Heeft iemand van jullie ervaring met een cursus zwangerschapsbegeleiding gebaseerd op mensedieck? En zo ja, hoe is die ervaring? Ik denk erover deze cursus de volgen en ben benieuwd naar ervaringen. Groetjes, Esther
Heb ik gedaan is geod bevallen. PRaktische oefeningen gedaan voor tijdens het bevallen maar ook zeker veel oefeningen geleerd voor tijdens de zwangerschap . Alles eik wat er maar ter sprake kwam.
Ik ben nu sinds 2 weken bij Mensendieck ivm bekkenklachten, en ik moet zeggen het helpt prima, heb veel minder pijn. Want simpele oefeningen, en wat tips voor de houding, het helpt echt. en ik ga vanaf donderdag ook naar zwangerschapsgym bij mensendieck, ben erg blij dat het helpt
Hoi, ik heb het ook gedaan. Ik vond het een lekkere nuchtere, praktische cursus. Maar ... ik had geen klachten en nog steeds niet echt. Bovendien was ik altijd een flinke sporter en ben tot de 36e week doorgegaan. Mijn ervaring was dat de oefeningen echt geen uitdaging voor me waren en dat ik mijn lichaam en spiergroepen echt wel goed genoeg blijk te kennen om te weten waar pijntjes vandaan komen en hoe je verantwoord beweegt etc. Maar goed, ben je misschien niet zo in topvorm, heb je niet zo duidelijk in beeld wat goed voor je is of heb je klachten, dan is de cursus echt wel een aanrader.
ik heb vanaf week 16 inidivuele begeleiding gehad vanwege rugklachten. en later heb iuk zwangerschapsmensendieck cursus gedaan in een groepje. beiden vond ik erg fijn. heb er echt wat aan gehad!
Trouwens Konijn, ik zie dat je al op 19 weken zit. Op veel plekken is dat wel de hoogste tijd om je een keer in te schrijven. Tip
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad een beetje aan de late kant met inschrijven, maar ik kon maar geen cursus vinden die me echt wat leek. Ik wil graag een hele nuchtere, praktische cursus en daar zijn er niet zo veel van. Eigenlijk had ik me er al mee verzoend dat ik helemaal geen cursus zou doen, toen ik deze tegen kwam. Omdat ik last heb van bekkenklachten waren er al wat mensen geweest die me mensedieck aanraadden (in plaats van fysiotherapie), vandaar dat ik dacht dat dit dan misschien wel een cursus voor me zou zijn. @Druif: Voorheen was ik een redelijk fanatiek fietser (in de zomer nog 1600 km in Noorwegen), maar sinds de zomervakantie ligt dat door tijdgebrek eigenlijk helemaal stil. Wat 'sportiviteit' betreft ben ik er dus op het moment helemaal uit . Ik had altijd het voornemen om door te blijven gaan, maar helaas is dat er niet van gekomen...
He Konijn, Mensendiecke klinkt wel als iets voor jou. Ik ben er net klaar mee. Idd wel erg praktisch en nuchter. Tips waar ik nu nog wat aan heb (hoe je uit de auto stapt, uit bed of uit je stoel, zonder moeilijkheden) en je krijgt oefeningen. Waar ik nu maar eens mee ga beginnen, kan ik t bekken wat voorbereiden op de bevalling. Dus.. veel plezier.