Zwangerschapsangst

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Proudtobe, May 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Proudtobe

Proudtobe Nieuw lid

May 5, 2016
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben er eergister achter gekomen dat ik (vermoedelijk) 5 en een halve week zwanger ben. Ik merkte al enige tijd veranderingen in m'n lichaam die anders waren dan een (gemiste of aankomende) menstruatie. Waaronder: Gespannen/pijnlijke borsten (waarvan er eentje een beetje is gaan groeien,) misselijkheid en braken (op de een of andere manier komen er ook vanuit m'n buik enorme duizelingen die pas minder worden wanneer ik even ga liggen, heel veel krampen in onderbuik (baarmoeder en darmen) kortom m'n hele lichaam is (nu al) heel erg van slag.

Is dit normaal in deze week al? Het word namelijk steeds erger, de misselijkheid en de buikpijn is wel het ergste in de ochtend en de avond, dit alles plus de emotionele schommelingen die alle kanten opgaan maakt dat ik me een beetje zorgen maak.

Ik heb de afgelopen periode (voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was) niet bepaald gezond geleefd, roken, een slecht voedingspatroon etc.

Ik ben heel erg bang op een miskraam, vooral omdat de buikklachten zo enorm erg zijn (zo vroeg al) zo erg dat ik soms gewoon wanhopig van de pijn op de grond lig te kreunen niet wetend waar ik het zoeken moet. Ik vraag me af of ik me dan aanstel, of dit bij de zwangerschap hoort of dat er iets mis is.

Natuurlijk kan ik mijn geluk niet op sinds ik weet dat ik zwanger ben en heb ik ook direct multivitaminen van Davitamon gehaald en zorg ik ervoor dat ik goed en gevarieerd ben gaan eten :D

Maar ik ben wel heel erg bang dat alles mis zal gaan en ik ben ook zo enorm emotioneel (vooral hierover.)

Heeft iemand misschien tips? Ook tegen de buikpijn?

2. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

Aug 14, 2015
    3,160
    570
    113
    Buikpijn en misselijkheid kan normaal zijn aan het begin van je zwangerschap, maar zo erg dat je niet weet waar je het zoeken moet lijkt me niet. Het hoeft natuurlijk niet met je zwangerschap te maken te hebben. Je zou een vroege echo kunnen aanvragen. Ik duim voor je dat het goed zit meid!

3. Proudtobe

Proudtobe Nieuw lid

May 5, 2016
    3
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie, ik heb zojuist de huisarts gebeld en ik mag straks langskomen. Ze willen wat onderzoekjes gaan doen.

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    De emotionele buien, angsten, misselijkheid, opgeblazen darmen en buikpijn horen er bij. De een heeft er meer, of eerder last van dan de ander. (En het vershilt ook weer per zwangerschap) maar dat je op de grond ligt te kreunen van de pijn vind ik wel een beetje vreemd. Als ik jou was zou ik vandaag contact opnemen met je VK (als je die nog hebt er 1 kiezen) en haar dit voorleggen. Succes meid! En lekker genieten, ondanks de vervelende kwaaltjes

5. Proudtobe

Proudtobe Nieuw lid

May 5, 2016
    3
    0
    0
    Even een kleine update: ik ben opgenomen in het ziekenhuis met Hyperemesis gravidarum, het verklaard de klachten. Ze hebben meteen een echo gemaakt en ik blijk 6 weken en 5 dagen zwanger te zijn ^^ ik heb zelfs het hartje zien kloppen! Wel is er een zwelling in m'n buik die onderzocht moet worden maar tot zoverre gaat het met de kleine (vrucht) gelukkig goed, toen ik dat hoorde zakte de paniek voor mij. Nu hopen dat ik snel aansterk en weer naar huis mag.

6. Baby3 2016

Mar 22, 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je opgenomen bent! Maar je bent nu in goede handen! Sterkte!

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Sterkte hopelijk is de zwelling niet ernstig.

8. Dwergteckeltje

Dwergteckeltje Actief lid

Apr 10, 2013
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!!
    Ik hoop dat je snel weer opknapt en lekker naar huis kunt.

Share This Page