Ik ben vorige donderdagavond vocht verloren na het plassen. Het leek wel op plassen, maar omdat er elke keer weer een stroompje kwam, heb ik het opgevangen en de vk gebeld. Die kwam en bmstand was hetzelfde gebleven en ze vond het niet ruiken als vruchtwater. Wel dreven er stukjes schilfertjes in. Ze heeft ons doorgestuurd naar het zkh, waar getest werd en er geen vruchtwater uitkwam. Maar omdat het ook niet op urine leek, werd ik opgenomen met de mededeling dat ik gebroken vliezen had en het kind ws. binnen 24 uur geboren zou worden. De hele nacht bleef het rustig (verloor ook geen vocht) en smiddags op de echo zag alles er goed uit, het kind was gedraaid en dat wees uit dat er nog een vlies om heen moest zitten. Zaterdagmorgen mocht ik weer naar huis, maar het vocht is nog in onderzoek bij het lab. Ze hebben een hele lichte concentratie urine gevonden in een ruime hoeveelheid vocht. Nu bekijken ze of er hormonen in zitten wat in vruchtwater normaal zit. Vrijdagmorgen moet ik naar de gynaecoloog voor controle. Mijn vraag is of hier meer mensen zijn die vroegtijdig vocht verloren wat onduidelijk was/is wat het is. En hoe er toen gehandeld is en hoe je zwangerschap uiteindelijk verlopen is. Ik ben heel erg bang voor alsnog vliezen die ineens gaan breken. Ik denk elke keer wat te voelen lopen en weet niet meer wat afscheiding is en wat niet.
Het is normaal dat je naar mate je zwangerschap vordert meer witverlies hebt! Zoals jij het beschrijft heb ik dat ook gehad bij mijn dochter .. met van die schilfertjes! Lijkt me eigenlijk niet meer als dat, raar dat je vk daar niet aan gedacht heeft .. is een bekent zwangerschapskwaaltje! Ik hoop voor jouw dat het gewoon dat is en niets meer! Liefs
ik verloor ook vocht op 26 weken eerst dachte ze ook aan vruchtwater bleek niet zo te zijn oorzaak nooit gevonden en op 39 weken en 1 dag vliezen gescheurd op 39 weken twee dagen bevallen
@ lisa Het was wel heel helder vocht. Volgens de vk letten ze niet op de schilfertjes, want dat kan ook gewoon meekomen van je vagina. @mamavanAmarylli Je verhaal geeft me weer een beetje hoop! Moest je nog vaker op controle komen?
nee hoor enkel bellen en langsgaan als ik mij echt zorgen maakte of het vocht echt van kleur veranderde groetjes
positief blijven en vooral rustig aan doen en naar je lichaam luistere en als je twijfelt direct belle of langsgaan liever 5 keer voor niets en gerust en zeker zijn groetjes
Madelief, ik ken je nog van de december chica's.. Jeetje wat een verhaal, zal voor je duimen dat het geen vruchtwater is! Sterkte meid!
@mama dat probeer ik idd, maar de spanning zorgt ervoor dat je niet echt objectief meer bent. Ik wacht af tot vrijdag wat de uitslag is. Als er wat duidelijkheid komt! @Mel Dank je wel! Enne, succes met testen binnenkort (gezien je handtekening)
Ik moet zeggen dat dat bij soms echt bijna waterig is .. had er overigens erg veel last van! Ik hoop voor jouw dat het gewoon zoiets is en niets ergers!