Misschien een beetje dramatische titel, maar ik weet het zo langzamerhand niet meer. Ik ben de hele dag door misselijk, dat gepaard gaat met een lege maaggevoel. Als ik iets eet dat goed valt, ben ik ongeveer een half uur verzadigd, dan begint het lege gevoel weer. Als ik dan niet snel iets eet, word ik misselijk. Ik eet normaal 6 keer op een dag, maar nu heb ik veel vaker iets nodig. Brood, beschuit, crackers, droge koekjes, werken allemaal niet. Daar word ik misselijk van. Sommige soorten fruit gaan wel, maar niet elke dag. Qua drinken was ik een tijd geholpen door vruchtensap, warme dranken lukken helemaal niet. Voorbeeld, vanmorgen heb ik een hele bak havermout gegeten, het smaakte en viel goed. Nog geen uur later had ik weer vreselijke trek, maar niets beviel me. Geraspte wortels waren een tijdje de remedie, nu maken ze het alleen erger. Avocado gaat goed, maar zorgt helaas ook niet lang voor vulling.. Warm eten lijkt de oplossing te zijn, maar daarna heb ik ook last van maagzuur. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik op mijn boodschappenlijstje moet zetten. Zijn er ervaringen mee? Iets waardoor je maag toch een beetje tot rust kwam?
Ik heb het vooral gered door vla en yoghurt te eten en melk te drinken. Heb echt liters luchtige vla gegeten! Hielp inderhaalf half uurtje/uurtje en dan weer trek/misselijk. Had op gegeven moment schaaltje naast me staan en nam dan elke 2 minuten een hap, dat ging goed.
Bedankt voor de tips! Helaas is er in België geen 'vlacultuur' en hebben ze hier alleen yoghurt, kwark en mierzoete pudding. Van die pudding word ik niet echt blij. Gelukkig komen mijn ouders dit weekend en mijn moeder neemt een voorraadje vanilleyoghurt en -vla mee.
Ik woon in België vlak aan de grens, dus ga de vla lekker in NL kopen. Maar ik zie dat je in Antwerpen woont, er zijn al erg veel Albert Hein winkels in Antwerpen gekomen. Misschien zit er wel ééntje in de buurt? Verder heb ik geen bruikbare tips tegen de misselijkheid
Ik deed/doe (nu wat minder misselijk) het altijd goed op banaan, vanilleyoghurt en... dat was het eigenlijk wel. Soms ook noten trouwens, hoe rottig het ook is, soms helpt gewoon niks heel erg goed en moet je er gewoon doorheen.
Cola, zure appels en vanillevla vielen hier wel goed in de beroerde periode. Gebruik je al medicijnen?
Vanillevla, melbatoastjes, zo'n instant noodle soep was hier om 16u vaste prik. En ik at heel veel gekoelde druiven, liefst witte, dat vond ik nog het fijnste. Lekker koel in je keel, wat suiker binnen, en makkelijk mee te nemen.
Ja, ik gebruik emesafene en Primperan. Het houdt het braken wel tegen maar doet verder niets aan dat knagende gevoel. Appels vind ik ook lekker, heb ik gemerkt. En volvette dingen, zoals mini Magnums. Daar maar niet teveel aan toegeven
Een salade klaar hebben staan. Pasta salade ofzo iets. En genoeg drinken. Vult de maag een beetje en niet drinken en eten tegelijkertijd. Vul je maag met eten ipv dribkrn op je eet momenten. Langer een vol gevoel. Na een half uur gaan drinken.
Wat bij mij heel goed hielp was pepermunt eten! Niet echt vullend maar wel lekker fris en het gevoel dat er iets in je maag zit helpt vaak al. Sterkte!
Oh en roggebrood? Kun je daar wel tegen? Dat vult goed en daar zou je bijv. pindakaas op kunnen doen (zwaarder beleg) of gewoon een lekkere dikke plak kaas?
Zachte pepermuntkussentjes vond ik ook fijn. En ik naam regelmatig een rennie als eten echt niet hielp.
Hoewel ik door een appel eten alleen maar meer een lege maag gevoel krijgt / nog meer honger, voel ik mij wel goed bij 2 of 3 geraspte appels met een snufje kaneel of suiker en dan vooral appels uit de koelkast, zodat het geraspt ook lekker koud is! - plakjes tomaat met wat peper en zout - tosti wel brood maar wel warm - cup a soup - cupje appelmoes - verse ananas - walnoten
yoghurt met rozijnen, of ander gedroogd fruit wat bijv. in notenmix zit, soepstengels, fruit muslirepen, tuc, ik zweer erbij. Was van 5 weken tm 10 weken zo misselijk en lijk er nu helemaal vanaf. Zal nog maar niet te hard juichen. Ik zit ook veel met een warme kruik op mn buik en moet zeggen dat ook dat veel geholpen heeft. Sterkte meis.
Bedankt voor de reacties! Noten, sappig fruit en koude bananen helpen goed. Gisteren geen maagzuur gehad! Ook de tip om iets later dan het eten te drinken is een goede. Ik gooi denk ik teveel door elkaar. Roggebrood kan ik nog proberen, dat moet uit NL komen dus zal een lijstje naar mijn moeder sturen! Deze reacties helpen echt, geven wat inspiratie en de hoop dat het toch wel weer beter zal gaan