laag ligende placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roosenkim, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosenkim

roosenkim Lid

29 apr 2008
    23
    0
    0
    groningen
    wie o wie heeft dit ook gehad en is normaal bevallen
    ik bn nu 21 weken heen
    nu heb ikmn 20 weken echo gehad en daarop was te zien dat de placenta laag lag
    nu maak ik me best wel zorgen
    wie weet tot waneer de placenta nog groeit en nog omhoog kan gaan of aan de kant
    heb volgende week wel controle maar wil eigelijk even voor de zeker heid weten van hoe en wat

2. Jessy30

Jessy30 Lid

11 sep 2008
    26
    0
    0
    Tegen mij zeiden ze met 14 weken dat mijn placenta laag lag en ik moest met 27 weken terug komen om te kijken of hij dan omhoog gegroeid zou zijn.
    Blijkbaar is 14 weken veel te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen, want met 20 weken was mijn placenta helemaal op de goede plaats.
    Wel heb ik daardoor gehoord dat ie tot 30 weken (dacht ik) nog op de goede plaats kan komen. Misschien eens bij je verloskundige vragen?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik had het ook, laagliggende placenta die zelfs een stukje voor de baarmoedermond lag. Geen zorgen, over het algemeen komt dat helemaal goed, omdat je placenta namelijk vastzit op 1 punt van je baarmoederwand en aangezien de kleine nu lekker hard gaat groeien, schuift dat als het ware vanzelf mee omhoog, bij de baarmoedermond vandaan... Kijk maar eens als je een stipje op een ballon zet, vlak bij het tuitje, en je blaast die ballon dan op: dan komt dat stipje verhoudingsgewijs dus ook verder van het tuitje af, hoe groter je de ballon opblaast...
    Bij mij lag er nog een heel klein stukje placenta in de weg, toen ze met 30 weken een echo maakten, maar zelfs dat was geen enkel probleem als de kleine gewoon ging indalen, (en bovendien groei je natuurlijk gewoon nog door, dus dat schuift nog verder mee omhoog). Zou dat niet gebeuren, het indalen, dan kon dat teken zijn dat het toch in de weg bleef zitten en dat de baby er niet langs zou kunnen. In dat geval krijg je dus een keizersnede.

Maar goed, in de meeste gevallen is er niets aan de hand, alleen krijg je dus standaard een late echo nog om het wel te checken, want als je placenta toch niet is opgeschoven en voor de BMM ligt, is natuurlijk bevallen gewoon onmogelijk. Niets om je zorgen over te maken, die echo krijg je gewoon uit voorzorg, :)
    Bij mij is dus alles goedgekomen en de kleine ligt nu keurig ingedaald... (laat alleen een beetje lang op zich wachten, maar dat heeft hier niets mee te maken, ;)).

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb het ook, de mijne is ook al omhoog getrokken, ben nu 31 weken.
    Rozemarijke, jij loopt al aardig over tijd!
    De beeb heeft het goed in je buik!

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik had het ook, met 28 weken een extra echo gehad en helemaal mee omhoog gegroeid.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: ja, helaas wel :( Ik roep al elke keer dat ze hierbuiten meer ruimte heeft, maar blijkbaar is het net zo'n eigenwijsje als haar pa en ma :( En dat terwijl ze echt superstrak zit ingepakt! (Maar ondertussen blijft ze gewoon aan het balletten hoor... :()

Deel Deze Pagina