hoelang beebje max niet /nauwelijks voelen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peekaboo, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames

hoelang mag je je beebje maximum niet/nauwelijks voelen ?
    heb hem sinds gistere avond maar 3a4 keer voelen schoppen/bewegen , normaal is ie actief maar heb ook wel gemerkt dat ie anders ligt nu .

hoelang aankijken ? maak me nog niet al te veel zorgen hoor

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmm ik vind dit al behoorlijk lang.
    Heb je geen angelsounds, of iemand in de buurt die er 1 heeft?
    Dat je ff kunt luisteren.

Reageert je beebje op aanrakingen/pesterijtjes?

3. peekaboo

als ik por of kriebel , krijg ik wel een beweging niet heel fel maar reageert wel , niemand in de buurt heeft trouwens angelsound en heb hem jammer genoeg zelf ook niet

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    da's een moeilijke vraag .. Caileigh lag op sommige dagen ook heel stil, meestal als ik dan plat ging liggen duwde ik eventjes op m'n buik :) dan schopte ze terug

maar na hoeveel tijd je je zorgen moet maken weet ik niet echt

5. danip

danip Niet meer actief

Ik zou gewoon bellen met je verloskundige. Daar zijn ze voor, en als jij je ongerust maakt dan moet je niet twijfelen, maar gewoon even aan hun vragen. Misschien mag je tussendoor wel even hartje komen luisteren.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou je krijgt dus wel reactie...Dan zal het wel gewoon een rustig kindje zijn ;) Als je het niet vertrouwd, gewoon aan de bel trekken hoor!

7. peekaboo

ik heb geen verloskundige (belgie) moet meteen de gyn bellen , en die heeft maandag zen vrije dag , wil hem nou niet gaan lastig vallen voor niets natuurlijk , kijk het nog even aan en ga zien wat ie doet als ik in bad ga seves daar reageerd ie meestal heel goed op

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Even een kwartiertje op je rug gaan liggen met je handen op je buik en zo contact proberen te maken/de baby wakker proberen te maken. Als daar helemaal geen reactie op komt , zou ik persoonlijk wel bellen maar da's hier gelukkig nog nooit nodig geweest.

9. peekaboo

als ik ga liggen en ik por/kriebel wat dan reageert ie , wel niet zo hevig als anders maar hij reageert wel ,

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben afgelopen zaterdag naar de verloskundige geweest omdat ik de baby wel voelde maar veel minder vaak en minder goed.

Dat was in deze termijn normaal, maar ik mocht langs komen om mezelf gerust te stellen.

Alles was ook goed.

Ze zeiden wel, vanaf 28 weken direct bellen als je verandering merkt in de bewegingen van de baby voelt.

Ik lees op google dat je ong 10 keer per dag minimaal wat moet voelen vanaf 28 weken.

Als ik jou was zou ik zeker even bellen, puur met wat je nu voelt. Dan kunnen zij wel zeggen wat je kan doen of je gerust stellen.

11. danip

danip Niet meer actief

Hoe ligt je placenta? Ik voel haar zelf heel vaak heel goed, maar ook wel eens een paar dagen wat minder goed/sterk. Dan ligt ze namelijk met d'r voetjes net tegen mijn placenta aan te trappen. Die zit gedeeltelijk voor namelijk. Dan voel ik het veel minder goed. Maar ik ben natuurlijk een stuk minder ver dan jij. Dus ik weet niet hoe dat dan zou moeten zijn.

Kun je niet het ziekenhuis dan bellen met je vraag? Dus niet meteen je gyn? Er zullen vast wel meerder gynaecologen zijn die even zouden kunnen checken. (of is dat in Belgie anders?)

12. peekaboo

placenta ligt achter , ja kan wel de materniteit bellen , ga ik zo meteen doen , daar zijn altijd vroedvrouwen aanwezig en die verwittigen indien nodig een gyn

13. danip

danip Niet meer actief

Gewoon doen hoor! Je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig! Misschien kunnen ze je geruststellen.

14. peekaboo

nou ik ga zo even bellen , vind het best eng ... maar goed inderdaad beter 1 keer te veel da 1 keer te weinig

15. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las in het grote geboortegids boek dat je vanaf zo'n 28 weken een trappelkaart bij kan houden, binnen een uur 10 goede bewegingen en dat geld dan voor 24 uur..

Maargoed, als je het niet vertrouwd idd gewoon bellen! Beter te vaak dan 1x te weinig!

16. peekaboo

heb gebeld
    het feit dat hij nog wel reageerd op pesterijen van mij maakt het niet zorgwekkend , moet wel tusse nu en 19 uur nog 3 keer beweging voelen anders moet ik straks naar daar voor een echo , hij heeft waarschijnlijk een rustige periode ,

17. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij moet je 24 uur aanhouden, als je 24 uur lang niets voelt meldt je dat bij je vk, anders geen probleem:)
    heb ik me ooit laten vertellen door een vk namelijk:)

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kijk nou ben je in elk geval gerust gesteld. En als je m niet voelt voor zeven uur, dan krijg je een echo die je ook weer gerust kan stellen.

19. peekaboo

ja inderdaad , als ik me zorgen maak ondanks dat ie wel beweegt mag ik ook even langsgaan hoor komt wel goed

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    dubbelpost:)

Deel Deze Pagina