Flessenverwarmer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Cynthia85, Dec 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik vraag me af of het echt nodig is om een flessenverwarmer aan te schaffen. Ik ben van plan om borstvoeding te geven, maar dan nog, ik kan de fles toch gewoon in de magnentron verwarmen, of is dat niet goed? weet niet zo goed wat ik moet doen. wie heeft er een goede tip.
    bedankt

2. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Haha, daar was ik vandaag ook mee bezig.
    Ik wil ook BV gaan geven, maar ga toch ook maar een flessenwarmer aanschaffen denk ik
    In de magnetron kan ook, maar dan wordt het denk ik snel te warm.
    BV melk mag niet in de magnetron trouwens.

Ik vind het wel handig om er toch 1 te hebben.
    Op marktplaats staan er een heleboel voor niet te veel geld...

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Is echt niet nodig hoor... die enkele keer dat je melk verwarmd kan je ook een pannetje gebruiken en blijk je hem wel nodig te hebben is ie gauw genoeg gekocht.

4. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik heb een flessenwarmer en vind het echt een on-ding. In de magnetron gaat 10 x sneller, of in een pannetje

5. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik vind hem ideaal. Wij hebben een combioven en Lars kreeg altijd honger als wij er net een pizza of overnschotel e.d. in hadden staan.

Verder heb ik veel afgekolfde bv gegeven en dan is het zeker verstandig om het op te warmen in eeen flessenwarmer.

Afgelopen zomer heeft ie ook zijn dienst gedaan om de potjes van Lars op te warmen op vakantie. Wij hadden een stacaravan zonder magnetron dus warmde ik zijn potjes in de flessenwarmer op.

Ook heeft de oma van mijn man gene magnetron in het bejaardentehuis en dus nam ik hem altijd mee.

Ik vond/vind hem dus wel ideaal. Tot 1 jaar en nog wat maanden heb ik hem gebruikt.
    Eerst voor de bv in opte warmen en daarna voor de potjes.

6. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Borstvoeding mag niet in de magnetron worden opgewarmd vanwge de straling. Ik geef flesvoeding en gebruik de flessenwarmer regelmatig naast de magnetron (als de magnetron-oven in gebruik is/ op vakantie / op de verdieping in huis)

Pim

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben er vorige week 1 gekocht via marktplaats, altijd handig voor op vakantie.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

BV mag inderdaad niet in de magnetron, dus als je van plan bent om te gaan kolven, dan zou ik wel een flessenwarmer aanschaffen.
    Ik geef FV en dat gaat prima in de magnetron!

9. Daniella

Daniella Lid

Sep 19, 2006
    46
    0
    0
    BV mag idd niet in de magnetron opgewarmt worden ivm het verloren gaan van belangrijke stoffen en het ongelijkmatige verwarmen van de melk (de buitenkant wordt vaak heter dan binnenin). Ik ben ook van plan om BV te gaan geven en heb ook een flessenwarmer gekocht. Voor t opwarmen van de borstvoeding, alvast voor de bereiding van FV en ook alvast voor de potjes voor straks.

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    nou ik heb net een tijdje terug mijn fleswarmer weggedaan.
    maar dan maar in een pannetje, is ook goed te doen.

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Klopt, werd mij met de borstvoedingscursus ook verteld. De waardevolle antistoffen uit borstvoeding gaan in de magnetron verloren. Melk dus opwarmen in een flessenwarmer of pannetje (au-bain-marie).

Suusje

Share This Page