Zwangerschapsaankondiging eerdere kids

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door IceBear, 11 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IceBear

    IceBear Lid

    9 nov 2016
    11
    13
    3
    Hoi iedereen,

    Wanneer hebben jullie de zwangerschap aangekondigd aan eerdere broertjes/zusjes?

    En hebben jullie nog leuke ideeën hoe ze het te vertellen?
     
  2. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wij hebben het met 6+4 verteld aan onze dochter na 2 goede echo’s (eentje in zh, eentje bij intake VK). Zij was 4,5 en we hebben het risico genomen dat ze het zou vertellen of dat het fout zou gaan, maar ik vond dat het waard omdat we het belangrijker vonden het met haar te delen.

    We hadden een speurtochtje gemaakt met nijntje plaatjes, dus ik had een nijntje in bed geprint, in bad, met een kledingkast, een keukentje (speel keukentje boven) en een strijkijzer. Op iedere plek vond ze het volgende plaatje, en kon ze daar verder zoeken tot ze bij een cadeautje kwam (een ingepakt speentje).

    Ze vond het echt fantastisch, en de speurtocht is nog 3x door haar herhaald bij de oma’s en mijn zusje! :D
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Ik heb een echofoto laten zien van 9 weken en er echt een mini mensje te zien was. Oudste vond het lijken op zijn lievelingsdier, een pinguïn ;) Maar ze waren er toch nog wel redelijk snel achter dat het om een baby ging.
     
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Wij hadden een lekker toetje gefabriceerd met roze en blauwe muisjes erin. Duurde even voordat ze het doorhadden maar de reactie was onbetaalbaar. ❤️ Was al vroeg in de zwangerschap trouwens, ergens tussen de 6 en 7 weken. Domweg omdat we toen alle kinderen thuis hadden, anders hadden we een paar weken moeten wachten op een nieuwe kans.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Toen de nipt binnen was en we de vroege uitgebreide echo hadden gehad. (Ze waren toen nog aan t trainen en ik mocht gelukkig als "proefpersoon" meedoen).

    G een tshirt gegeven met grote zus. Duurde wel even voor ze t echt doorhad. Ze was helemaal in de wolken, gelijk kletsen tegen dr broertje/zusje super schattig.

    Toen in love, na geboorte in love (terwijl hij t 4 maanden behoorlijk pittig heeft gehad met reflux en darmissues), nu nog steeds helemaal mesjokke op elkaar. Al kan ze niet wachten tot hij kan lopen en rennen.
     
  6. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    even inbreken, wat een fantastisch idee! Dit ga ik onthouden mocht er ooit nog een tweede kindje komen.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  7. hearts

    hearts Actief lid

    6 mei 2011
    108
    34
    28
    Ik lees even mee. Wij hebben volgende week de eerste echo, maar wil het dan mijn oudste twee eigenlijk nog niet vertellen (omdat wij graag een 13 weken echo willen en het daarna pas willen delen met de buitenwereld, ik ga er van uit dat ze hun mond nog niet kunnen houden)
    Aan de andere kant ben ik echt niks waard op het moment en vind ik het ook super sneu dat ik ze niet kan uitleggen hoe het komt. Ook wil ik het wel graag met directe familie delen, maar zou ik het ook gek vinden als mijn oudsten het later weten... ik vind het allemaal maar lastig!

    Ik wil er verder geen spectacel van maken en het ze gewoon vertellen; aangezien de oudste waarschijnlijk eerst ook even nodig heeft om het te verwerken.
     

Deel Deze Pagina