Ik ben nu bijna 12 weken zwanger van mijn 4e. Met 10 weken voelde ik plopjes, met 11 weken voelde ik bewegingen. Deze bewegingen heb ik vorige week bijna elke dag gevoeld. Met 6, 7 en 9 weken heb ik al echo's gehad die goed waren (7 en 9 weken ook hartactie aanwezig). Nu heb ik ook een Babysound A doppler (via site babybeats), en helaas heb ik tot op heden vreemd genoeg het hartje nog niet kunnen vinden, wel hoorde ik heel duidelijk de bewegingen. De BM zit (volgens mijn eigen voelen) al ruim boven schaambot. Toch voel ik die uk nu al een aantal dagen niet meer bewegen, en omdat ik dus ook die harttonen (nog) niet hoor, maak ik mijzelf gelijk enorm veel zorgen! Ik heb al eens eerder 2 kinderen verloren in de zwangerschap (boven de 30 weken), dus de angst zit er in. As. woensdag heb ik weer controle en de nekplooimeting. Maar ik ben veel te bang op de echo een kindje te zien die gestopt is na 11 weken. Wie kan mij geruststellen ???
meis wat naar als je je zo voelt maar bel je verlos. of waar je loopt ff op met je zorgen en vaak mag je dan wel ff komen zodat ze je het hartje kunnen laten horen gr.sita
Ik maak me natuurlijk vaak zorgen gezien de geschiedenis. Met 6 weken zagen we alleen de vruchtzak en dooier op de echo, dus ik was gelijk in de stress! En de echo met 7 weken liet een mooie vrucht met kloppend hartje zien. Ik stress ws. sneller dan een ander Maar dacht dat iemand me hier wel op kon peppen hahaha, vandaar even mijn "gal" spuwen
12 weken is wel erg vroeg om je beeb iedere dag te voelen hoor! zou me daar niet zo druk om maken. ervaring met zon angel sound heb ik niet, dus durf daar niks over te zeggen. als je je zorgen maakt, gewoon de vk bellen hoor, daar zijn ze voor succes, en waarschijnlijk valt het allemaal wel mee.
Heel normaal dat je nog niks kan vinden met de angelsound. Vaak pas vanaf 12 weken dus dat kan ook 13 of 14 weken zijn. Ook al voel je af en toe wel wat, dat zegt niks over wel of niet het hartje kunnen vinden/horen. Ik begrijp je bezorgdheid, helemaal met je geschiedenis. Ik heb met 8 weken een goede echo gehad en heb woensdag de 12 weken echo, denk ook steeds 'wat als het beebje gestopt is met groeien?' etc. Enige wat nut heeft is wachten.. En dat duurt zooo lang!
Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent door je vorige zwangerschappen. Ik denk over dat bewegen dat er weinig over te zeggen is. Met 11 weken je kleintje voelen is wel heel uniek lijkt mij. Omdat dit meestal pas rond de 16 a 17 weken is. Met de Angelsound zou ik zeker nog niet beginnen, het is nu nog veel te vroeg om het hartje te horen via dat ding. Opzich is het wel mogelijk maar dit lukt lang niet altijd. Waardoor je enorm in de stress zit. Je kan natuurlijk je VK bellen en je angst uitleggen, misschien dat je mag komen. Maar ik denk persoonlijk dat de VK zal zeggen dat je die angelsound nu nog niet moet gebruiken. Ik hoorde de hartjes ook pas later met de angelsound, volgens mij was dat rond de 13 a 14 weken.
Tnx meiden, ws maak ik me ook drukker dan nodig is hoor, maar helaas heb ik nog steeds geen knopje op mijn rug die ik zomaar om kan zetten . Vanavond ben ik weer een avondje alleen en morgenavond ook, dus zal er eens even goed voor gaan liggen om te kijken of ukkie nog contact komt maken. tnx meiden voor een luisterend oor!
Heel herkenbaar de angstige momenten en soms kan ik ook de schakelaar van de stressknop ook niet vinden . Hier kon ik met de angelsound het hartje pas na de 12 weken horen. Dat je het nog niet kan vinden is vrij normaal. Dat je even niks voelt, kan ook komen doordat er een hele eigenwijs uk in je buik zit die zeg net even omgedraaid hebben. Dat was mijn geruststellende praatje , maar misschien een tip voor de enge momenten. Ik heb zelf heel veel baat gehad aan ontspanningsoefeningen als ik compleet in de stress schoot en verder heel veel van je afschrijven op dit forum! En als te stress te groot wordt om een echo vragen. Ook al heb je er over een paar dagen één (ik heb ook niet altijd netjes kunnen wachten ).
En dan hoor ik net dat de echo een dag verder gezet is naar donderdag ZUCHT !!!!! het liefst heb ik zo'n echoapparaat naast mijn bed
Ik heb al op marktplaats gezocht, maar er worden nergens echoapparaten aangeboden. Helaas . Getver, maar dat is wel balen. Kun je de gyn/vk niet bellen dat je echt helemaal gek wordt (beetje overdrijven etc.) en dat je het even niet meer zitten? Ik las trouwens je vraag bij de vk op deze site over ascal (oftewel ac..zuur). Ik gebruik het juist om een miskraam te voorkomen al vanaf één week na de bevruchting. In een lage dosering kan het geen kwaad en werkt het juist preventief. Ik zou me daar in ieder geval geen zorgen over maken. Hoeveel gebruik je?
ik gebruik 1 tablet van 80 mg per dag En jammer van die echoapparaten Ik ga vanavond ff lekker een tijdje op bed liggen en hopelijk laat hij/zij dan nog iets van zich "horen"
Ik gebruik zelf de angelsound, met 11 weken niets gehoord, met 12 weken ook niet, met 13 weken precies hoorde ik het hartje. (wel nog de nekplooimeting gehad met 12 weken, dus dat was weer prettig even) En inderdaad die bewegingen. Er zijn er heel veel die pas rond 13 weken of later iets horen door dat ding. En je hebt al bewegingen gehoord toch? Is vast helemaal goed donderdag En misschien mag je wat vaker naar het hartje luisteren, ook met je voorgeschiedenis moeten ze daar toch wel begrip voor hebben. (?)
Ik snap je zorgen! Maar ik zou echt niet afgaan op die doppler. Bij Vigo kon ik vanaf 11 weken zwangerschap elke dag zijn hartje al horen, en toen me dat nu met 11 weken niet lukte schoot ik ook meteen in de stress (heb nu wel een ander apparaat als bij Vigo) Soms zitten er gewoon verrote apparaten tussen, want ik kan de hartslag van de baby nu nog steeds niet vinden terwijl ik de baby wel overduidelijk voel bewegen. Mijn zusje heeft hetzelfde apparaat en die van haar werkt prima. Dat je je baby nu niet elke dag meer voelt, is ook niet zo heel gek natuurlijk! Hoewel ik me kan voorstellen dat je dat liever wel elke dag voelt omdat je de baby al eens gevoelt hebt. Misschien ligt je placenta aan de voorkant? Het is vast allemaal goed! Positief blijven meid, het is zo donderdag Heel veel succes!
Ok, mijn darmen zijn nu ook aan het rommelen, maar toch voel ik ook duidelijk wat trappen/bewegen van binnen. Ik zit nu alleen ff op de bank, dus zometeen op bed zal hij/zij ook nog ff actief moeten zijn, dan ben ik helemaal gerust
Hoi, Welk angelsound heb je? Die van kijkshop is naar mijn mening waardeloos. Heb zelf ook een angelsound en kon met 11 wk het hartje al goed vinden. Veel gel bij het schaambot en erboven doen, zelf ging ik eerst even rustig liggen en ademhalingsoefeningen doen en dan luisteren. Bij 11 wk moest ik wel tegen het schaambot aandrukken om het te kunnen horen. Gr Samantha
ik heb de angelsound ook maar wel een duurdere versie omdat ik het met die goedkope niet kon horen, alleen veel ruis enzo.. met 12 weken moet je in de buurt van zeg maar je venusheuvel zijn daar zit het bij mij nu ook.. erg laag nog dus en plopjesk un je zo nu en dan is voelen heb ik ook maar dat je ze niet voelt nu zegt niks hoor, je bent nog pril zwanger en het komt vast wel weer succes
Ik heb geen angelsound, ik heb een babysound A, gekocht bij babybeats.nl. Dit is mijn 4e zw-schap en zoals ik zelf kan voelen ligt mijn baarmoeder al ruim boven schaambot Gisterenavond volgens mij heeeeeel ver op de achtergrond een hartje gehoord, maar toen ik beter wou luisteren was het alweer over! Hopelijk zijn mijn darmen vanavond wat rustiger, zodat ik het nog een keer kan proberen
ik voelde het ook heel vroeg, en dat kan best, alleen voel ik het nu minder goed maar dat komt omdat de placenta zich aan de voorkant vormt, en in het begin is die dunner en kun je het vroeg voelen, dan gaat dat een tijdje weg en komt rond 16 weken zo terug.. geen zorgen maken meid, is makkelijk gezegd, maar dit is wat ze tegen mij hebben gezegd. maar mochten je zorgen niet weggaan, gewoon even langsgaan!
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken...het is zo vroeg dat je iets gevoeld hebt en dan is het nog niet zo stabiel denk ik!met 11 weken is het kindje nog klein en toen je het voelde kan het zijn dat het net heel dichtbij een punt was waar jij net gevoelig was! Volgens mij kan je beter vertrouwen op je lichaam (ik snap dat het moeilijk is gezien je geschiedenis!!) en niet steeds 'zoeken' naar bevestiging...je moet nog een behoorlijke tijd verder en stress en onbezorgdheid zijn natuurlijk niet goed...probeer het kleintje al het werk te laten doen en iets minder te willen 'controleren'...Dit veroorzaakt alleen maar nog meer onzekerheid!! Ik snap je heel goed hoor met de onzekerheid (heb ik ook last van al is dit ons eerste kindje...) maar ik zeg het om je te helpen: gooi alle negatieve gedachten uit je hoofd en focus alleen maar op het beeld van een zwemmend kindje in je buik! dat doet je goed en slaap je ook lekker van Succes maar ik verwacht gewoon een super echo morgen hoor!