Hoi allemaal, Ik heb even een vraag voor jullie, op dit moment zijn we bezig met het uitzoeken van een geboortenkaartje voor ons kleintje. Het kaartje zelf is nu niet echt het probleem, maar voor de proefdruk moeten we ook een tekst hebben. We zijn opzoek naar een leuk, kort gedichtje en andere leuke teksten voor bezoektijden etc. Heeft iemand van jullie misschien leuke ideeën, of websites met leuke voorbeelden? Normaal ben ik zelf wel creatief met teksten maar op dit moment weet ik niets te verzinnen. Ben benieuwd naar jullie ideeën. Groetjes, Krissa
Kraamtekst Een vriendelijk verzoekje Bel even voor een bezoekje Helemaal compleet Met een mooi zacht velletje Wil je komen kijken? Geef ons dan een belletje Als u niet bij de wieg in de rij wilt staan , Laat dan de telefoon even over gaan Mama en ik rusten van twaalf tot twee En na tienen rust papa met ons mee. Van 12:00 tot 15:00 rusten mama en het ukkie Na 21:00 doen ... en papa een tukkie U moet zelf maar komen kijken, Op wie u hem vindt lijken Hierbij nodigen wij u uit Om te komen kijken naar onze kleine spruit
... is mijn naam Had je hem nog niet op je kalender staan Zet hem er dan maar bij Op 6 mei is vast nog wel een plaatsje vrij Nageltjes van parelmoer Een punky kapsel, rechtop en stoer Een piercing door je luier heen Zo mooi als jij is er geen een Mama droeg mij negen maanden lang Zij werd er s nachts soms wakker van Maar nu ik ben geboren Kan ik ook papa gaan storen In mamas buik was het warm en zacht Lag ik te trappen dag en nacht Maar nu ik mij kan laten horen Zal ik ook papas dromen eens verstoren Mamas wil is wet Vanaf vandaag mag papa vroeg uit bed Maandenlang heeft mama geschop moet verdragen Dus nu wordt het tijd om papa te gaan plagen Op 06 mei, ja het is echt Heeft mama mij de huur opgezegd Vanaf nu is het uit met de pret En slaap ik in mijn eigen bed Van allebei een beetje Ach wat is het toch een scheetje! Mama en papa zijn zo blij Want ik lijkt het meeste op ..mij! Ha, ha, ha niks ooievaar Ik heb het helemaal zelf gedaan En nu ik eindelijk mijn ouders ken, Ben ik blij dat ik geboren ben Korte beentjes, miniteentjes Lachend mondje, pamperkontje Welkom kleine ukkepuk Je bent ons eerste meesterstuk
http://www.gedachten-gedichten.nl/gedichtenindex.htm hier kun je heel veel gedichten en teksten vinden. Voor de indeling kun je vaak wel kijken in de boeken.
Na negen maanden met z'n drietjes in bed Nam ik een wijs besluit Want mijn papa en mama wilden er niet uit Ik ben toen maar gegaan En slaap in mijn eigen bedje voortaan Leuke website: Koningkaart.nl