoud water. Dit geven wij misselijke patiënten vaak op het werk.
    Echter werkt het maar tijdelijk...en de hele dag ijs eten zal ook geen optie zijn.
    Sterkte, er is niks aan als je zo misselijk bent.

5. Booo

Booo Actief lid

28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Van het ijs had ik nog niet gehoord, ga ik zo eens uitproberen.
    Dank!

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mij werd toen op het hard gedrukt om dan vooral te eten waar je zin in hebt. Ook al is dat minder gezond. Ga je niet schuldig voelen over dat je dan al je vitamines niet binnen krijg t of onverantwoord eet. Elke calorie is er eentje!

Wat bij mij wel hielp was rusten, rusten, rusten. Hoe meer ik kon slapen en gewoon rustig liggen hoe beter de misselijkheid te handelen was.

7. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook heel misselijk en dan vooral de eerste 12weken. Ik moest stil blijven liggen met mijn ogen dicht en er mocht niet teveel geluid zijn, want dan ging ik over mijn nek. Afschuwelijk was het en ik had ook al alles geprobeerd tot de dokter me Postafene voorschreef. Ik nam het elke morgen en avond en dat hielp! Het was niet volledig weg, maar ik kon toch weer normale dingen doen zonder zoveel over te geven.
    Eens ik de 12, weken voorbij was probeerde ik het met 1 pilletje per dag om te kijken hoe dat ging. Toen ik merkte dat dat ging ben ik ermee gestopt.
    Nu ben ik nog soms misselijk, maar ik heb daar sowieso veel last van. Aard van het beestje, helaas..

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    al eens gehoord van de seaband? Kun je krijgen bij de apotheek/drogist. Is tegen reisziekte. Bij mijn eerste zwangerschap uitgeprobeerd, en de misselijkheid nam er wel van af. Was nog steeds wel aanwezig, maar niet meer zo duidelijk als voorheen.

Bij de 2e zwangerschap heb ik zelf helaas ook tot 22 weken boven de pot gehangen. Zeker als ik het avondeten op had, kwam het er een kwartier later weer uit.

Nu ben ik ook wel misselijk, maar lang niet zo erg als bij de 2e zwangerschap. Ik hoop dus deze keer, dat ik er rond de 11/12 weken van de ene op de andere dag weer vanaf ben net zoals bij Dinand.

We shall see! En water werkt hier ook wel. Ik moet vooral geen zoetsappige sapjes drinken, met speekselklieren trekken al samen als ik eraan denk haha.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O wat erg!!!!!!!

Wat heb ik nou geschreven!!! Hard!!!???? Met een d!!!!!

Dat moet dus harT zijn... Schandaaaaaalig

10. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Gembercapsules!,,:D

11. Booo

Booo Actief lid

28 jan 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt weer dames!

Rusten gaat nu niet met een peuter van 2 met buikgriep... En anders is hij ook de hele dag druk met spelen, uitproberen ed...
    Ik ga alle tips maar eens proberen en anders bel ik de dokter op voor pilletjes.
    Het is helaas nu al veel erger dan bij de eerste zwangerschap. Bah ..

12. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Ik heb vandaag de pilletjes van de huisarts gekregen. Ik wilde het eigenlijk niet maar kon bijna niet meer functioneren met dreumes en werk. Vandaag mee begonnen en wat een verademing. Ik had dit echt eerder moeten doen.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Krijg je die pilletjes bij de huisarts ook als je 'alleen' misselijk bent?
    Ik ben dus de hele dag door misselijk, maar hoef alleen in de ochtend echt te spugen. De rest vd dag kan ik het bij kokhalzen houden :)
    Is dit erg genoeg om iets bij de huisarts te krijgen? (Ik ben gesloopt en voel me echt verschrikkelijk :( en dat de he-le godganse dag:()

14. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pillen kun je inderdaad ook krijgen alleen tegen misselijkheid. En anders ha even bellen en vragen.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja hoor, je hoeft niet de uitvoerende soort misselijkheid te hebben om die voorgeschreven te krijgen. Ik spuug (bijna) nooit, en door zwangerschappen heb ik echt nog nooit gespuugd. Maar bij allemaal ben ik vreselijk beroerd de eerste maanden, en elke keer lijkt het erger :(

Ik heb laatst ook een draadje geopend Booo, ik zal 'm even linken:

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/520119-omgaan-de-misselijkheid.html

De belangrijkste tip is denk ik om alleen te eten wat je aanspreekt en te stoppen met eten zodra je voelt dat het niet goed meer is. Ik drink met kleine beetjes, in 1 keer een goot betekent nog uren spijt bij mij.

Ik drink kleine slokjes thee en bij dorst spa rood, zo koud en bubbelig mogelijk. Maar dat helpt maar eventjes...

Cracottes met kaas hebben me gisteren enorm geholpen. De seaband werkte bij mij totaal niet. Ik krijg hopelijk vandaag nog een recept voor Emesafene. Ik werd daar bij mijn vorige zwangerschap wat duffer van, maar het hielp wel.

Sterkte meis, ik weet hoe beroerd het is!

16. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Ik heb van mijn HA Suprimal voorgeschreven gekregen. Maar dat is gewoon vrij verkrijgbaar, dat zijn namelijk pilletjes tegen reis- en wagenziekte. Suprimal heeft als werkzame stof Meclozine, dat zit ook in Emesafene. Als je 's avonds 1 pilletje pakt, helpt dat tegen de ochtendmisselijkheid. Ben je de rest van de dag ook misselijk, pak dan 's ochtends ook 1 pilletje.
    Bij mij werkt het erg goed. Ik moest wel eerst 's ochtends een 'bodempje' hebben voordat ik mijn overdag-pilletje nam, anders kwam die weer terug.

17. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Waterijsjes helpen hier ook wel wat.
    Inmiddels ook emesafene, maar nog geen effect.
    Ik blijf maar spugen en afvallen. Inmiddels erg duizelig erbij en me helaas ziek moeten melden voor werk :(
    Hoop zo dat het snel over is!!

Deel Deze Pagina