Ik heb misschien een hele stomme vraag, maar vanaf wanneer dalen baby's in? Want ben vanmorgen bij de vk geweest, en ze zei dat me ventje wat laag lag en met het hoofdje naar beneden. Verder heeft ze het er niet over gehad en ik ook niet. Dus, misschien iemand hier die het weet?
De mijne lag al vlot met het hoofd naar beneden, maar is ergens in de 24 uur voor de geboorte pas ingedaald ( dus misschien zelfs tijdens de bevalling pas). Als ze nog kleiner zijn, hebben ze vaak nog genoeg ruimt om ook weer te draaien, dus voordat ze echt vast zitten in het bekken duurt wel tot 35 weken ofzo..
Onze kleine meid ligt ook al een tijd met haar hoofd naar beneden. Maar sinds afgelopen donderdag is ze ook echt ingedaald..
De hele zwangerschap ligt de kleine hier al met zijn hoofdje naar beneden, maar pas met 36 weken ligt ie vast tussen mijn bekken.
Hier lag de kleine vanaf week 30 ingedaald (mijn buik zat ook gewoon een stuk lager) en vanaf week 35 ligt hij/zij helemaal vast.
Hier met 32,5 weken ingedaald en ik heb het deze keer duidelijk gevoeld! Rond 30 weken merkte ik dat de kleine ging indalen. Wel vroeg bij een 2e zwangerschap schijnt, in mijn zwangerschapsboeken staat dat vanaf 36 weken de baby gaat indalen en dat het bij een 2e vaak nog later is. Heeft volgens mijn VK geen invloed op de bevalling, kan net zo goed weer flink overtijd gaan zoals de 1e keer...
De mijne is ook al ingedaald,ik heb het gevoeld ik had steken onderin en een zwaar gevoel als ik loop,alsof ik een bal tussen me benen had.De gyneacoloog bevestigde de indaling ook.
Ik heb onlangs erge steken gehad in de vagina (srry) En in de onderbuik, en heb de vk opgebeld, en die zei dat het idd indaling kon zijn. Maar vind het wel een beetje freaky vroeg
Hier is de kleine nog niet ingedaald... ik krijg naar verwachting ook geen groot kindje (bij 40 wk schattig 6.5 pond)... volgens mij kan ze nu ook nog steeds draaien, al ligt ze bij elke controle wel met hoofdje beneden, alleen nog niet vast...
Hier kan meneertje ook nog gewoon draaien, gelukkig. Vind het alleen beetje 'eng' dat hij nu al aant indalen is :s
Ik zou me geen zorgen maken... als de vk niets bijzonders erbij zegt zal het allemaal wel normaal zijn... maar ik heb hetzelfde maar dan andersom, ik vind het weer vreemd/spannend dat de kleine bij bijna 37 wk nog niet is ingedaald... ik heb dan ook zo'n vermoeden dat ik overtijd ga lopen hihi
nee, ik hoop ook niet dat je kereltje te vroeg geboren wordt... die mag lekker tot minimaal 37 weken blijven zitten!
mijn 1ste was ook al helemaal ingedaald met 30 weken en vast en ze kwam pas met 41w5d de 2de was pas met 36 weken ingedaald en vast en zij kwam met 39 weken en de 3de was ingedaald en vast met 34 weken en zij kwam ook pas met 41 weken dus hoeft helemaal niks tezeggen over wanneer ze komen hoor ook vaak genoeg dat de baby pas indaald vlak voor of bij de geboorte.
Ik heb het met de eerste twee nooit kunnen voelen, maar eergisteren kreeg ik een soort oefenweeën, waarvan ik denk dat het ook wel es met indalen te maken kan hebben. Maar ik weet het niet zeker. Donderdag maar es vragen bij de gyn of dat het geweest kan zijn...
Oke, bedankt allemaal! Want maakte me toch wel een beetje zorgen, ookal zei de vk er verder niks over. Groetjes Xena
Oja, een eindje naar onderen staat ook nog een topic over indalen. Het heet: indalen of nog niet? Daar vind je vast ook wel weer wat info.