Zwangerschapsaankondiging na lang proberen/behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dora26, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.567
    2.031
    113
    Wij zijn altijd heel open geweest in ons traject en hebben het gewoon verteld dat we eindelijk papa en mama zouden worden.
    Bij mijn collega's kwam er een doos celebrations tevoorschijn.

Op het geboortekaartje hadden we wel een tekst die heel veel zei. Mensen die ons goed kennen wisten ook precies hoe wij het bedoelde
    De tekst die we hadden;
    Wanneer verlangen werkelijkheid wordt, is geluk compleet!

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Op de voorkant hadden wij...Gedroomd, gedragen, geboren.
    Binnen in de kaart...Soms komen dromen uit...

Lief, klein en bijzonder
    ons kindje, ons wonder

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Ik was heel snel zwanger, maar voor ons zijn onze kindjes zeker daardoor niet 'maar gewoon'. Voor iedereen is een kindje bijzonder. En ook al lijkt een ander 'heel makkelijk' zwanger te worden; geloof me, elk huisje heeft zijn kruisje.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Dit!

5. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Hoe kun je dit nou zeggen als je zelf zo snel zwanger bent geworden!? Maakt me boos en ook een beetje verdrietig.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    #46 mausi, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    Mijn excuses, dat was niet mijn bedoeling. Misschien ook iets te snel 'dit' getypt en gequote. Nu ik het rustig lees, komt het inderdaad wat hard over. Een kindje mogen krijgen is niet vanzelfsprekend, maar voor iemand die makkelijk een kindje lijkt te krijgen, is het niet automatisch wél vanzelfsprekend. Mijn schoonzus werd makkelijk zwanger en we stonden vorige week allemaal aan het graf van hun mooie kindje. Je hoeft niet eerst in een mmm traject te zitten zelf om te beseffen hoe kwetsbaar en oneerlijk het leven vaak is. Op een geboortekaartje hoeft van mij dan ook geen gedichtje of tekst waar in wordt gesuggereerd dat het voor iedereen allemaal maar gewoon is en alleen voor hen wel héél bijzonder, omdat ze er veel voor hebben moeten doen. Natuurlijk mag iedereen het zelf weten. Maar mijn mening is : hou het bij jezelf, schrijf hoe gelukkig je met de zwangerschap of het kindje bent, maar suggereer daarin niet dat het voor anderen allemaal maar gewoontjes is. Je weet simpelweg ook niet wat een ander er voor heeft moeten doen of mee heeft gemaakt in zijn leven. Je denkt vaak alleen: 'daar komt het geluk altijd maar aanwaaien'. Dat denk ik stiekem ook vaak, maar als je iemand beter leert kennen, blijkt dat zeker niet zo te zijn.

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Volgens mij gaan de berichtjes op geboortekaartjes altijd over dat gezin en die situatie en is het geen vergelijking met anderen en zegt het dus niets over dat het voor anderen vanzelfsprekend of minder bijzonder of waardevol is.

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik denk ook inderdaad niet dat we willen zeggen dat het voor mensen die snel zwanger geraken maar 'gewoontjes' is. Natuurlijk is het voor iedereen een wonder en dan nog loopt het niet overal goed af, daar ben ik me zeker van bewust en daar wil ik niets over zeggen.

Maar als ik de verhalen hier lees en de tekstjes of zinnen die er gebruikt werden... Dan merk ik wel dat er een heel emotionele weg achter de kinderwens, zwangerschap en bevalling zit... en ik denk dat dat ook geuit mag worden. Het is niet zielig doen, het is gewoon uiten van een intens gelukkig gevoel en deels het verwerkingsproces van een lange weg die bewandeld is.

Bedankt trouwens dames voor jullie mooie inbreng! Er zitten werkelijk pareltjes tussen!

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Verwoord zoals het voor mij ook voelt! Ik hoop dat jou, en iedereens, wens snel in vervulling mag gaan!

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Met een geboortekaartje "vier" je de geboorte van je kind. Dat de weg ernaartoe moeilijk is geweest en om dat te noemen vind ik bezwaarlijk voor het kindje zelf. Als je toch op je geboortekaartje kijkt wil je toch alleen maar blijdschap zien en niet het verdriet erachter lezen.

Bovendien draait het op dat moment om het nu en het grote genieten.

Ik ken heel veel gezinnen die via de mmm zwanger zijn geraakt waaronder ik zelf en nu mijn kinderen wat ouder zijn, kan ik oprecht zeggen, dat je die enorm zware tijd echt achter je kunt laten. (verhaal van Maartje daargelaten, dat is echt extreem...)

Ik zou het voor mijn kinderen erg vervelend vinden als er op hun geboortekaartje een verwijzing zou staan naar de mmm

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Je kunt het ook vrij algemeen houden, toch? Bij ons stond er dit op het geboortekaartje:

Wie zegt dat er geen
    wonderen gebeuren
    en nooit gebeurd zijn bovendien,
    die moet met eigen ogen
    ons kleine wonder komen zien.

Wij waren overigens heel open over de MMM. Sam weet het zelf nu ook heel goed dat hij er niet 'zomaar' was. En dat hij broertjes en zusjes in de hemel heeft. Ik vind het ook belangrijk dat hij dat weet. Zeker nu hij wel eens zelf over een broertje of zusje begint.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Op het moment dat wij met ivf begonnen, kwam ik een kaart tegen met daarop de tekst: Dromen gaan vooraf, aan ieder nieuw begin..

Dat vond ik zo mooi, passend en tegelijkertijd niet te zwaar dat we die zin op het geboortekaartje hebben gezet.

13. Liebeskind

1 jul 2015
    95
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben het niet speciaal bij de zwangerschapsaankondiging genoemd, maar wel een gedichtje op het geboortekaartje gezet waarmee we hebben aangegeven dat het een lange weg was. Niet alleen voor de mensen die hem kregen, maar ook voor mijn dochtertje voor later.

Deel Deze Pagina