Wat meenemen naar ziekenhuis voor je baby ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nancy1981, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ik ben bezig om een tas in orde te maken voor de baby en voor mij.
    Ik ga namelijk bevallen in het ziekenhuis en moet er zowiezo die dagen blijven omdat ik ms heb en een infuus krijg toegediend drekt naar de bevalling.
    Maar nou vraag ik me af moet je ook slabbetjes en spuugdoekjes meenemen of hebben ze dit daar voor je baby ? en een badcape/luiers/flesje/enz
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Je hoeft eigenlijk alleen maar kleertjes mee te nemen, favo knuffeltje, speentje dat soort "persoonijke dingetjes. Verzorgingsspullen, luiers enz hebben ze allemaal daar
     
  3. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nee, dat hoeft niet. Die spullen hebben ze allemaal daar. Ook luiers, voeding etc.
    Gewoon meerdere setjes kleren meenemen. En meerdere mutsjes zou ik ook zeker doen.
    Want de baby krijgt er meteen 1 op na de bevalling. Dan kan je later tenminste een schone op doen.
    Maxi-cosi niet vergeten.
    Voor jezelf badslippers en sloffen. En badjas. Eventueel ook een nachthemd. Ik had pyama's, maar de broek was heel onhandig om aan te doen.Dus steeds in het jasje in bed gelegen.
    Het is in zo'n ziekenhuis ook erg warm.
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ow en wel belangrijk als je langer in het ikenhuis blijft en gaat geen borstvoeding geven!

    Je eigen merk voeding. Als je een ander merk gaat geven dan wat ze in het ziekenhuis geven (even van te voren navragen) Dit is beter voor de baby, want als je 5 dagen daar bijv nutrilon geeft en thuis overstapt op friso kan dat niet pretig zijn voor je ukkie
     
  5. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben dmv een KS in het ziekenhuis bevallen. Emiel moest nog een week blijven ivm infectie. De verpleegkundige heeft ons geadviseerd om een eigen flesje mee te nemen zodat hij daar alvast aan kon wennen. In het ziekenhuis kreeg hij Friso voeding en thuis Nutrilon. De verpleegkundige gaf aan dat de samenstelling hetzelfde is en overstappen geen probleem zou zijn. Dit is, achteraf gezien, ook geen probleem geweest. Neem wel wat extra kleertjes/rompertjes mee voor je kleine ivm spugen e.d.
     

Deel Deze Pagina