Hallo, ik ben morgen 14 weken zwanger. En heb sinds 1/1,5 week soms last van "rare" buikpijn, die ik niet herken. Het zit echt aan de onderkant van mijn buik, dus ik vermoed de baarmoeder die aan groeien is..? Voel het soms 1 a 2 dagen eigenlijk continu, en dan is het weer een paar dagen weg. Heb het nu dus ook weer, en het is echt een naar gevoel Zijn er dames die dit herkennen? en nemen jullie wel eens paracetamol ervoor?
Dit zijn waarschijnlijk je banden. Met het groeien van je baarmoeder en buik zul je hier nog wel meer last van gaan krijgen. Ik merk het nu ook na een drukke dag en soms met het omdraaien in bed. Ik slik er niks voor, het hoort er gewoon bij namelijk.
Ik heb het mijn vorige zwangerschap niet gehad. Dus kon het ook niet helemaal plaatsen. en ik dacht dat bandenpijn wat meer aan de zijkanten te voelen was. Bedankt voor je reactie in elk geval!
Je kunt het ook aan de onderkant van je buik voelen. Bij een tweede zwangerschap schijn je er ook eerder/meer last van te kunnen hebben, omdat de banden al een keer uitgerekt zijn.
Ik had bij mn 1e zwangerschap continu t gevoel enorm ongesteld te worden. is het zo'n buikpijn? Want dat lijkt me het groeien van je baarmoeder.
Het is een combinatie van beide vaak. En het groeien van de baarmoeder en bandenpijn (door het groeien van de baarmoeder, komt er meer druk op de banden waardoor je last krijgt van beide).
Ik heb dat ook vorige week veel gehad en nu ook. Komt denk ik echt door de banden, want vandaag had de vk op mijn onderbuik geduwd om te voelen hoe de baby lag. Maar ik moet voor de zekerheid ook urine inleveren als het weer gebeurt, om een blaasontsteking uit te kunnen sluiten.
Ik heb in het begin ook last gehad van mijn buik. Het voelde voor mij als een soort van spierpijn. Had met groeien te maken en volgens de verloskundige ook een teken om het rustiger aan te doen. Had het ook vooral als ik veel had getild.
Nee vind het niet hetzelfde voelen als menstruatiepijn. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Ik ga eens opletten of ik het meer heb na inspanning of niet. Gister en vandaag had ik vrij, en vanmiddag had ik die pijn die overigens nu wel weg is. Vandaag ook bij de fysio geweest, vanwege wat rugklachten. las iemand of bekkeninstabiliteit. Hoop niet dat het daar mee te maken heeft dan?!