Hallo lieve meiden, Ik heb nog niet echt voor gesteld ben meer van het lezen maar nu kom ik er zelf niet meer uit het is te veel in me hoofd dus hier maar typen. Sorry alvast voor het lange verhaal. Ik ben de mama van tristan en 32 weken zwanger van een meisje. Bij mijn zoontje is met 4 weken een zwaar hart probleem ontdekt en daar ook aan geopereerd en ik maak antistoffen (schildklier ziekte van graves) aan en sta om beide redenen onder controlle van de gyn. We hebben 2 x een guo gehad en dat zag er allemaal netjes aan maar vanwege de schildklier krijg ik elke 2 weken een echo. Nu blijkt mijn kleine meid al een hele tijd in stuit te liggen was 1 x goed gedraaid maar ook weer snel in stuit gedraaid. Woensdag heb ik weer controlle maar ben nu wel aan het inlezen over wat beter/veiliger/fijner zou zijn een stuitbevalling of keizersnede. Hier over hoor ik graag jullie ervaring. En het volgende waar ik mee zit is dat me lichaam op is .. ik heb de hele dag pijn vanaf opstaan tot slapen gaan en niet op 1 plek maar meerdere waaronder me rug me ribben en me buik zelf. Ik heb vanaf de middag een harde strakke buik staat echt spanning op me buik is doordat de kleine best druk is in een niet al te grote buik. Me rug ja geen verklaring voor ... maar doet wel pijn. Ik ben dus op moe en heb geen fut meer. Daarbij zijn we aan het voorbereiden want over 2 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis daar wordt dan nog geklust en dan vlak voor 37 weken erin pfff. Mijn man helpt veel in huis maar ik kan niet meer!!! Heb zelfs zitten denken om te vragen aan de gyn voor een rustopname om even goed te slapen want in dit huis gaat dat moeilijk met mijn zoontje huiskamer zit aan de slaapkamer en die deur kan hij open krijgen en vaak uit logeren is ook niet goed voor hem want daar is hij best gevoelig voor en zeker met de drukte die nog gaat komen. Help!! ideeen ?? Liefs amvtristan
Als je op bent aan het geraken zou ik zeker aan de gyneacoloog vragen, het is niet niets he een kindje baren en er al eentje rondlopen! Denk nu aan jezelf en aan je kleintje! Hoe denkt je man erover?
Mijn man steunt me erg goed doet veel in huis maar uitslapen is er bijvoorbeeld door me uk niet bij die begint te huilen als ik in bed blijf liggen en papa er mee uit gaat ... plakt erg in de ochtend aan mij. En ja zat er aan te denken omdat het me beter lijkt voor mij en me kleine maar vindt het ergens ook een rare vraag. Er lopen zoveel zwangere rond waarom kan ik dan niet ff doorbijten .. maar het gevoel van ik trek het zo niet meer overheerst zo erg huil bijna elke wel om hoe ik me voel
Luisteren naar je lijf is nu belangrijker dan ooit! En andere zwangeren... daar moet je niet naar kijken! Ik had met 16 weken al geen kracht genoeg meer in mijn been om auto te kunnen rijden... Blijkt ernstige BI, tja, ik zie dan dames van 40 weken nog achter t stuur kruipen... Jij kunt wat jij nog kan, en de rest doet er niet toe! Je moet zorgen voor jezelf, het beebje in je buik en je kleine mannetje in huis! Ik weet hoe moeilijk het is, maar leg je neer bij je eigen beperkingen, en zoek daarbinnen naar oplossingen! Misschien familie in de buurt die kunnen helpen in t nieuwe huis? Kun je geen hulp in de huishouding krijgen, zodat je man daarin ontlast wordt en zich op andere dingen kan richten? Ik weet niet hoe die aanvraag procedures zijn, en je moet t willen natuurlijk, maar ik zou er toch eens naar informeren! Alles wat jullie uit handen genomen kan worden nu, is mooi meegenomen toch! En uit logeren voor je mannetje misschien geen goed idee, maar kun je misschien zelf "uit logeren"? Laat je een paar dagen lekker verwennen door je moeder of een goede vriendin...??? Sterkte meis!
Hoe denk je dat je zoontje gaat reageren op een nieuwe baby die veel van mama's aandacht opeist? Beter dus nu laten wennen aan zorg door papa (en een opname is dan op zich goed al vind ik dat ook wel drastisch en een belasting op de zorg.) Kun je niet ergens anders logeren? Of toch je zoontje uit logeren. In jouw situatie vind ik het trouwens helemaal niet gek dat je uitgeput bent. Dus zoek idd naar de beste manier om rust te krijgen.
Hoe oud is je zoontje? Als hij nog niet zo groot is, kun je in iig de klink van zijn slaapkamerdeur aan zijn kant omhoog zetten (mijn dochter van 28 maanden krijgt deze nog niet open). Je man en zoontje af en toe een dagje erop uitsturen (speeltuin, bezoek, oid) zodat jij dan kan rusten. 's Avonds lekker naar bed gaan zodra je zoontje op bed ligt. Of wat hierboven ook al geschreven is, zelf "uit logeren". Als je zoontje al wat ouder is, denk ik dat je het je zoontje het beste gewoon kan uitleggen. Een kind snapt meer dan je denkt.
Onze kleine draaide met 34 weken nog rondjes hoor. (is pas bij bevalling ingedaald). Maar kan geen kwaad om alvast in te lezen zodat je vragen kunt stellen aan de gyn. Zou vaders meer de zorg van de andere kleine op zich laten nemen. Uk zal er aan moeten wennen dat vaders de zorg op zich neemt, dit kun je beter nu doen. Dan heb je kans dat hij het de baby niet kwalijk neemt zeg maar. Als hij straks zijn ritueel niet mag vanwege de baby lijkt me dat geen goede associatie. Qua planning is nu een nieuw huis niet zo handig, zorg dat je voldoende hulp daarbij krijgt. Heb zelf een zware zwangerschap gehad met heel veel pijn..weet hoe het is. Vraag hulp in huishouding zo nodig, neem je rust. Einde van zwangerschap is voor bijna niemand comfortabel, daar is weinig aan te doen helaas.
Zelf uit logeren is lastig had ik al overwogen maar geen vrienden meer over in dit rotdorp Ik denk t veel aan mezelf ... daarom dacht ik misschien ziekenhuis want bij me moeder zijn me jongere broertje en zusje dus als nog druk. Probeer zoveel mogelijk van wat ik wil en kan doen in de ochtend want dan heb ik nog wat energie en dat zijn meer de dingen zodat het met het verhuizen soepel verloopt kwa baby spullen want ohh wat vind ik dat lastig kan nog niks wassen en inruimen. Niet de beste tijd nee maar goed huis gevonden voor een topprijs ja dan moet je toch wat. Ik ga het zeker aangeven bij de gyn hoor ook of dit te maken heeft met de waardes van me schildklier is stabiel zeggen ze normaal werkt die te snel. Wat ook oplucht is hier ff van me aftypen want zoals ik al zei geen vrienden meer over dus dan is het toch wat lastigere. Oh en mijn zoontje is in maart 2 geworden 26 maanden dus en een heerlijke peuterpuber die lekker aan het uittesten is. En papa doet al heel veel met hem en hij gaat soms ook uit logeren en alleen kan dat maar bij 2 mensen omdat hij anders problemen heeft met slapen ... hij slaapt nu pas 6 maanden door ongeveer ... dus nemen niet zomaar een risco zeker niet met hoe ik me nu voel. Bedankt voor alle lieve woorden dit had ik eerder moeten doen!!!