Bevallen op zolder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kris80, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris80

    Kris80 Lid

    9 mei 2007
    68
    0
    0
    Hallo!

    De tweede is op komst, dus dit betekent voor ons dat er verbouwd moet worden. De twee kids gaan op de eerste verdieping slapen en wij op zolder. Ik wil graag thuis bevallen maar nou hoorde ik van een vriendin dat je niet mag bevallen op een zolder?! Dat dat niet twee verdiepingen hoog mag en dat er zowiezo stromend water op de verdieping aanwezig moet zijn? kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt!
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    klopt, dan zul je een bed in de woonkamer moeten zetten of iets anders moeten verzinnen wbt slapen van de kids...

    ook moet je bed op "klossen" staan e.d. heb je nog geen formulieren toegestuurd gekregen van je de instelling van wie je kraamzorg krijgt daar staat alles in...

    je kan wel op zolder blijven slapen hoor, maar bevallen, nee en voor na de bevalling, als je wilt dat de kraamverzorgster jou helpt moet ze idd overal bijkunnen dus dan lijkt mij de enige optie een bed in de woonkamer neer te zetten, of bij 1 van de kids op de slaapkamer...

    succes
     
  3. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat je niet op de bovenste verdieping zou mogen bevallen, behalve dan als je boven de 110 kilo weegt..
    Ik neem aan in ieder geval dat het met een gewone trap te bereiken is en dat het een gewone ruime kamer verder is?
    Gewoon even aan je verloskundige vragen dan weet je hoe en wat, maar ik heb er in ieder geval nog nooit wat van gehoord en ook in mijn kraammap staat hier absoluut niets van vermeld..
     
  4. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben de badkamer beneden en op de eerste verdieping geen stromend water en toch ben ik al twee keer gewoon thuis bevallen op de eerste verdieping hoor!
     
  5. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben bij mijn 3e ook op de 2e verdieping bevallen. Voor zover ik weet hangt het ervan af hoe breed de trap is. Dus of ambulancepersoneel desnoods met een brancard je naar beneden zou kunnen sjouwen.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze kraamzorg was eerst heel kort door de bocht: alles wat trap op ging mocht niet. werd lastig, want we wonen zelf al 2 hoog ;) nagevraagd en het gaat er inderdaad om dat ambulance personeel jou nog kan vervoeren per brancard, dus als je de zolder niet via een vlizotrap bereikt zou het gewoon moeten kunnen.

    stromend water op de verdieping heb ik ook nog nooit van gehoord en is hier geen vereiste.

    kan eigenlijk maar 1 tip geven: bel de kraamhulp en vraag het na. er zitten zulke enorme verschillen tussen verschillende bureaus!
     
  7. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier mag je niet op een verdieping bevallen waar geen stromend water aanwezig is. Ik beval dus gewoon op onze oude slaapkamer en beeb blijft de eerste week bij ons. Als ik opgeknapt ben gaan we de boel omzetten, dus wij naar zolder, beeb naar beebs kamer en middelste naar onze kamer.
     
  8. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn moeder is van mij op zolder bevallen.
    Ik zal haar is gaan vragen hoe dat precies zat!
     

Deel Deze Pagina