keelpijn en strepcils

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower 27, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ik heb zo,n keelpijn ,dus dacht vannacht neem een strepcil ,kijk ik net op internet mag het helemaal niet is gewoon gif voor de placenta ,maak me nu zorgen zou 1 tje meteen kwaad kunnen ?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Geen idee, maar zou ze nu dus nietmeer gebruiken (doe je natuurlijk ook niet ;) )
    Je kunt er nu toch niets meer aan doen aangezien je hem al ingenomen hebt!

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Waar lees je dat? Want het enige wat er te vinden is is
    "Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van Strepsils® (zelfzorg) tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten. "
    Bron: http://www.consumed.nl/medicijnen/2539/ ... E_zelfzorg
    Dit staat ook in de bijsluiter van mijn AB, terwijl dat volgens de apotheker, de huisarts en de verloskundige een prima middeltje was. Dus niet te snel panieken!

Andere bronnen zeggen overigens dat strepsil gewoon kan:
    http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/repertorium/strepsils_zuigtabletten.html
    Dus om het nou "gif voor de placenta" te noemen is wat cru. Ik neem aan dat je er 1 genomen hebt, en geen heel pakje.

4. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    dat staat er indd en dat er een stof in zit die gif is voor de placenta ,maar je hebt ook wel gelijk ,moet ook niet te snel paniekerig doen ,heb er inderdaad eentje genomen ...

bedankt voor je geruststellende berichtje

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij paracetamol staat ook in de bijsluiter eerst overleggen met arts.
    en dit mag je ook gewoon gebruiken.

maar ja er mag zoveel niet, kaneel, cola, ontbijtkoek, de lijstjes worden steeds langer. en het blijkt er om te gaan dat je het niet extreem veel moet eten.

6. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    tijdens de 4e maand van de zwangerschap heb ik ook flinke keelpijn (griepje) gehad. Ik heb toen gebeld met de apotheker en deze vertelde me dat je gewoon strepcils mag nemen. Dat geld ook voor paracetamol.

Groet anna

Deel Deze Pagina