Hallo allemaal, Lichte paniek hier. Ongepland en totaal onverwacht bleek ik gisteren zwanger te zijn. Ws week of 6. Het is wel heel welkom en een kadoo. Nu ben ik vorige week ca 10 minuutjes in infrarood sauna geweest. Overal lees je dat het absoluut niet mag, maar ik kan nergens vinden wat het gevolg is en beetje meer info over de risico's en gevolgen. Na weekend kan ik pas raad vragen aan huisarts maar kan er nu niet van slapen. Iemand ervaring hiermee? meer info of antwoorden voor mij? Thanx
Die tien minuutjes kunnen geen kwaad denk ik. Bij een infrarood dringt de warmte heel diep door in je lijf, maar het duurt best lang voor die warmte zo diep komt. Geloof dat de sauna meester tegen mij ooit 20 minuten heeft gezegd.
het gevaar van sauna is de warmte, dat je te warm word, te hoge lichaams temperatuur. ik heb zelfs met 30 week nog in de infrarood gezeten, op lage temperatuur en kortere tijd kan het totaal geen kwaad, goed naar je lichaam luisteren, als je het te warm krijgt of dergelijk er gewoon uit stappen en lekker douchen
@ ir1; Infrarood komt inderdaad erg diep, zoals Cathelijne zei. Maar omdat je van binnen warmer word dan je huid registreert, zou je meer warmte kunnen opvangen dan je in een normale sauna aan zou kunnen. Je kern temperatuur loop daardoor hoger op dan in een normale sauna. Bij zwanger in een normale sauna zou je het minder lang volhouden dan infrarood. Vandaar dat ze het afraden. Helemaal in de eerste 3 maanden. Ik zou me trouwens niet te veel zorgen maken, van 10 minuten loopt de temperatuur niet heel erg heftig op. @ Guus, het maakt vooral uit wanneer je het in je zwangerschap doet