extreem moe.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gcahm, Jul 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gcahm

Gcahm Lid

Jul 25, 2019
    5
    0
    1
    Female
    Ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger van ons tweede kindje. Uitgerekend op 22 Februari 2020. Ik ben echt super moe, dat ik af en toe gewoon in slaap val. Wat met mijn werk dus echt niet kan. Ik was bij me dochtertje ook moe maar niet zo erg als nu. Het is nu extreem.

Ik ben 23 Januari 2019 bevallen van ons eerste kindje. En nu al weer zwanger, maar dus ook niet gepland. Ik word gek van zo moe zijn. Hebben jullie dit ook gehad? En wat deden jullie hier aan ?

Ik heb ook medicijnen voor de misselijkheid omdat ik anders me dochtertje niet eens te eten kan geven. Maar van deze medicijnen word ik ook moe.

Ik ben gastouder hoe kan ik dit nu het beste doen, als ik pas 10 weken en 3 dagen ben.

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Met je werk is het lastig om ziek te melden (je voelt je verantwoordelijk voir die opvang natuurlijk) maar ik zou toch kijken of je minder kunt werken bijv. Miss kunnen de ouders kids eerder ophalen?
    Ik heb in de weken dat ik zo extreem moe was me ziekgemeld, maar werk gewoon op n kantoor dat is anders natuurlijk...

Gcahm likes this.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Vervelend zeg!!

Lijkt me heel pittig, kan je geen andere medicijnen krijgen? Dat scheelt misschien wel al in moeheid.

Sterkte!

Gcahm likes this.
  4. Gcahm

Gcahm Lid

Jul 25, 2019
    5
    0
    1
    Female
    Het is echt zo super vermoeiend. En heb momenteel dus ook echt jongen kinderen onder de 1 en net boven de 1. Dus die vragen ook veel aandacht van me.

Ik ben net startend als gastouder dus ben bang dat ik hierdoor me oppaskinderen kwijt raak. Het is zo super dubbel. En heb me inkomsten ook nodig.

5. Gcahm

Gcahm Lid

Jul 25, 2019
    5
    0
    1
    Female
    Zie onderstaande reactie.

6. Gcahm

Gcahm Lid

Jul 25, 2019
    5
    0
    1
    Female
    Zie onderstaande reactie.

7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    En is er iemand die je kan helpen? Al is t maar een uurtje, dat je ff kunt liggen? Je moeder of een vriendin ofzo?

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Die vermoeidheid gaat met een paar weken (over het algemeen) over!

9. NEH

NEH Actief lid

Mar 1, 2019
    140
    242
    43
    Female
    Ik was ook echt moe in het begin.
    Ik lag er ook vaak al voor 9 uur in en maakte lange nachten wat wel hielp. Daarnaast ook minder gaan werken 28 uur ipv 32.

Bij was dit echter na een paar weken wel minder

10. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

Mar 18, 2015
    1,211
    981
    113
    Female
    Z-Holland
    Als je zo ontzettend moe bent zou ik laten prikken voor bloedarmoede. Komt vrij veel voor in de zwangerschap en dat kan je in ieder geval aanpakken.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Emesafene daar werd ik heel moe van!

Ik heb betere ervaringen met zofran ;)

12. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Begrijp ik goed dat je ook nog bv geeft?
    Zowel net bevallen zijn als net zwanger zijn, als bv geven en emesafene zijn moemakers!
    Snap dus heel goed dat je heel moe bent. Als je niet minder kunt werken zijn er twee opties over. Geen emesafene en/of bv.
    En idd bloedarmoede/ijzer laten checken. Twee zwangerschappen kort op elkaar kan best voor tekorten zorgen.
    En gefeliciteerd!! Het blijft een wonder. Lijkt me voor nu heel pittig, maar straks ben je er ook in 1 x uit :) en doen je kinderen tegelijk slaapjes en kun jij ook rusten.

13. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Bij deze zwangerschap was ik tot 18 weken ook extreem moe. En daardoor ook tot die tijd dagelijks misselijk. Het was uitzitten. Ik ging tegelijk met de jongste naar bed, op zondag als mijn man thuis was sliep ik zo 3 uur in de middag.
    Maar verder had ik nog 3 kinderen rondlopen en mijn werk wat wel gewoon door ging. Dus het was echt uitzingen. Maar met 18 weken ging het opeens beter gelukkig, dus er is hoop. Sterkte!

14. wepie

wepie Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    99
    28
    Heb je al bloed geprikt? Ik was met 6 weken ook al extreem moe en heel duizelig en ik bleek al zware bloedarmoede te hebben!! Mijn hb was veel te laag. Nu aan de medicijnen en de vermoeidheid is zo goed als weg.

15. Marlau

Marlau Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    1,972
    1,191
    113
    Ondanks dat mijn hb niet te laag is drink ik elke dag een glaasje roosvicee ferro. Hier zit extra ijzer in. Dit deed ik ook in mijn vorige zwangerschap, toen ook nooit een te lage hb, maar toch geeft het me net een beetje meer energie.

Share This Page