Hoi meiden, In de toekomst willen wij graag meerdere kindjes, maar nu hangt er bij ons KDV vaak een briefje dat er rode hond is op het KDV. Nu heb ik begrepen dat het slecht is voor een zwangere vrouw om daarmee in aanraking te komen. Maar ik heb wel een vaccinatie gehad toen ik een jaar of 9/ 11 was. kan ik ondanks die vaccinatie ook rode hond krijgen?
tijdens je eerste zwangerschap is er bloed geprikt. Hier is een test gedaan naar je anti stoffen tegen rode hond. Neem aan dat die oké waren anders had je daar de vorige zwangerschap iets over moeten horen. Als die in orde zijn dan hoef je je weinig tot geen zorgen te maken
Dank je wel! ik heb toen inderdaad veel buisjes bloed afgegeven en niets gehoord van de uitslag. Wat goed dat jij dat weet, ik heb me zelfs in de eerste zwangerschap nog wat zorgen om de rode hond gemaakt, voor niets dus
Hier iemand die dus de uitslag kreeg dat ik onvoldoende beschermd ben! Maar als jij er niets van gehoord hebt lijkt het me inderdaad niet iets om je zorgen over te maken!