Wat zouden "ze" wel mogen vragen zeggen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jo86, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Nou ben ik toch wel benieuwd naar aanleiding van het topic irritante opmerking tijdens je zwangerschap, wat mensen dan wel tegen je zouden moeten zeggen. Of wat ze dan wel mogen vragen?

Een heleboel vragen, denk ik, ja die stel ik ook aan een zwangere en ik weet niet dat zij die dan al 100x heeft beantwoord bijvoorbeeld de vragen wanneer ben je uitgerekend, wil je weten wat het is, probeer er van te genieten etc.

Er zijn natuurlijk zat vragen die echt niet kunnen of opmerkingen....

Alleen wat blijft er dan over? Dusss wat zou je WEL willen horen?

2. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het maar vriendelijk en leuk bedoeld is mogen ze bij mij heel veel zeggen. Wanneer ben je uitgerekend of hoe ver ben je, en welke kwaaltjes heb je vind ik allemaal niet erg om op te antwoorden, maar het is ook de manier waarop soms dingen worden gezegd/gevraagd.

Die vriendin die zei: Eet je nu de hele dag augurken, daar was niets verkeerds aan, het was gewoon vreselijk lachwekkend. Ik heb er nog nooit van gehouden en nu ook niet.

3. Juul83

Juul83 Actief lid

Apr 15, 2014
    447
    0
    0
    Wauw wat zie je er mooi uit..... Dat soort opmerkingen mogen ze altijd maken;)

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Uiteraard!

5. koekenpan

koekenpan Bekend lid

Oct 13, 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ze mogen me alle 'gewone' vragen stellen. Al vragen ze elke dag wanneer ik nou uitgerekend ben en hoe ik me voel...dat vind ik niet erg. En alleen leuke opmerkingen over mn buikje :D

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Er mag best heel veel gevraagd worden hoor ;) Tegen mij mogen ze ook best 'heeee bolleee' zeggen ofzo :D Maar het ligt er wel heel erg aan hoe het gezegd wordt en wie het zegt :p

Zolang het met een positieve insteek is en/of vanuit oprechte belangstelling vind ik alles best!

Negatieve dingen zijn nooit leuk, maar als je zwanger bent ben je blijkbaar een soort publiek bezit (net als dat veel mensen je buik willen aanraken, en dat is echt niet alleen familie!!) en daar moet je mee om leren gaan!

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Irritante opmerkingen mogen ook gewoon hoor. Zolang het maar niet serieus is ;)

Ik draag naar voren en daardoor zie je aan de achterkant nauwelijks dat ik zwanger ben. Ik krijg daardoor extra vaak te horen dat ik een hele mooie buik heb. Kan niet zeggen dat ik het erg vind, ook al zeggen sommigen het ook alleen uit beleefdheid.

En of ik wil zitten in de tram/metro/trein etc. Ik weet dat het fatsoensnormen zijn, maar ik vind het zo lief dat zoveel mensen er toch rekening mee houden!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #8 Novastar, Jan 21, 2015
    Last edited: Jan 21, 2015
    Gelukkig zijn er ook genoeg leuke opmerkingen:
    -wat leuk voor jullie!
    -wanneer ben je uitgerekend? (Mag altijd, als het maar niet gevolgd wordt door: nou, dan heb je echt al een flinke buik!)
    -je ziet er goed uit. (Gelukkig hoor ik die ook wel eens)
    -hoe voel je je? (Oprechte interesse is altijd fijn)
    -gefeliciteerd!
    -realistische opmerkingen/gesprekken over dat zwangerschap (en een pasgeboren baby) niet altijd een roze wolk is maar ook soms moeilijk maar dat ze het er graag voor over hadden. En dan niet in de clichévorm (je krijgt er iets moois voor terug) maar serieus. Ik ben niet zo'n zwever dus ik stel realisme op prijs. Ik voer dit soort gesprekken wel het liefst met bekenden. Met vreemden zou ook een beetje gek zijn. 😄

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Tijdens mijn zwangerschap veel complimentjes gekregen over m'n buik 'wat is je buik nog klein!' en 'je bent zeker altijd al dun geweest'. Tja dun was ik wel, maar ik heb altijd al een buikje gehad, nu mocht ik er mee showen.

Opmerkingen als geniet van je zwangerschap heb ik ook nooit erg gevonden.

Verder waren vrienden en collega's erg attend, zorgden er altijd voor dat ik kon zitten, gingen even naar de supermarkt voor als ik zelf geen puf voor had, super lief!

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    En hele lieve:
    -ik vind de baby nu al lief. (Nichtje van 6)
    -jij wordt echt een goede moeder. (Oké, deze kwam van manlief maar het was leuk om te horen. :p)

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja kreeg ik ook keer te horen jullie worden vast hele leuke ouders. Was toen kennis ons betrapte met test in de winkel.... Zelfde avond een berichtje: en?......

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Goede vraag! Vraag ik me ook wel eens af als ik al die topics over vervelende vragen en opmerkingen hoor. Durf bijna niets meer te zeggen :p

13. tdw

tdw Niet meer actief

Ach de meeste opmerkingen zijn wel cliché maar eigenlijk altijd wel goed bedoeld toch??? Ik maak me er nooit zo druk om want inderdaad je bent ineens een soort van publiek bezit en zelfs vreemden spreken je ineens aan om te vragen hoever je al bent. Wat ik wel leuk vind is dat het mensen opvalt dat mijn haar zo goed zit ineens en dat mijn huid er mooi uit ziet, altijd goed voor je zelfvertrouwen! 😁
    En mijn buik is al vrij groot en als mensen daar een opmerking over maken dan is dat prima, als ik me daar ook nog eens druk over moet maken... Zullen "ze" toch ook altijd wel blijven doen!

14. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Leuk om te lezen :)

15. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Mijn favo-uitspraken:

- Wat heb jij een mooi buikje
    - Je bent de allermooiste zwangere vrouw die ik ooit heb gezien
    - Je bent nu al een super sterke, dappere mama. Ik ben trots op jou

(En dan nog ontelbare lieve opmerkingen van mijn man, maar die tel ik voor hier niet mee ;))

♡

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Het gaat er niet om wat ze wel mogen zeggen. Mensen mogen alles tegen me zeggen. Of ik er blij van word en een "gewenst" antwoord terug geef is een tweede.

Ik irriteer me niet zo snel maar sommige gaan wel ver. En dat horen ze dan ook.

Share This Page