Ik was op zoek naar een site waar je op kon vinden hoeveel een baby gemiddeld weegt per weken zwangerschap maar vond dit niet. Daarmee deze vraag. Hoeveel was het geschatte gewicht van jullie baby bij jullie controles? Mocht je interressante sites weten ook welkom. Hier onze gegevens. Baby: 24 weken :779gr 29.3 weken: 1360gr. zelf bijgekomen 8kg. op 29.3weken.
Was ik ook naar op zoek, ik ond een schema'tje op www.zwangerindebilt.nl dan bij t kopje zwangerschap.... Hoe het met beebjes zit weet ik niet, ikzelf ben 8 kilo aangekomen....
Hoi! Ik heb met 29 weken een groeiecho gehad en het gewicht van de baby zat toen rond de 1200gr. Morgen ben ik 32 weken zwanger en nu 9 kg aangekomen. Veeeeeeeeeel minder als bij de eerste zwangerschap. Toen kwam ik in totaal 18 kg aan, dus daar hoop ik nu onder te blijven! Ik kijk meestal hier bij de zwangerschap van week tot week en daar staat bij elke week aangegeven hoe zwaar en hoe groot het kindje ongeveer is.
Ik heb een boek in huis waar het instaat het heet Zwangerschap van week tot week. Natuurlijk is dit nooit precies iedereen is weer anders, maar daar staat groote en gewicht in.
20weken woog ze 346 gram 26 weken woog ze 925 gram Zelf aangekomen met 25 weken 4 kilo (totaal nu 9 kilo)
Mijn verloskundige zegt dat ze pas met 37 a 38 weken kan schatten wat de baby weegt. Heb ik een amateur vk?
@ anna, ik denk dat het met de echo is bepaald! de vk kan echt niet op de gram nauwkeurig zeggen hoe zwaar je beebje is hoor!
Inderdaad kan het geschatte geboortegewicht dan pas, maar met de echo kunnen ze bij ons ongeveer zeggen wat het nu weegt. Niet nauwkeurig natuurlijk. Ze nemen een doorsnede en dan nog wat afmetingen en via berekeningen geeft de echo aan wat het geschatte gewicht is.
Vind het knap dat ze het jullie het al weten bij jullie, Bij mij konden ze nooit voelen hoor op het laatst konden ze een schatting maken en toen hadden ze het nog fout. ze zeiden dat het ruim 8 pond zou worden het is er maar 6½ geworden. Als ik een echo kreeg 12weken en 20weken stond het gewicht er wel op. Maar heb niet meer echo's gehad. Ben nu 17 weken zwanger en 1 kilo aan gekomen
http://www.zwangerschapspagina.nl/week01.php ik weet niet of je al eens op zwangerschapskalender heb gezocht , maar daar staat bij iedere week het gewicht wat het beebje zou moeten zijn (gemiddeld dan) succes ermee grtz Ramona
vorige week hebben ze voor het eerst gekeken naar het gewicht en de kleine werd geschat op 2260 met 35 weken de gyn schat dat dit kindje ongeveer net zo zwaar is bij de geboorte als mijn dochtertje die was 3140 ik ben nu 7 kilo aangekomen ben wel eerst 6 kilo afgevallen in het begin terwijl ik niet misselijk was enz
Waarden? Als in suikergehalte etc? Kan wel alles voor je opnoemen 26 weken: Hb (ijzer): 9,2 Suiker: 4,5 Bloeddruk: 130/70 Gewicht: +4 kilo Baby: 34 cm Gewicht baby: 830 gram genoeg?