Hallo, Ik heb een vraag, ik gebruik al jaren regelmatig neusspray voor neusverkoudheid. Otrivin of gewoon huismerk. Ik ben er eigenlijk verslaafd aan onderhand. Ik weet dat het heel slecht is voor jezelf en maak me nu zorgen dat er iets met het kindje kan gebeuren. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik wil het niet gebruiken en geloof ik me ik heb alles al gedaan om er vanaf te komen. Maar het lukt gewoon niet. Groetjes, Cigdem
Je mag het gebruiken, maar niet langer dan een week. Eigenlijk is het beter om gewoon zoutoplossing te nemen tijdens je zwangerschap, maar ik vind niet dat dit zo goed helpt. Succes met het kwijtraken van je verslaving!
Gelijk mee stoppen,want het mag echt niet tijdens je zwangerschap. Ik spreek uit ervaring. Ik heb de dokter gebeld en dit probleem voorgelegd en kreeg iets voorgeschreven. Ik dacht ,ja ja zal wel niet helpen,omdat zoutoplossing ook echt niet helpt bij mij. Nou zal je zeggen het werkt ontzettend goed en spuit iedere avond voordat ik ga slapen 1 spuitje in ieder neusgat en slaap er net zo goed op als Xylometazoline Het is een middel wat gebruikt word bij hooikoorts. En ik mag het net zo lang gebruiken als ik nodig zou hebben. *****Loopt naar boven om te kijken hoe het heet:NATRIUMCROMOGLICAATA
ik weet niet of het goed of slecht is maar ik heb het wel gebruikt in het begin van mijn zwangerschap net zwanger (4,5 wk ongeveer) maar dat wist ik toen natuurlijk nog niet.. maar zoals je ziet aan mijn banner.. alles is goed met onze kleine beeb.. Maar als ik had geweten dat ik zwanger was toen had ik het niet gebruikt!
@nathalie: bedankt voor de tip, ga het vragen aan de huisarts dat middel. Ik heb al zoooo veel geprobeerd, ik probeer het ook te minderen maar het is zooo moeilijk.
Goedemiddag allemaal, Ik ben ook verkouden op het moment en ik heb mn huisarts gevraagd of ik neusspray mocht gebruiken. Hij zei dat het absoluut geen kwaad kan. Gewoon otrivin neusspray als je je maar houdt aan de dagelijkse hoeveelheid in de beschrijving en maar 1 week. In de beschrijving staat trouwens ook dat je het gewoon mag gebruiken. Succes. Groetjes Veronica
Ik ben ook een tijdje verslaafd geweest aan de neusdruppels (voordat ik zwanger was). Probeer er toch mee te stoppen. Het is een paar nachten erg naar, maar daarna zul je merken dat je het echt niet meer nodig hebt. Ik heb nu eigenlijk nooit meer een verstopte neus, terwijl ik eerder het idee had dat ik constant verkouden was. Als ik nu verkouden ben (tijdens de zwangerschap) gebruik ik zoutoplossing (te koop in de winkel). Helpt eigenlijk net zo goed. De neusdruppels (xylometazoline) mag je niet tijdens de zwangerschap gebruiken. Heel veel succes met stoppen! Gewoon leeggooien nu in de gootsteen en geen nieuwe meer halen. Dat is even frustrerend, maar uiteindelijk lukt het!
Hoi, Ik ben een echte Otrivin junk. Heb een tijdje een vervangende neusspray gehad maar mijn slijmliezen zijn momenteel (door de naderende bevalling) zo opgezwollen, dat ik er niet meer onder de Otrivin uit kan. Ik gebruik alleen 's nachts voor het slapen gaan, maar wel al een paar maanden. Op aanraden van mijn huisarts gebruik ik nu Otrivin neusdruppels voor kinderen. Daar zit de helft minder in. Toch raar dat de ene huisarts "nee" zegt en de andere weer dat het geen drol uitmaakt.... Kari
Bij mij stond in de bijsluiter dat het niet mocht. Terwijl de apotheek zei dat het wel kon. Uiteindelijk heb ik ze toen niet gebruikt. Misschien kun je (als je echt niet zonder kan) dan voor de kinderversie gaan.
Hoi, Ik gebruik van dat dampo pepermuntspul op mijn borst als ik niet goed door mijn neus kan ademen. Helpt bij mij wel goed. Misschien als je dat combineert met zoutoplossing-druppels werkt het beter. Heb trouwens ook wel meer last van een verstopte neus nu tijdens de zwangerschap. Zal er wel bij horen Groetjes Rosa
Ik zat ook te denken om de kinderversie te gebruiken. Ik heb het bij mijn eerste ook gewoon otrivin gebruikt, niks gebeurt. Uiteindelijk is het natuurlijk niet de bedoeling, maar junks die verslaafd zijn aan drugs die kunnen ook gewoon kinderen krijgen. Ik maak me in ieder geval niet druk. Ik ga aan de kinderneusspray.
Toevallig deze week in het magazine "In verwachting" raden ze alle neussprays af tijdens de zwangerschap..
ik ben nu op internet aan het kijken via google ingetypt. neusspray en zwangerschap en ik krijg verhalen te lezen van vrouwen die het gewoon gebruikkt hebben en dat er niks is gebeurt. Er zijn zelf dokters die zeggen dat het in de praktijk geen kwaad kan omdat het zo'n lage dosering is. Het is beter om het niet te gebruiken natuurlijk maar ja, ik kan echt niet zonder.
Hier ook iemand die erg snel last heeft van bijholteontsekingen! Ik gebruik nu alleen hoogst noodzakelijk (alleen voor de nacht de kinderversie) en hier werd door de huisarts en apotheek aangegeven dat het mocht mits je aan de dosering houdt! Staat trouwens ook in de bijsluiter dat het kan! Zal toch ook eens die neusspray vragen die hierboven werd genoemd! liefs nina