Nav het 'geniet van je zwangerschap topic'... Waar ik helemaal gek van word is dat (vreemde) mensen nu continu roepen als ze me zien: 'Sterkte' En ' geniet er nog maar van, nu kan het nog.'. :x Zó bloedirritant. Net alsof ik er straks een duivelsgebroed ga uitpoepen en mn leven voorbij is. Logisch dat gebroken nachten etc zwaar zijn, maar lekker bemoedigend dit soort uitspraken, word er echt chagerijnig van. Of het niet al spannend en onzeker genoeg is om voor het eerst ouders te worden. Zo, moest het even kwijt hoor!
Mensen bedoelen het vaak goed, maar weten dan niet wat ze moeten zeggen of zeggen zulke lompe dingen inderdaad Hou dan maar je mond... Of... je loopt met je dikke buik in de stad en mensen zeggen "Is het er nou nog niet?" Ben je blind ofzo?!
Jij kent jezelf het beste en je weet dat je je best gaat doen. Heel naar dat mensen in je omgeving zo reageren, maar probeer het los te laten. Kennis van mij zei tegen me.weet je zeker dat je dit wil mijn zoon is zo opstandig, ik zeg tja hoort erbij hè.. gewoon nuchter zijn. Succes met de bevalling !! en alvast gefeliciteerd
Mijn moeder was laatst op bezoek en steeds als ik naar de keuken ging om drinken te halen zei ze: zoooo wat een dikke kont!! Ik ben nu al best onzeker en dat weet ze. Vond ik niet erg leuk van haar..
Opmerkingen over mn uiterlijk doen me niet zoveel. Maar het zijn de opmerkingen over wat me te wachten staat als dat kind eruit is die vervelend zijn. Ik poep al weken in mn broek, alles is straks nieuw en kan ik het allemaal wel? Dat soort gedachten spoken door mn hoofd. En dan dat continuë gewauwel dat ik er NU nog maar van moet genieten kan ik er echt niet bij hebben. Waarom een zwangere vrouw sterkte toewensen? Zeg succes ofzo, dat klinkt toch veel positiever?? Kan er met mn verstand niet bij dat mensen zo dom kunnen kletsen.
Oh ja, hier roept ook iedereen: "Heel veel sterkte he!" alsof de bevalling het ergste ooit gaat zijn. Of idd van die overbodige opmerkingen als: "Is het er nog niet?" (Ja hehe, dat lijkt me niet als ik nog zo'n buik heb ) Ach, veel mensen hebben gewoon last van verbale diarree en denken dat ze altijd iets moeten zeggen, terwijl de mond dichthouden vaak een betere optie is. Ik moet wel zeggen, het is nu mijn derde en ik kan er beter mee omgaan. Ik negeer het 75% van de tijd en de andere 25% bijt ik van me af Bij degene die vroeg "Is het er nog niet?" antwoordde ik "Of vind je dat ik altijd zo dik ben?" Toen was het snel afgelopen met het gezeur Het enige waar ik echt echt echt niet tegen kan is dat ze nu aan mijn buik gaan zitten. Het is MIJN buik. Afblijven!
Ik snap je gevoelens hoor en helemaal als je er al lang hebt moeten wachten. Ik heb er nooit van durven dromen om ooit moeder te worden, dacht dat het niet zou gaan gebeuren en zie mijn banner. Laat ze lekker praten! Het word jullie kindje, jullie trots. Heb vertrouwen in jezelf! Ik krijg ook vaak leuke opmerkingen, je leven word anders,maar zeker net zo mooi enzo...
Ik zeg ook weleens geniet nog even van je buik. Maar dat is bedoeld in de zin van je mist straks dat getrappel, de beweginkjes en het constante gezelschap hihi.
Herkenbaar... Geniet ervan! Maar moeders in het algemeen! Alsof je ineens bij een club hoort.. Als ik zeg dat ik me heel goed voel krijg ik standaard te horen hoe ziek en moe zij waren en met beetje mazzel de hele 9 maanden drama verhalen incl bevalling, vervolgens weglopen en zeggen " geniet ervan, het is zo'n mooie tijd"?????
Ja, maar dat komt al heel anders over!Ik mis mijn buik nu al terwijl ik hem nog steeds heb haha.Kan er echt van genieten hoor. Denk zelfs dat ik misschien onbewust die bevalling tegenhoud ofzo, heb gewoon geen enkele voorwee of what so ever. Alleen het gezellige geschuif van dat kleintje in mn buik. hartje hartje Shandy± Ja gelukkig is het niet alleen kommer en kwel wat ik te horen krijg.Ik vind het vooral leuk om die mannen zo vol trots te horen praten over hun mooiste tijd als die kleine er eenmaal is.
Oooh, vond ik ook opeens héél naar, toen een paar collega's van mijn man, plots aan mijn buik zaten... ik heb nu nog niet zo'n supergroot buikje.. maar hé, was even schrikken... Dus die ervaring maakt me strijdvaardig om mijn buik tot mijn terrein uit te roepen... Heb veel liever dat ze het eerst vragen... dan kan ik me één seconde voorbereiden...
Wat ik ook heel vervelend vindt: ik ben nu bijna 31 weken zwanger en ik hoor steeds...."het buikje begint nu eindelijk te komen hè?" of "je zou het ook niet zeggen" Ze bedoelen het goed, maar ik vind het zelf al zo vervelend en dan hoef ik dat niet nog eens te horen.
Heel herkenbaar. Mensen beginnen nu te roepen: 'oh je zal het wel al zat zijn, je wilt vast je eigen buik weer terug' en dat soort opmerkingen. Als ik ze vertel dat het van mij best nog even mag blijven zitten snappen ze er niks van. Laatst had ik mijn schoonmoeder aan de telefoon en die zei ook nou je zak het wel zat worden allemaal, het mag er wel uitkomen. Toen ik zei nee hoor ik voel me prima en van mij mag het nog wel ff blijven zitten, reageert ze: nee de laatste weken ben je het zat en wil je het huis niet meer uit en mag het wel komen.... Dat had ik ook.... Zo zwaar irritant als anderen voor je denken. De een is de ander niet. En dan idd de opmerkingen met sterkte voor straks en zometeen verlang je terug naar de periode dat ze in je buik zat door die gebroken nachten..., pfff dat weet je toch als je zwanger bent dat dat er aan zit te komen... Hahaha. Maar ik lach er maar gewoon om. Ik zie vanzelf hoe het straks gaat. Iedereen reageert anders en elk kind is ook anders...
Haha, ja die man van mij is inderdaad ook beretrots!!! Dat ons kindje in mijn buik groeit is zo bijzonder!
Herken het wel. Hier is de 3e gezonde kleine op komst en mensen zeggen nu al: oohhh wat ga jij het druk krijgen met al die kinderen,daar gaat je beetje rust zeker met een baby of daar gaat je vrije tijd! Alsof je met kinderen niet kan ontspannen? Ik vind het heerlijk om mijn kinderen om mij heen te hebben en voel me gewoon niet compleet als een van hun bv logeren is. Zelfs als de oudste op school is en de jongste op de psz voel ik me soms gewoon echt eenzaam! Ik vind het juist heerlijk om er nog 1 kindje bij te krijgen,mijn gezin compleet te maken en juist nog meer te kunnen genieten! Ontspanning haal ik weer uit gezellige dingen doen met de kindjes en tja,als ze op bed liggen heb ik ook mijn momentje en daar geniet ik ook weer van. Tuurlijk is dat straks anders met een baby die op tijd moet eten,verschonen,nachten er uit enz... maar ik vind dat juist heerlijk dat getut met een baby Ik zet die ''rot'' opmerkingen gewoon naast me neer,ik weet wel beter. Niks van aan trekken hoor meid,je gaat juist een hele mooie tijd in!
Oei, heb gisteren tegen iemand die haar 30-weken buik op fb had gezegd: Mooie buik! Succes met de laatste loodjes. Word ik nou afgeschoten?