Zwangerschapsbeha

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esila, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hey meiden,

Waar koop ik een zwangerschapsbeha die niet dooschijnt ?
    Ik heb er nu van de Hema maar als ik een truitje aan heb schijnen vaak m'n tepels door :( De beha is van zo'n dunne stof. Ik vind dat echt alles behalve charming :oops:

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Bij mij zijn ze niet zozeer doorschijnend maar ik heb heel vaak last van stijve tepels! Resultaat, ik loop dus heel de dag met van die tsoepen rond :)

Verder is het idd zo dat je vaak de vorm er zelf een beetje door kan zien (de bultjes enzo) en dat is idd heel vervelend!

Ik heb geen idee... heb het probleem in zowel die van Anita als in die van de C&A dus vrees dat er weinig aan te doen valt (of plakkertjes over doen of zo ;))

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    tip: koop een zwarte zwangerschapsbh. Die twee grote donkere ogen die je door die witte b.h.'s aankijken is inderdaad even schrikken als je zwanger bent! Ik koop zelf meestal bh's bij de hunkemuller. Niet zo duur als andere lingeriewinkels maar wel veel keus. De hema heeft mijn maat ook niet.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    een vraagje, wat is het voordeel van zw.bh's? ik draag namelijk altijd voorgevormde (ivm stijve tepels en het zit gewoon wat fijner en kijkt wat voller) met een beugel... Mag dit dan niet meer?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    beugels zijn zowiezo niet zo goed heb ik begrepen (of was dat nu alleen tijdens de borstvoeding?) in verband met het mogelijk afknellen van borstvoedingskanaaltjes (of hoe noem je dat ook alweer?) . Verder rekken zwangerschapsbh's beter mee en dat scheelt bhs kopen, zeker als je 2 cups groeit ofzo...

6. dinnetje

dinnetje Lid

24 mei 2008
    34
    0
    0
    secretaresse
    Delft
    Even een vraagje: bij hoeveel weken moesten jullie gemiddeld overstappen op een zw. bh? Ik ben nog geen 6 weken zwanger en ze passen nu al niet zo mooi meer in m'n bh. Is dit normaal?

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik had met 6 weken ook al dat m'n normale bh's niet meer goed zaten. Knelden ontzettend. Dus heb ze ook al sindsdien aan.

Ja idd tip de donkere bh. Mijn tepels komen idd ook door de witte van de hema uit. Maar niet bij de zwarte gelukkig ;) !

8. Anique

Anique Niet meer actief

Het voordeel van zwangerschapsbeha's is dat ze meerekken, je borsten groeien namelijk (vaak) nogal tijdens de zwangerschap zodat je anders wel heeeeel vaak andere beha's moet aanschaffen (dat probleem heb ik gehad, ik probeerde het eerst ook met normale beha's, ik draag ook eigenlijk altijd voorgevormde of soms push-ups).
    Verder schijnen inderdaad die beugels niet goed te zijn ivm afknellen van het bindweefsel in de borsten ofzo... :(

9. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik draag gewone beha's maar dan een maatje groter. Voor na de bevalling heb ik voedingsbeha's gekocht bij victoria secrets. Ik vind de beha's in NEderland niet mooi, brede banden en bovendien zijn ze hier bijna allemaal van dun materiaal en ik vind het geen gezicht dat je die lekpatches er doorheen ziet. Bij victoria verkopen ze o.a. voorgevormde.
    En nu de dollar zo laag staat is het ook nog eens heel goedkoop :)

10. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hoi ik heb ook al 2 zwangerschapsbh's gekocht. ze zitten echt gewoon heerlijk, geen prikkende beugels een geen akelige stof en toch zitten ze erg comfortabel! echt een aanrader. ik heb ze bij de Prenatal gekocht. 1 daarvan is ook een voedingsbh maar wilde deze perse hebben is mooi rood. hebben ook bruin, wit, zwart, roze en nog meer keuzes.
    ik kan niet meer zonder.

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja ik heb ze ook van de prenetal

12. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik heb ook nog altijd gewone bh's . wel een maatje groter ondertussen! ik heb ook veel last van stijve tepels en dan gebruik ik van die zoogcompressen van de kruidvat!

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb ook met 5,5 week al een meegroei bh gekocht omdat voor mn NOD mn borsten al gegroeid worden. Is echt niet normaal. Heb er 1 van de hema (zwarte) maar ga dit weekend nog op meer uit, want de grote normale bh's zitten nu ook al vreselijk strak. Gewoon kopen als je bh's niet lekker mee zitten hoor, of je nu 4 of 10 weken bent, een knellende bh is niet goed voor je humeur :)

14. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik heb een ander probleem ik heb te grote borsten zeker want waar ik ook kijk meegroei BH's of voedings BH's zijn niet in mijn maat te krijgen.

ik had namelijk voor ik zwanger werd al maatje 95 F.

ik draag nu sport BH's en hoop nog voeding BH's te vinden in mijn maat.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi fluffy,
    misschien kun je hier wat vinden? ze zijn wel rond de 40/50 euro... maar dan heb je wel een bh die past!
    www.borstvoedingswinkel.nl

ik zat gisteren toevallig te zoeken naar leuke voedingsbhs, nou kwam ik die niet echt tegen (ik ga maar naar de prenatal) Maar ik kwam toen wel deze site tegen. En ik moest gelijk hier aan het forum denken, omdat ik vaker lees dat meiden met een grote (cup)maat zo moeilijk kunnen slagen... en nu stel jij dus de vraag..
    misschien zit er wat voor je bij!

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

Volgens mij speelt het beugelverhaal pas als je borstvoeding gaat geven. Overigens heb ik ook dan al gehoord dat het misschien wel onzin is dat dat niet mag.

Wat wel zo is, is dat je borsten aan het einde van je zwangerschap gigantisch groeien en veranderen van vorm. In het begin kun je gemakkelijk oplossen met een maatje groter, maar op een gegeven moment niet meer (ik heb normaal een A-cup 75, maar nu krijg ik mezelf niet eens meer in een gewone C 80, terwijl mijn borsten er echt niet zoveel groter uitzien: ze zijn gewoon anders). Een zwangerschapsbh 'groeit mee'. Ze hebben ook een veel ruimere omvang (om je bovenlijf) en zijn op veel meer standen verstelbaar. Aan het einde begint je buik namelijk direct onder je borsten en krijg je een gewone bh bijna niet meer vast. Daarbij zitten ze ook lekker zacht en stevig. Je borsten worden steeds gevoeliger op het laatst en dan zit het lekkerder dan een vorgevormde beugelbh (draag ik normaal gesproken ook). Ze zijn ook wat praktischer met borstcompressen (de meeste kun je doordragen als voedingsbh). Als je straks borstcompressendraagt ben je ook van het stijve tepelprobleem af. Hoewel ik overigens merk dat ik nu aan het einde van de zwangerschap dat probleem helemaal niet meer heb, terwijl ik er normaal gesproken ook speciaal voorgevormde bh's voor kocht.

Ik heb een aantal zwangerschapsbh's van de Hunkermoller: zwarte met witte stipjes. Het ziet eruit of je een bikini aanhebt. Gewoon hip, mooi en netjes. Van de week zag ik ze ook in een panterprintje, maar dat is niet echt wat voor mij... :rolleyes: Ze hadden ze eerder ook in het lichtroze (nog minder wat ;)). Ook hebben ze kanten voedingsbh's. Die heb ik in het ivoor, maar ik draag hem nooit: dat is een beetje een oma-ding voor mijn gevoel. In het zwart zal het wel weer heel anders zijn.

17. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Bedankt voor de reacties meiden.
    Ik heb dus net als Marisha en Grace steeds stijve tepels :(
    Misschien moet ik maar eens op zoek naar die zoogcompressen.

Dinnetje; ik heb geloof ik ook al met week 7 ofzo een zwangerschapsbeha gekocht.

18. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    Athina:
    dank je wel zal er eens ff op me gemak naar kijken.

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb sinds een tijdje ook de meegroei bh van de Hema, maar echt sexy vind ik ze niet hoor.... zag van het weekend hele mooie en sexy voedingsbeha's bij de H&M! Daar ga ik binnenkort maar eens wat halen.

Deel Deze Pagina